Alkoholist? Jag?

Gillade den här artikeln. Om det där stämmer ligger nog många av oss i riskzoonen för alkoholproblem för man kan ju trots allt svara ja på 2... Jag saxar:

Har du under de senaste tolv månaderna ibland kommit att dricka mycket mer alkohol än du egentligen hade tänkt dig, eller under en längre tidsperiod än du tänkt dig?
Ja vem har inte gjort det? Tänk festivaler, tänk långhelger :P Tänk när du bara tänkt dig en flaska vin som sedan resulterat i shots eller annat skoj som gjort att du blivit aningen för full?

Har du under de senaste tolv månaderna någon gång drabbats av fysiska eller psykiska besvär när du avbröt ditt drickande av alkohol (exempelvis skakningar, illamående eller ångest)?
Hello bakfylleillamående med tillhörande Herr Ågren. Någon? Bara jag? Näe jag tänkte väl det.

Jag säger inte att alkoholproblem inte är farligt. Men jag tyckte punkterna var lite roligt formulerade eftersom många av oss kan relatera antagligen. Även kanske fast de kanske är ämnade åt dem som dricker oftare än vad t.ex jag gör. Jag dricker kanske 2 gånger i månaden max nuförtiden. Så jag tror jag är ganska safe trots att jag kunde svara ja på två punkter

Kommentarer
Postat av: Erika

Fast jag skulle tro att de på fråga 1 menar typ "i år ska jag dricka 24 gånger totalt (dvs 2 ggr per månad), me OJ, jag råkade dricka vid 100 tillfällen! Hoppsan". Tror inte de räknar en festkväll om man dricker tre istället för en vinflaska.

Men det beror ju på hur man tolkar frågorna förstås.

2008-09-01 @ 10:09:21
URL: http://aliva.blogg.se/
Postat av: Emma

Erika: Exakt, det är för tolkningsbart :P

2008-09-01 @ 13:37:58
URL: http://twentysomething.webblogg.se/
Postat av: Helena

Ja, det var ju lite knepigt formulerade frågor... Man kan ju som sagt tolka de lite som man vill. Men å andra sidan så ska man väl inte lita alltför mycket vad Aftonblaskan skriver.

2008-09-01 @ 17:12:41
URL: http://hidenas.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Obs! Vill du beställa en bloggdesign av mig så läs mina villkor under fliken "Beställ design".

Jag tar EJ emot beställningar via kommentarerna på min blogg.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0