Alkoholist? Jag?

Gillade den här artikeln. Om det där stämmer ligger nog många av oss i riskzoonen för alkoholproblem för man kan ju trots allt svara ja på 2... Jag saxar:

Har du under de senaste tolv månaderna ibland kommit att dricka mycket mer alkohol än du egentligen hade tänkt dig, eller under en längre tidsperiod än du tänkt dig?
Ja vem har inte gjort det? Tänk festivaler, tänk långhelger :P Tänk när du bara tänkt dig en flaska vin som sedan resulterat i shots eller annat skoj som gjort att du blivit aningen för full?

Har du under de senaste tolv månaderna någon gång drabbats av fysiska eller psykiska besvär när du avbröt ditt drickande av alkohol (exempelvis skakningar, illamående eller ångest)?
Hello bakfylleillamående med tillhörande Herr Ågren. Någon? Bara jag? Näe jag tänkte väl det.

Jag säger inte att alkoholproblem inte är farligt. Men jag tyckte punkterna var lite roligt formulerade eftersom många av oss kan relatera antagligen. Även kanske fast de kanske är ämnade åt dem som dricker oftare än vad t.ex jag gör. Jag dricker kanske 2 gånger i månaden max nuförtiden. Så jag tror jag är ganska safe trots att jag kunde svara ja på två punkter

Det blev ingen bakning

Nej det var lika bra att låta bli. Har myst lite istället... haha. Passar på medan man är ledig. Ska fortsätta läsa Tyskungen av Camilla Läckberg nu hade jag tänkt och vänta på att Jens kommer hem så vi kan börja med maten. Det blir GI-pizza. Inget mjöl och sådant så det kommer bli kanon. Skall göra en liten dock, så man inte överäter...

Även fast man håller på med GI och inte skall räkna kalorier så bör man ju inte vräka i sig heller. Utan man måste kanske äta något mindre portioner än man gjorde innan. För hur man än äter så måste man ju göra av med mer kalorier än man stoppar i sig för att gå ner i vikt. Det finns inga mirakelmetoder som gör att man kan äta hur mycket man vill och ändå förlora massa kilon.

Söndag igen

Som vanligt går helgen alldeles för fort och imorrn är det i vanlig ordning dags för jobb. Jag är jäkligt glad över att jag har ett jobb men det är fasen drygt att stiga upp före 5 på mornarna.

Så hur skall man spendera den här dagen? Vill göra något men vet inte vad. Är sugen på att baka också, men det är ju ingen bra idé eftersom jag då kommer äta det mesta själv... och jag ska ju inte äta bakverk alls! Well, får komma på något att göra så man inte sitter vid datorn och häckar hela dagen.

Vi hörs senare

Äntligen får jag lägga mig ;)

Tråkig som man är nuförtiden med GI:andet så dricks här ingen alkohol! Jens + polare for just iväg ut medan jag prisade herren. ÄNTLIGEN får jag lägga mig och behöver inte vara social mer... hahaha. Är faktiskt astrött trots att jag sov ganska länge idag. Man har väl vant sig med andra tider helt enkelt.

Så, nu är et alltså sängen som gäller

Zzzz...

Kvällens sista reflektion:
Vad tänkte Blondinbellas tandläkare med när denne blekte tänderna såhär mycket? Det ser ut som någon varit och dragit i reglagen i Photoshop för mycket :-P

Fynd!

Vi for på Häggströms idag och jag lyckades faktiskt fynda för en gång skull. Blev den här kjolen (Från Vila) för ynka 120 kr! Det framgår inte så bra av bilden, men linningen är som veckad på två ställen. Typ där knapparna på bältet är. Bältet kan man ta av så jag tänkte köpa nåt fränt att ha till :) Är en liten slits baktill också.

Någon gång ska väl jag klä upp mig också. T-shirten där är det väl inte tänkt att jag ska ha till... hahaha.

Ytterligare en glädjens dag

I min lilla viktminskarvärld.

Jag har ju den dumma ovanan att väga mig varje dag, men det hör inte hit just nu. Klev upp på vågen och den visade idag -1 kg sedan i söndags!! 2 hekto ytterligare sen igår alltså. :) Nu är det ett halvkilo kvar till -20 kg!

Nog har det varit en del svett och tårar under resans gång. Eller kanske inte just tårar men ni fattar.... Men för det mesta har jag gjort det här med glädje! Kikar jag tillbaka har det ju inte varit så svårt trots att man haft både korta och långa perioder då man "fallit tillbaka". Det gick ju vägen ändå, trots att man käkat någon pizza eller hamburgare ibland. Huvudsaken inte sådan mat tar överhanden.

Får bli nya före och efterbilder framöver. Nu skiljer det ju inte så mycket sedan de förra (som ni kan se om ni klickar under headern) men om kanske 2-3 kg till så! :)

Bicurious ;)

Det känns inte helt otippat att Magnus Betnér är bisexuell tycker jag.
Eller vad säger ni?

(Angående rubriken så säger de så i South Park, att man är Bi-curious)

Äntligen helg :)

Sådär, då var det färdigjobbat för den här veckan! Skönt, skönt! Tyvärr börjar jag ju 06 på måndag, men fram tills dess ska jag sova och bara slappa! Gick rätt bra idag ändå, var väldigt lugnt så jag lyckades hålla rätt bra ordning överallt.

Nu är mjukisshortsen och linnet på och det är dags att inta soffläge! :)

Ofattbart!

Helt sjukt vad den här kosten gör med min vikt alltså! :-D Ställde mig på vågen nyss och den visade -0.8 kg sedan i söndags!! Totalt -2,4 kg nu och det har inte ens gått två veckor än. Är mer än nöjd kan jag ju säga. Om jag sköter mig i helgen kanske man kan hoppas på närmare 3 kg i minskning. Det hade inte varit dumt. =) Hur som helst är det totalt -19.3 kg jag har gjort mig av med.

19 kg.. det är sjukt. Det är ungefär vad den här kajaken väger eller ett svänghjul på en spinningcykel.

Home at last

Gud vad uttråkad jag varit idag på jobbet. Tiden gick så sakta så sakta... Men nu är jag hemma igen och nu är det bara EN arbetsdag kvar till helgen! :) Tyvärr jobbar jag ju till 21... suck.

Ska slänga mig framför tvn nu o se andra halvan av Hells Kitchen!

Frukost

Såhär kan en frukost se ut för mig

Vaniljyohurt på 2.7%
En banan
En näve hallon
Linfrö och Psylliumfrö
Två ägg
En kopp grönt te

Frukosten tycker jag nästan är dagens godaste mål. Kör man GI så ska man ju helst sky bröd som pesten. I alla fall i början, sedan kan man unna sig någon skiva "godkänt" bröd ibland. Själv har jag inte så mycket koll på vilka bröd som är bra GI-mässigt (surdeg och hela korn brukar det snackas om) eftersom jag inte äter bröd alls när jag sysslar med det här. Jag fyller hellre ut magen med frukt eller grönsaker i så fall. Banan t.ex har ju ganska högt GI vill jag minnas, men eftersom jag undviker massa andra saker så äter jag det med gott samvete :-P

Kan väll tillägga också att jag aldrig någonsin gått efter såna där GI-tabeller där man ser hur högt GI olika matvaror har. Kör mest på känsla och sunt förnuft. En sak man emellertid kan tänka på när man t.ex köper yoghurt, grädde och annat är att kolla på innehållsförteckningen. Där står det, som ni vet hur, mycket protein och kolhydrater bl.a varan innehåller. Om ni vill börja med GI, börja med att se till att alla matvaror ni köper innehåller mindre än 10 gram kolhydrater. Enkelt eftersom ju fetare en produkt är desto mindre kolhydrater är det i. Jämför varorna i butiken helt enkelt!

En del lättprodukter har också 10 gram eller lite mindre, men personligen tycker jag att den fetare varianten av t.ex vaniljyoghurt är krämigare och godare (och inte lika sur) än lättvarianten.

Höstjacka?

Jag är på jakt efter en ny jacka. Nackdelen med viktminskning är att allt blir för stort. Visst, det är roligt att köpa nya toppar och grejer som man kan få för en hundring eller två på Gina Tricot. Men jackor är desto dyrare = inte lika roligt att måsta köpa in. För man måste ju ha! Vill ju inte frysa ihjäl i höst.

Alltså, en höstjacka måste jag ha. Grejen är väl att man klarar sig ganska länge med en lite lagom fodrad jacka. Annat var det förr då vinterkläderna åkte på i november. Men det är ju knappt någon kyla nu, så min förhoppning är att hitta en som funkar ett tag.

Vad vill jag ha då? Jo en lite "tuffare" och inte så damig. Det är mycket sådana korta ulljackor med skärp i midjan nu. Men nej. Är ute efter en parkasmodell eller lite "armystuk" - If ypu get the point? Det är min melodi. Jag har en ullkappa redan med sån hög krage så det räcker med den. Den är dessutom tjock så den funkar ju i vinter. Lite stor är den, men inte så jag drunknar, så den får hänga med 1 år till.

Jag får ge mig ut på jakt tror jag. Eller har någon tips? :)

Edit: något sådant här är jag ute efter ungefär, eller något med lite mer fickor osv. Den på bilden kostar dock 2000 kr... Inget för min plånbok alltså.

All work, no play

Onsdagens arbetsdag är äntligen över. Kändes som det var mycket idag + att jag var trött så jag var lite seg på morgonen. Imorgon är det kväll och på fredag med... Suuuck. Men vad ska man göra när man blir tillfrågad. Inte så man tokvägrar att jobba när man vet att det är lite folk osv. Eller hur? Man måste ju ställa upp för arbetskamraterna... så de ställer upp för mig när jag ska vara borta i 2 veckor i december ;-)

Idag blir det kycklingsallad till middag. Skall iväg och handla lite grejs till det om ett tag =) Var längesedan så det blir gött det! Men först ska jag byta om från arbetskläderna. Jag har knappt nån tvätt nuförtiden eftersom de enda kläder man använder är jobbkläder + slapparkläder som man drar på sig när man kommer hem...

Well, well.. Cheerio for now!

Natti natt

Då var den här dagen slut då! Upp före tuppen imorgon med men sedan har jag eftermiddags/kvällspassen kvar. Det suger också men jag jobbar i alla fall inte kväll den här fredagen. Alltid nåt! :-)

Men som sagt, time for bed!

Nighty

Just do it!!

När motivationen lackar brukar jag projicera Nike's reklam i huvudet:


Blir man inte sugen på att köra skiten ur sig när man ser den? :-)
Längtar tills jag får träna nu...

The Killers-låten är för övrigt bra, eller hur!


Dött

Det händer inte så mycket i mitt liv förtillfället förutom att jag jobbar, äter, sover och håller på med GI-kosten. Så jag vet inte vad jag skall skriva om riktigt.

Vad vill ni läsa om?

Ledig? My ass

Inte fick jag vara ledig imorse inte. Vaknade av mig själv runt 06 och insåg att ingen hade ringt än. Skönt tänkte jag. Somnade om och sov i 30 min till innan Kristian ringde och väckte mig... Var bara att dra på sig arbetskläderna och bege sig mot IKSU! Men det kändes ok ändå, tänk på alla extrapengar jag kommer ha på kontot vid nästa löning!! ;-)

Appropå lön så känner jag mig rik idag. Första gången på länge jag har över 5000 kronor på mitt konto. Inte för att jag tjänar speciellt bra, men jag klarar mig i alla fall! :-)

Men räkningarna ska ju betalas så snart är väl hälften av lönen borta, haha!

Det går bra nu (fortfarande)

Det går fortfarande bra med GI. -1.6 kg på 7 dagar är inte illa pinkat! Hoppas kroppen inte får för sig att stanna av nu utan fortsätter neråt i lagom takt. Skulle jag gå ner ca 0.5 kg i veckan skulle jag nå mitt mål ganska snabbt faktiskt! Innan Brasilien i alla fall! :-) Jag har bara 1,5 kg kvar till mitt slutmål som jag hade från början, dvs -20 kg.

Det är helt ofattbart att jag lyckats gå ner så mycket. Kan inte tjata om det nog ofta... för jag fattar det inte själv! Nu tänker jag satsa på ungefär -25 kg. Således har jag 6.5 kg kvar. Sedan är det nog bra. Får väl se hur man ser ut i kroppen efter det och hur man trivs med sig själv. Efter det skulle jag faktiskt kunna gå ner i vikt ännu mer utan att hamna under 20 på BMI-skalan. Men, lite kött på benen vill jag faktiskt ha kvar. Huvudsaken det är ett fast hull ;-)

Nu ska vi köra en tv-bänk hem till Jens mamma!

Cheerio!



Mix #3

MixwitMixwit make a mixtapeMixwit mixtapes

Gratisgrejer

Finns ju massa såna där sidor nu, gratisbio.se tillexempel och så nu den här gratiskläder.se. Den verkar dock vara ganska färsk och man får få mest poäng genom att värva  medlemmar än så länge. Men det verkar ju lindrigare att man "bara" måste ha 400 poäng för att få ett presentkort värt 150 kr (på H&M) istället för att samla över 1000 poäng som man måste på GratisBio t.ex.

Tänkte att det kunde vara kul att testa en sida till i alla fall! :-) 50 poäng fick man i startbonus också!

Sovit ut

Igår gick jag på stan och köpte mig äntligen ett bar svarta jeans. På MQ av alla ställen. Liiiite snäva i midjan kanske, men inte så det ser konstigt ut ändå. Långa i benen dock så jag måste sy upp dem.

Sedan for vi direkt hem till Erika och Nicklas och käkade. Efter maten chillade vi och for efter ett tag på bio. Vi såg Mamma Mia. Den var helt okej! :-) Grabbarna satt hemma och spelade tv-spel.

Kom hem vid 02 någon gång och då somnade jag ganska ovaggad.

Ska äta frukost nu hade jag tänkt och sedan får vi se vad som händer idag. Än har ju inte chefen ringt om att jag måste jobba imorrn så jag är hoppfull om att det blir ledigt imorrn med!

Natur






Det är väl bara att öva och öva tills man får till det.

Morning!

Ah lördagmorgon. Igår somnade jag före 12 och eftersom jag är van att stiga upp klockan 5 så var jag utvilad redan vid 7. Nu ska vi ta med kameran och gå en liten morgonpromenad! Får se om jag lyckas få till några fina bilder! :) Bevis kommer väl sedan, hehe!

Tallyho

Ledig, at last

Fan vad skönt det var att komma hem nu. Fötterna värker så jag i slutskedet av arbetspasset helst ville gnaga av mig dem. Men det är bättre nu ... :-P

Nu har jag som sagt förhoppningsvis tredagarshelg. Kanske ska göra ett nytt försök med shopping? Inte för att jag har mycket stålar att spendera, men det är ju lön på måndag! Rik som ett troll blir jag (inte).

Nu ska jag slänga min breda röv ner i fotöljen och sitta där resten av kvällen!

Cheerio

Kvällsjobb

Fredag alltså, och jag har tagit mig en låååång sovmorgon. Fasen så skönt det var och det är jag värd när jag jobbat som en gris hela veckan + att jag ska jobba kväll på en fredag. Det känns jobbigt men kommer nog gå bra! Ska ta mitt andra ställe innan också så det blir en ganska lång dag ändå.

Shit vad min första GI-vecka går bra alltså!! Har redan tappat asmycket och är så himla nöjd! 1.5 kg sedan i söndags. Hoppas 1 av de där kilona är fettvikt :-P Undra vad det kommer landa på, på måndag?! :-)

Nu blir det stekt ägg till frulle i alla fall. Och sedan en dusch på det.

Ta ta

Kycklinggryta

Surfade runt lite på några bloggar jag läser efter kycklingrecept och hittade ett hos Katja som jag tog och gjorde till middag idag! Och det blev lysande. Jag modifierade det en aning så för mig blev det följande:

4 portioner
300 g kycklingfilé
1 tsk olivolja
10 st champinjoner
0,5 st zucchini
1,5 msk grönsaksfond (el grönsaksbuljong)
1 msk tomatpuré
2 st vitlöksklyftor
1 st gul lök
10 cm purjolök
2 dl matlagningsgrädde
Tärnade tomater
salt och peppar.
En skvätt soja
1/2 tsk Sambal Oelek (för att få lite mer hetta i grytan)

Hacka/skiva grönsakerna. Bryn kycklingen och tillsätt alla grönsaker utom tomaterna när pippin fått lite färg. Fräs tillsammans i någon minut. Tillsätt grädden, tomatpurén, grönsaksbuljongen, apelsinsaften och sojan.  Salta och peppra samt tillsätt Sambal. Låt puttra i ca 15 minuter. Tillsätt tomaterna när det nästan är klart.

Servera med ris (eller om du äter enligt GI så kör utan och ät förslagsvis en sallad till)


HAHA!

Kolla in det här. Det här är dagens humor!

Hello

Jahaja.. då har man arbetat klart för idag med. Har legat i som en liten gris idag alltså. Skummat duschar och gått an. Det tar tid eftersom man måste ner och gräva i avlopp och hålla på att skura vägger och sånt. Men det är skönt. Axlarna fick jobba, hahaha! Joggade uppför varje trappa idag också eller tog flera steg i ett kliv så det blev som ett litet styrkepass :-P

Fan jag har redan ångest för att jobba kväll imorgon... Men jaja. Förhoppningsvis är jag ledig på måndag om inte min kära arbetskamrat är "sjuk" igen. Inbillningssjuk eller LAT kallar jag det. Mer pengar i min ficka dock!

Katze





Om någon undrar hur många katter jag har egentligen så är det tre stycken, haha!

I brist på motiv

Så övar jag på det som finns hemma :-P Fasen, det är svårt ändå att få till fokus...
Men övning ger färdighet som det brukar heta!

Förresten hörni ...

-1 kg sedan i söndags.... :-P Det är inte så man tror det förstås. Totalt -18 kg sedan i slutet på september 2007! Blir det -20 på ett år kommer jag vara strålande glad! :-D Och ja, jag är fortfarande medveten om att man tappar mycket vätska när man rivstartar med GI. Men som sagt - det är roligt att se siffrorna minska på vågen!

Jag fick även köpa Linnéas träningskort billigt så nu blir det träning för hela slanten!! Längtar!!!

Trött som vanligt

Kom hem, lutade bak fotöljen och somnade med en kurrande katt i knäet. Sov mellan 14-16 och sedan kollade jag på Usaine Bolts 200 meterslopp och blev händförd - vilken man!

Nu ska vi äta lite mat antagligen och sedan vette fan... Project Runway ikväll och sedan är det väl sängen som gäller igen! Händer fan inte mycket extraordinärt här inte! Tänkte ta en vända med kameran egentligen men vädret är så pissigt så jag ids inte ... Får hoppas på bättre väder framöver så man kan fotografera lite ute! :-)

Hello my friend

Gissa vad jag har köpt! :-D


Några testbilder

Jag har mycket att lära mig! :-)

GI min vän

Bara man kommer igång igen så går allt helt plötsligt som smort. Började ju i söndags och idag är således dag nummer tre i ordningen. Och jag känner mig riktigt peppad! Att vågen visar snälla siffror är ju inte fy skam förstås(-0.5 kg för att vara exakt). Det bästa är dock att jag redan börjat tappa intresset för sötsaker. Okej, visst är jag fortfarande sugen sådär efter maten ni vet. Men nu orkar jag uthärda! Känns jävligt bra faktiskt.

För att öka motivationen ytterligare (har inte med träning/kost att göra egentligen) så har jag skaffat mig en ny "vän". Mer om det i senare inlägg! ;-)

Jesus ...

Klockan är 5.15 och jag känner mig som ett vandrande lik. Tur att jag bara jobbar 6 timmar idag säger jag bara. Dags för några drag med mascaraborsten och sen ska jag traska till Vasaplan. Idag suger det att det inte går någon buss förbi vårat hus där man kommer i tid till IKSU.

Cheerio!

Upp före tuppen

Ja imorgon blir det ju tidigt igen alltså. Hade varit så skönt att få vara ledig, men innan man vet ordet av så är det väl den 3:e december och vi sitter på planet till Sydamerika!! Fattar fortfarande inte att jag faktiskt ska dit! Kommer tjata i tre månader, hehe.

Gjorde faktiskt ganska goda biffar idag också! Blir ett "recept" här:

Soltorkade tomater
Fetaost
1-2 ägg (beroende på hur mycket köttfärs man har)
ca 0.5 dl ströbröd (också beroende på hur mycket färs)
Nötfärs/blandfärs
salt och peppar
En pressad vitlöksklyfta

Mixa soltorkade tomater och sedan fetaosten så det tillsammans blir lite "smetigt". Blanda ner det i köttfärsen och tillsätt ägg + ströbröd och blanda till en jämn massa. Krydda på en höft. Stek sen på medelvärme! Man kan ju hacka/mixa några tomater lite mindre också så man får större bitar i biffarna.

Jag åt med en bönsallad + att jag blandade ut lite fransk senap i creme fraiche och hade som sås! Jens åt potatis till.

Mums! :-)

Nu ska jag sova!

Fan vad trött jag är...

Idag har varit en hård dag... Närå, inte värre än vanligt men vädret + att det är måndag gör ju att man är extra seg, eller hur?! Skulle ju vara ledig imorgon egentligen men nu blev det inte så. Det var en som inte kunde jobba (vad nu det innebär?) så då får man rycka in. Blir en seg vecka eftersom det blir 3 dagar då jag börjar 06 och på fredag jobbar jag till 21.00... blä. MEN förhoppningsvis är det tredagars helg istället.

Nu är jag hungrig. Skall göra biffar och nåt grönsaksjox till. Bönor i n¨ågon form blir det även.

Sovmorgon

Vad skönt det var att sova till 08 idag :-) Känner mig utvilad! Ska väl strax bege mig till jobbet, börjar 10, men det blir bussen idag. Blåser och regnar kraftigt så cykel känns inte som ett alternativ!

Jobbar till 16.30 och sedan ska jag vidare till mitt andra ställe och jobba idag med. Förhoppningsvis är jag väl inte hemma allt för sent.

Igår var jag sjukt godissugen bara för att jag var ensam hemma och hade tråkigt. Jag stod emot, men åt ganska mycket nötter. Lite för mycket. Men idag ska bli en bättre dag! :-) Har med mig tonfisksallad till lunch och har ätit en tallrik yoghurt + ett ägg nu! Kastade ner en banan också som jag kan äta innan lunchen. Banan är ju inte så jäkla bra när man kör GI, men jag ska göra som sist och inte utesluta någon frukt eller bär.

Vi hörs!

Cheerio

Propaganda från nykterhetsrörelsen

Satt och glodde på en film på 5:an nu. Nämligen den här som de så snyggt döpt om till svenskans Party till döds. Givetvis var den lam och hade budskapet att fina flickor inte dricker osv. Näe, jag orkar inte ens gå in mer på den förutom att såga den totalt... höhö.

Gillar taglinen på IMDB även:
A little freedom can be a dangerous thing.

Ja jävlar ...

Skit!

Hittade jag några kläder? Näe såklart inte. Tyckte jag letade och letade men icke! Provade ett par svarta jeans på Vero Moda dock som var perfekta i både längd och lagom över lår och bak. Men såklart för låga i midjan. Det är fasen inte snyggt när magen väller över, vilket det gör om man har för låga jeans och övervikt ... Nåja får fortsätta jakten på svarta jeans helt enkelt. Har bara 1 par jeans jag kan ha nu så ett par byxor till skulle jag vilja ha.

Kanske någon har tips?
Det ska vara rak modell/stuprör och normalhög midja, dvs så ska de räcka upp till naveln helst. Och inte kosta en miljard :-P

Köpte i alla fall ett nytt puder och en kajalpenna, så helt tomhänt gick jag ju inte hem i alla fall!

Söndag

Och idag blir det shopping!! Eller ja, ett försök i alla fall. Brukar ju sluta med att jag blir besviken över att jag aldrig hittar några kläder som jag gillar ändå. Men vad vet man, kanske blir en fullträff idag och jag hittar massor som jag vill ha!

Förresten är det första dagen med GI igen. Idag börjar mitt sockerförbud! Frukostäggen kokar på plattan och jag ska ta och fixa lite grönt te också. Det blir bra det här. Nu måste jag som sagt bara fixa träningskort så jag kan svettas bort kilona och vara smashing på stranden i Brasilien! Det är väl ett ganska långsiktigt mål va? Satsar på att gå ner cirka 6-7 kilo tills dess. Mer blir nog svårt på 3.5 månader med tanke på att viktminskningen bara går långsammare ju mindre man behöver gå ner. Vi får se hur det går helt enkelt. Men från och med nu är det "hälsohitler" som regerar igen ;-)

Zzz

Det blev ingen stadstripp! Jag lade mig ner på sängen en stund efter jag skrivit förra blogginlägget, och vad händer då tror ni? Ja jag somnade såklart och vaknade inte förrän vid 15-tiden! Typiskt. Jaja imorgon kanske!

Jag är fortfarande astrött så det blir nog en ganska tidig lördagkväll. Klev ju upp 5 igår och kom hem från krogen vid 02.30. Så jag var ju uppe i nästan 1 dygn.

Nu ska jag fortsätta mysa under filten i soffan

En drink blev tre

Men det var det värt. Ibland ska man unna sig annat än det billigaste vinet eller ölen! Är småtrött idag men ska nog göra mig iordning och ta en sväng på stan i alla fall. Och se om jag hittar lite nya plagg. Har bara urtvättade eller för stora kläder som man ser större ut i. I don't like. Bara för att man har lite valkar behöver man ju inte dölja sig med fyrkantiga plagg.

Vi hörs sen!

Iskall Mojito

Helg!

Nu känner jag mig välförtjänt av helgledigt! =) Dessutom börjar jag inte förrän 10 på måndag så man hinner ju vila ordentligt! Sova ska jag göra ;-)

Ska iväg in på stan och dricka en liten drink nu, eller kanske en öl. Vi får se!

Cheerio!

Efterjobb

MixwitMixwit make a mixtapeMixwit mixtapes

Chilla

Vincent och jag kollar lite TV. :-P

Träningssug

Nu när hösten är på ingång så blir jag mer och mer sugen att träna. Jag gillar ju mer att gå på olika pass inomhus än att hålla på att traggla i ett joggingspår. Minns ni att jag sa att jag hade 1 mil jogging som mål? Det gick ju sådär ... varit alldeles för lat! Men än är ju inte joggingsäsongen slut. Men jag tvivlar på att jag kommer ta det. Men 5 km är ju inte fy skam det heller, från att inte ha orkat springa mer än 2 minuter i sträck!

Hur som helst blir man ju ännu mer sugen på att träna när man jobbar på Sveriges största gym... Det är så stort och fint där. Alla salar är så fräscha, luftiga och stora. Gymmet är i 3 våningar varav en våning innehåller endast konditionsmaskiner. såhär står det om gymmet t.ex. Nu är det ju ännu mer utbyggt också.

- 1 nytt konditionsrum – totalt 3 konditionsrum
- 15 nya konditionsmaskiner – totalt 80 konditionsenheter
- 800 m2 nytt gym – totalt 2300 m2
- 490 m2 ny yta för funktionell träning

Sen finns det ju allt från simning och klättervägg till beachvolleyboll och en stor kamphall där + alla gruppträningslokaler förstås. Men det kostar ju därefter också om man vill ha tillgång till allt - 5000 kr per år (ca 3700 om man är student). Lite saftigt va? Men å andra sidan - det kostar väl ännu mer att träna på t.ex SATS?

Enl vår arbetsledare får vi inte träna gratis där eftersom vi inte jobbar för själva IKSU utan för städföretaget. Men en PT sa att vi borde ju få använda gymmet och simhallen i alla fall. Borde kolla upp det hur som helst! Kan ju vara kul att i så fall köra lite simning där och testa alla masikner på gymmet... haha!

Blandband v. 33

MixwitMixwit make a mixtapeMixwit mixtapes

Kan ni inte se ovan så klicka HÄR. Blir epa när jag skall lägga ut hela tiden... vet inte vad man skall lägga in det som? Fanns ju bara blogger och massa andra verktyg jag aldrig hör talas om ... jaja!

Fixade! :-P

Liten värld

Fick höra att en från samma byhåla som mig också jobbar på IKSU. Knäppt egentligen att det är sådär. Man träffar alltid någon som känner samma personer som en själv, eller som nu - att man träffar någon som man gått i samma skola som sedan lågstadiet.

Det är ganska många från Sundsvall som bor här uppe faktiskt. Har träffat två-tre gamla klasskompisar bland annat!

Kollar bara hur det ser ut på insidan av ögonlocken

Efter maten var det så skönt att lägga omkull sig i soffan med tvn på i bakgrunden och bara blunda en liten stund. Vips så somnade jag och sov tills för 10 minuter sedan. Nästan 2 timmar!!! Varför går det aldrig att bara sova ca 30-45 minuter. Trots att jag ställer alarmet så sover jag vidare eftersom jag stänger av det i tron om att jag ska stiga upp. Men jag somnar såklart om.

Jaja. Hoppas det går att somna ikväll bara. Ska upp lika tidigt imorgon med! Som tur är kommer det inte bli jobb från 06.00 hela tiden framöver utan bara 2 ggr vecka. De andra dagarna börjar jag vid 10 och ett pass är på kvällstid. Så det blir ju inte så farligt =)

Tur i spel

Jens har tur i spel. När jag sätter in någon 100:ing ibland så vinner jag i princip aldrig (på casinon etc) men när han sätter in så håvar han fan in pengar! Eller ja... förra året så spelade vi på betsson och lyckades vinna 10.000 kr av "misstag". Råkade trycka på nån knapp så vi satsade för mycket. Ren tur alltså.

Idag blev först jag medlem på en sida där man fick 5 euro gratis att spela för utan att måsta sätta in något. Jag vann såklart nada. Sen gör Jens en gubbe där och vips är han/vi 100 euro rikare. Blir väl runt 900 kr ungefär...

Det går ner i resekassan i alla fall. Är ju en hel del man måste spara tills dess! =)

Någon slags laxlåda i ugn

Hittade det här receptet idag som jag nu håller på att tillreda. Lät intressant med äpplena där så vi får väl se om det smakar gott. Kokar nog lite ris till också! Hade inte så mycket annat hemma i tillbehörsväg.

Fasen vad trött jag är alltså ... men har inte tagit någon eftermiddagslur i alla fall. Hoppas jag somnar lite tidigare än igår.

Måste fortsätta med maten nu!

Cheers!

Åbäke

Alltså, det här med att köra fordon är inte min grej. Speciellt inte när man ska in med en gigantisk skurmaskin i en liten skrubb. Tog ett tag i alla fall, men tillslut stog den där... :P Man lär sig väl tillslut på vilket ställe man smartast ska svänga så man kommer in rakt på :P

Nyss kommit hem nu. Ska äta någon lättare lunch hade jag tänkt. Lite sent men bättre än ingenting! Hade bara med mig fika idag för vi orkade inte laga någon middag igår = ingen matlåda. Ska ta och göra något med lax idag i alla fall... tog fram ur frysen! Måste ju börja ligga i med kosten och träningen igen... har ganska dåligt samvete!

Måndag och första dagen på jobbet!

Det flöt på mycket bra idag trots att jag var astrött imorse (steg upp klockan 4:50) och att det faktiskt var första dagen på det nya jobbet! Kommer jobba på IKSU framöver (Umeås skitstora träningsanläggning för er som inte vet). Jag vet inte om jag nämnde det tidigare. Men där ska jag hänga i alla fall!

Känner mig svintrött nu eftersom jag var uppe så tidigt, men måste försöka hålla mig vaken så jag kan somna gott ikväll. Var lite svårt att sova inatt eftersom man dels var lite nervös inför idag och stressad över att man skulle upp så tidigt. Men det funkade ju.

Hoppas det inte regnar imorrn. Vill kunna cykla. Regnade idag när jag skulle hem. Pissväder.

Ingen inspiration

Orkar inte göra någonting idag. Sov till 08 och gick upp och duschade, sedan har jag bara lufsat runt här i pyjamasshorts och inte gjort ett smack. Kollat lite på OS och crappiga komediserier. Har sovit en timma också, haha. Har nog sovit lite för lite de senaste dagarna så lika bra att ta igen sig. Imorgon ska jag vara på jobbet strax före 06. Fattar inte hur det ska gå. Måste cykla vid halv sex ungefär. Slutar i alla fall tidigt så det är skönt! =)

Ska ta och laga lite köttfärssås och spaghetti om ett tag och sedan blir det nog inte så mycket mer gjort den här dagen. Måste se till att komma i säng vid 22. Det är svårt, jag är ju kvällsmänniska!

Framstupa sidoläge

Hallå, vad händer?

Har själv legat halvt i koma idag tack vare den där flaskan med rödvin jag sänkte igår. Ja jävlar ... Man lär sig aldrig. Har i alla fall avverkat två filmer. Hancock och Morgan Pålsson. Trodde Hancock skulle vara bara en komedi men så fel jag hade... Jaja, helt ok var det väl tycker jag ändå!

Skulle gå på stan och leta arbetsskor idag också men orkade såklart inte. Får se om det är någon skoaffär öppen imorgon kanske. Det värsta är väl kanske att det lutar åt att köpa ett par crocs .......................... JA jag avskyr dem och har spytt galla men alla är ju så infernaliskt nöjda med dem och ska man gå runt på 22.000 kvadrat kanske det är värt det ändå. Men först ska jag kolla på andra alternativ. :-P Det blir då fan inga rosa, röda eller snorgröna åtminstone.

Nya mått

Mätte mig nu på morgonen, men kunde inte väga mig för vågen har slut på batterier så jag vet inte min exakta vikt. Däremot vet jag att det inte är någon direkt nedgång, eller uppgång så med den vetskapen är jag nöjd över måtten som jag ska redovisa nu! Förutom en liten detalj, men det kan ni räkna ut själva ;-P

Midja: -1 cm (-19 cm)
Mage: +2cm (- 17 cm)
Under bröst: -1 cm (-11 cm)
Lår: -2 cm (-7.5 cm x2)
Vader: VÄ -1 cm HÖ -0.5 cm  (-2 cm resp. -1.5 cm)

Som sagt. Plusset där på måttet runt magen var ju inte så kul... Men men, det är väl dags att börja med lite situps igen :-P

7 bloggar

Linda utmanade mig att göra samma som hon gjorde. Man skall nominera 7 bloggar som man dagligen läser so here they are:

Annika
- Skriver om sin vardag och lägger in lite shoppingfynd då och då. Och så massa foton med sin nya kamera. Det är skoj! :)

Lina - Också lite av en dagboksblogg, den heter ju trots allt Linas Liv :)

Husmusen - Inredningsblogg!

Bloggkommentatorerna - som blivit tristare än i början men det är ju kul att läsa lite skvaller :P

Catya - Underhållning ;P

Karins blogg - Gammal klasskompis som jag lyckades hitta av en slump :)

Kan jag bli smal - En viktblogg

Jag utmanar den som har lust ;-)

Dessa utmaningar ... ;-P

Annika utmanade och man måste ju haka på :-P

Tre saker jag gör när jag vaknar:
Går på toaletten
Duschar/tvättar mig etc
Äter frukost

Tre saker jag måste ha under dagen:
Mat såklart, med jämna mellanrum för att inte bli sådär matarg :P
Lite chill-tid eftet jobbet då jag kollar mail, läser bloggar och/eller kollar på TV
Vatten, mängder med vatten!

Tre personlighetsdrag på mig:
Tjurskallig, ibland går det överstyr.
Organiserad, fast man kan inte tro det om man t.ex ser mitt skrivbord :P Men jag har faktiskt stenkoll på mycket!
Allmänbildad.

Tre saker jag ägnar mig åt:
Jobb
Försöka träna och äta nyttigt (slarvig som fan för tillfället som ni vet)
Tv-spel

Tre saker jag är rädd för:
Döden
, till viss del.
Situationer där man är utelämnad i någon annans händer. T.ex i ett flygplan, ett stort fartyg mitt ute på havet osv.
Att åka bil jättefort och sådant, hör lite ihop med förra punkten! Jag är asmesig när det gäller hög fart etc.

Tre saker jag drömmer om:
Att ha ett jobb där jag tjänar så pass mycket pengar att jag inte behöver oroa mig för ekonomin. Behöver inte vara 40.000 i månaden. Men lite mer än lagom vill jag ha!
Resor drömmer jag ständigt om. Har en dröm om att åka till åtminstone ett land i varje världsdel innan jag kastar in handduken.
Att få köpa mig en riktigt bra kamera och gå en fotokurs!

Going west!

Jajjamensan kära läsare! I december åker vi västerut, eller snarare sydväst. Destinationen blev Brasilien! Vi bokade ikväll. Hösten kommer kännas grymt lång antar jag. Men det är värt väntan för man har ju något att se fram emot! Åker den 3:e december och är hemma natten den 19:e!

      

Jippie!

Äntligen har jag säkrat framtiden lite längre än några veckor framåt! På måndag börjar jag nytt jobb (men inom samma företag) och kommer antagligen köra på tillsvidare! Kommer gå på schema nu så det blir ibland svintidiga mornar (06.00) ibland kvällsjobb (fram till 00.00). Är bara 60% men vad fan. Klarar mig ju rent ekonomiskt då så det är lugnt! Tillsammans med mitt andra ställe som jag ska ha kvar blir det ju lite extra också!

Fan, det kommer bli king det här. Jag får helt enkelt leva med mina fnasiga fingrar ett tag till ;-)

Ja hörni

Händer fan inte mycket här alltså. Har nyss kommit hem från jobbet. Var lite lugnare idag så vi hann till och med att dricka kaffe vid halv 10-snåret! Men är grymt trött nu ändå, i benen och ryggen. Tur man har bra rygg (peppar peppar) så man orkar slita och bära grejer.

Ska göra hemmagjorda hamburgare till middag idag. Känner mig konstigt nog inte så hungrig. Borde ju vara det då jag inte ätit sen klockan 11. Nåja, det smäller väl bara till snart så man blir matarg och sådär härligt grinig! :-P

Två dagar kvar, sen är det helg!

Another day

Jajjemen, onsdag och halva veckan är snart avklarad. Det är bara att köra på! Skulle förresten antagligen få jobba nästa vecka med och blir det lika mycket att göra som den här veckan så blir det ju i princip 75% varje dag (ca 7 timmar om dagen)! Inte dumt för plånboken med andra ord. Välbehövligt, kan man lugnt säga.

Nej nu är det dags att packa ryggsäcken och dra iväg!

Cheerio!

Kvällen

Har tillbringat kvällen med att kuta upp och ner i tvättstugan samt att möblera om i sovrummet. Det blev rätt bra och mindre möbler = luftigare = man sover bättre, tycker jag!

Har liksom inget att skriva idag + att internet inte har fungerat, så det blir dåligt med inlägg ;-P

Nu ska jag i alla fall sova!

Sjukt...

Det här tycker jag är sjukt. Att klona sina husdjur! Visst, jag tycker om mina djur och det kommer vara sorgligt när de dör. Men jag vill inte ha en exakt likadan katt igen. Om jag vill skaffar jag hellre en ny med en helt annan personlighet.

Om jag var trött igår ...

... så är det ingenting mot för vad jag är idag kan jag ju meddela er. Ändå har jag sovit längre. Det är konstigt det där! Härligt i alla fall att solen skiner idag igen så man kan cykla! Och jag ska väl ta och trampa iväg till arbetet nu!

Ha en bra dag! =)

Mätning och vägning

... skulle jag ha registrerat förra veckan men jag glömde bort att göra det i onsdags och sedan var vi ju i Sundsvall! Ska ta och fixa det under veckan så får vi se om det blivit några centimeter mindre, eller (ve och fasa) mer (?!!). Vikten står nog still men största sannolikhet, eller jag vet att så är fallet men måtten kan bli intressanta!

Nu ska vi fara iväg en sväng.

Hörs! =)

Helt slut

Fan vad trött jag var imorse. Och tröttheten har hållit i sig hela dagen... Har mest yrat runt och inte vetat exakt vad jag skall göra men försökt fixa så gott jag kunde i alla fall! Jobbade 7-15 med ca 20-25 minuters lunch så det är klart det kändes lite hetsigt. Cyklade dessutom från Mariehem och ner på stan. Mariehem och jag är inte vänner, hittar fan ingenstans där uppe så jag irrade runt ett tag och det blev garanterat en omväg, haha!

Nu ska jag slita av mig arbetskläderna och ÄTA. Är sjukt hungrig!!

Cheerio lovers

Tillbaka i Umeå

Sådär, nu är vi hemma igen efter några intensiva dagar i Sundsvall. Nej, men så stressigt blev det faktiskt inte! Vi for ju ner i onsdags och softade i stugan med pappa och Aina (hans fru). På torsdagen så solade vi lite och tog oss ett morgondopp i poolen, var ju sjukt varmt redan klockan 09 på morgonen! Blev lite rastlösa trots allt och stack en sväng till Birsta. Kollade IKEA såklart och inne i själva gallerian. Hittade ingenting skoj att shoppa utan köpte bara en tunn svart kofta på H&M, haha!

Sedan tillbaka till ön och sola en stund till. På eftermiddagen kom pappa hem och sedan kom också Pia + Peter och deras barn en sväng. Vi åt alla tillsammans och sedan åkte jag och Jens till Kungsnäs för att kolla in Maddes hus! :-D Finfint var det. Dock hade jag sådan sjuk huvudvärk att jag fick lägga mig så fort vi kom hem igen. Hatar huvudvärk!! Som tur är får jag bara de där anfallen max 1 gång i månaden, om ens det.

Under fredagen var det skitväder. VI for och köpte nytt batteri till min moppe och sedan åkte vil till farmor för att äta lunch. Rullade mätta därifrån för att åka tillbaka till stugan. På kvällen blev det hemmagjord wok på stranden och ett glas vin. Sedan hände inte så mycket mer där!

Igår drog vi in till Johan och Linda i stan. Traskade ner en sväng på stan i jakt på något att shoppa igen. Hittade ingenting särskilt där heller utan konstaterade att det är samma shit överallt ;-) Träffade en klasskompis från låg och mellanstadiet, lite otippat när man inte setts på hur länge som helst (Så hej hej Madde H, kul att du smyger här, hehe). Fikade på det omtalade Barista, vilket var schysst tyckte jag! Fräna hängande korgstolar! =) Käkade även middag på Biteline såklart, haha. Det måste man ju göra när man har chansen!

Festade till det lite hemmavid, sedan stack vi en sväng på casinot och gjorde av med pengar. I slutändan gick vi ändå plus så det gjorde ju inte så mycket. Johan vann ju ändå 600 kr! :-P Blev inte någon pubrunda sedan, var alldeles för seg så vi gick hem istället. Och lika bra var väl det när vi skulle upp och köra hemåt idag!

Nu ska vi äta lite middag och sedan antar jag att det blir soffhäng. Upp till jobbet imorgon... börjar 07. Jippie...

Cheerio!
Morgondoppet!

Johan & jag koncentrerar oss på GH - Aerosmith

RSS 2.0