Det är något fel med mig!

Valde shopping framför landet idag. BH var som sagt målet. Men hittade jag någon? Nej, provade säkert 10 stycken innan jag gav upp. Den enda som jag ville ha är en som jag redan har flera stycken av. Men den fann såklart inte i min storlek.

Meen vad tror ni jag gör då? Jo jag vandrar ner på damavdelningen på Lindex istället och hittar en kort jeanskjol som jag "bara ska prova". Helt plötsligt står man där i kassan ändå och slantar upp 200 kr trots att man inte skulle. Det roliga var ju dock att jag tog en för mig liten storlek för att prova och den var för stor! Så jag fick köpa ytterligare en mindre storlek. Jippie!

För att spä på den ansträngda ekonomin lite till så går jag vidare till H&M och hittar toppar i färgglada färger och tänker att "jag har ju faktiskt så mycket mörka kläder" och nappar åt mig en i lite korall/orange färg plus en annan gul tisha från en stång. Visserligen kostade de bara 98 respektive 69 kr så det var ju ingen katastrof. Nu har jag i alla fall (återigen) lite kläder så jag klarar mig på resan och förhoppningsvis i sommar.

Men jag måste ju nästan handla. Det är inget kul att ha kläder som bara hänger som en säck runt kroppen. Det ser så slafsigt ut. Okej med linnen och sånt man slappar runt i. Men några toppar vill jag faktiskt ha i bra storlek och byxor är jag i behov av, men det ska jag vänta med det tills jag nått mitt mål.

Inför resan har jag i alla fall:

2 par shorts
1 par 3/4-dels byxor
1 kjol
2 -3 toppar som är ok
Diverse linnen (man har ju ett antal i olika färger, de får duga!)
1 sladdrig strandklänning från förra året
Badkläder
Solglasögon
2 par sandaler

Det känns som man inte behöver packa med sig något mer förutom någon kofta, solkräm och såna grejer då. + en keps!

Får se om jag visar kjolen sen! :-)

Kommentarer
Postat av: Marlene

Aaa är fortfarande intresserad, hinner inte mejlja nu för jag ska iväg. men skriver i morrn :) trevlig kväll.

2008-05-17 @ 17:45:45
URL: http://marlaaan.blogg.se/
Postat av: Katja

typ ja, de dug! o påss o pengar ;)

2008-05-17 @ 18:54:54
URL: http://candygal.blogg.se/
Postat av: Michan

När jag åkte till Thailand hade jag enbart pass, pengar och skönhetsprodukter samt lite underkläder i en liten påse. Var helt underbart att slippa stressa dagarna innan och planera vad man skulle ha med sig.

Man använder ju knappt hälften av allt det man packar med sig idag!

2008-05-18 @ 14:49:41
URL: http://minimiche.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Obs! Vill du beställa en bloggdesign av mig så läs mina villkor under fliken "Beställ design".

Jag tar EJ emot beställningar via kommentarerna på min blogg.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0