Dejt och äntligen skor.

Ikväll har jag en dejt med min gamle gode vän Guntrum. Kommer bli lika roligt som alltid! För övrigt känner jag ett behov av att klippa mig igen, även fast det inte var så längesedan. Framförallt känner jag väl att jag vill ha blont hår. Inte gulbrunt som jag har nu, ösch! Men men, med tiden så! Sliverschampo kanske är en idé ändå?

Dammsugning härnäst.

Men först så kan jag väl berätta om mina inköp:
  • Ett stycke svart tunika med sidenband (Gina Tricot, en sådan som jag redan har + som alla andra har)
  • En hallonröd cardigan med tygbeklädda knappar (också Gina)
  • Ett marinblått baslinne (får aldrig för mycket linnen)
  • Två par sandaler, varav ett par sådana "hiking"-sandaler + ett par i läder med någon slags turkos sten på som ni ser nedan. Hittade ingen bild på de andra paret.
  • Ett par sandaler till Jens med.



Eftersom det är köp 3 betala för 2 på Skopunkten så blev mina sandaler ovan gratis eftersom de var billigast. Så det var ju ett bra köp :-) Ville ha ett par sådana + ett par rejälare som sitter ordentligt på foten om man skall gå promenader eller så. Och Jens ville ha några som man bara sticker in foten i :-)



Kärlekskrigare.









Godissugen

Idag var någon på jobbet smart nog att handla en påse med sådana där mini-kexchoklad. Hörde hur de satt och prasslade bakom min avskiljsvägg! Men jag hade karaktär nog att inte ta någon... mwahaha. Men nog var jag frestad. Å andra sidan hade jag knappt tid att sätta mig ner för att fika bara för att min telefon ringde så förbannat...

jag måste hur som helst få bukt med mitt "sockerberoende". Skriver det inom citationstecken eftersom jag inte är beroende på riktigt utan bara äter godis onödigt ofta. Är fortfarande sugen på något sött men som tur var har vi inget hemma annars hade jag säkert vräkt i mig.

Spinningen idag gick över förväntan. Gick återigen dit med en pissig inställning till att träna. Men väl fastklickad i pedalerna var det bara att köra. Bättre musik idag också så då var det ju lite roligare!

Fredag imorrn, helgen är nära. Vad händer? Har förmodligen ingen att leka med så jag antar att jag får roa mig med att gå på stan i min ensamhet och handla massa saker som jag inte borde. :-P

Ahmenee... Det var det!

Dusch och kvällsfika.

Cheerio

Ps: Jag har fortfarande "ångest" över gatufesten. Längtar ju hem lite smått till gammal hederlig Lauf-fest ;-) Måste fundera en extra gång.

Mitt i veckan

Tre arbetsdagar avklarade, två kvar. Längtar mig sjuk till helgen. Inte för att det händer något speciellt, men jag vill sova! Ungefär det enda jag gillar nuförtiden. Jag önskar att det alltid var tredagars även. Lördag och söndag går alldeles för fort. Sedan är det sex veckor kvar. Jag har gjort bort hälften snart! Räknar redan ner till arbetslöshetens misär igen ...

Ahjustdet. Gatufesten går av stapeln nästa helg. Åka eller inte åka är frågan. Jag vet inte om det är värt 1000 kr eller vad den helgen kan gå loss på med biljett, resa, sprit och allt vad det innebär. Men jag missar ju den traditionella festen på Gränsgatan. Det är ju synd! Well, det lutar i alla fall åt att det inte blir något rajraj.

Appropå pengar så kanske man skulle betala lite räkningar.

Cheerio

Utmattad

Efter åtta timmars arbete och 40 minuters spinning på det så känner jag mig nöjd med dagen. Spinningen gick okej. Men det kändes dock inte så roligt. Kanske för att jag gick dit med en sur inställning. Att det bara var tråkig musik gjorde ju inte saken bättre heller. Vad sägs om ... vad heter hon... Gina G - Oh ah just a little bit. Vet inte om låten heter så men de flesta kanske minns den gamla mellanstadiedängan. Den taggade inte mig till att cykla järnet i alla fall, haha!

Imorrn kanske det blir gymmet. Får se om Josefin läser mitt meddelande på apan. Om du läser här, Josefin, kolla apberget. :-P

Nu skall jag duscha och ta mig lite kvällsfika! Sedan blir det väl sängen. Går fasen rätt bra att somna nu ändå. Ligger inte och vrider mig över en timma som jag gjorde förut i alla fall, innan man var van att lägga sig "tidigt". Mellan 23 och 00 är väl inte direkt tidig läggtid men! Borde nog egentligen lägga mig runt 22, men det kommer fan aldrig att gå, hehe.

Cheerio

Dagens

Ta er tid att lyssna.







Kanske?

Dessa sandaler kanske skulle kunna vara något för mig. 280 kr. Billigt och bra samt att det inte gör något om de bara håller en säsong.

Remmar så jag inte kliver ur skon hela tiden - check!
Ingen jävla "pinne" mellan stortå och "mellantå" - check!

Det enda jobbiga är att Din Sko inte finns i stan längre utan jag måste bege mig till Strömpilen... Det är dagens i-landsproblem!




Bild: dinsko.se

Vilken dag

Måndag efter långhelg = sinnessjuk dag på  jobbet. För det första låg det ett stort antal ordrar och väntade på mig i mailboxen, som jag skrev ut. Lämnade halva högen i jobblådan och gjorde resten själv. Det som i vanliga fall bara tar en kort stund tog fasen halva morgonen eftersom telefonen ringde i ett. Jag ogillar egentligen platsen jag sitter på nu eftersom den ligger bland de första i slingan. Man hinner inte göra annat än att svara i telefon! Men någon måste ju sitta där med.

På eftermiddagen roade sig hela avdelningen med att vika brev, kuvertera och limma igen ett par hundra kuvert som skulle gå ut till autogirokunder. Jag vet inte riktigt vad som blivit fel, men något var det! Det gjorde i alla fall att man var tvungen att göra allt manuellt. Spännande! Och samtidigt ringde telefonen i ett! Helt vansinnigt var det idag. I samma veva försökte jag också ringa posten i Lycksele och reda ut vad för adress en abonnent egentligen skulle ha. Det är bra när kommunen och posten tycker olika!

Ja jävlar. Imorgon kanske det inte blir lika hetsigt. En bra sak är att dagen i alla fall gick fort! Brukar ju annars vara lite segt sådär efter 13.00.

Middag snart, korvstroganoff med ris!

Måndag igen

Och gissa vad jag är? Jo, trött. Nu har jag visserligen varit uppe en halvtimma så man piggnat på sig lite. Men det känns fan trögt att kliva upp. Hur kommer det då gå i slutet på veckan. Kommer säkert försova mig någon dag! Rätt bra jobbat att jag inte gjort det hittills, haha.

Nej på med lite smink kanske för att dölja lite av likblekheten åtminstone.

Cheerio

Ny serie

Nu har jag äntligen hittat en ny serie att följa i sommar! Valet föll på Traveler. Serien handlar om två nyutexaminerade killar som blir misstänkta för terrorism när de befinner på ett museum i New York för att göra ett slags "busstreck" (eller hur man skall uttrycka det). Museumet exploderar just när de tagit sig ut. Sedan visar det sig att deras kompis förmodligen anlagt det hela, och han är försvunnen.

Spännande, har sett fem avsnitt hittills och nu får man vänta tills nästa vecka då det kommer ett nytt.


Bild: ABC

Trevlig midsommar!

Trevlig midsommar alla som jag känner, och inte känner :-)
Själv skall vi till Sillviken, via Nina och Markus för en liten fördrink!


fy fan.

Man undrar ju hur rättssystemet i det här landet fungerar när:

1. De låter folk få komma ut pga. "gott uppförande" när de inte ens har fått ett halvår som straff från första början.
2. Tvingar iväg offret till att leva i hemlighet för att förövaren släpps tidigare.

Hur kan det vara så att den som begått ett våldsbrott får leva och bo "som vanligt" i sin hemstad medan de drabbade måste fly vind för våg. Bort från sina familjer och vänner. Det är ju fan inget straff mot den skyldge. Han borde vara den som får packa en väska och dra härifrån. Förslagsvis bli deporterad till Finland.

Fy fan. Jävla as. Ren och skär avsky är de rätta orden för vad jag känner inför sådana där... djur. Människor förtjänar de fan inte att bli kallade.

Äckel.

Nöjd

Känner mig nöjd att jag pallrade mig iväg på två spinningpass den här veckan. Efter ett uppehåll på flera veckor vill jag gärna bli latmask igen och helst sitta hemma i soffan. Men nu kanske man kommer igång igen. Tänker inte köra stenhårt under sommaren direkt men några ggr i veckan sådär.

Dessutom fick vi ju vibrogym-instruktion idag så det skulle jag ju vilja prova på, när man får göra det gratis liksom! Är ju rätt dyrt annars att använda en sådan där. Jag trodde ju att man skulle stå på den där i ett visst antal minuter och sedan var det klart. Men det finns övningar man skall göra på själva maskinen.

Tjejen som var där hade gjort ett träningschema som man kunde börja med. 30 s för varje övning och hela passet på 20 minuter skall motsvara 60 minuters styrketräning. Låter ju nästan för bra för att vara sant, men va fan. Ett försök kan man väl göra de här sju veckorna man har kvar att jobba! Lite pinsamt dock att stå där och vibrera inför alla andra som kanske är på gymmet samtidigt. Men men! Får väl bjuda på lite fladdrande fläsk!

Helg!

Ah, vad skönt det skall bli med tredagarshelg. Jag har redan jobbat fyra veckor och har sju kvar. Fasen vad fort det går. Snart är det juli... högsommar. Men imorrn börjar det bli mörkare ute igen! Kul va' ;-)

Spinning på schemat idag igen. Svettigt. Är redan svettig eftersom jag skulle snabba mig på banken innan de stängde. Men de stängde visst 16 istället för 17. Så det gick jag bet på. När jag nu skall hinna lämna in min internet-dosa vet jag icke! Kanske får skicka Jens.

Dags att byta om.

Cheerio

Vibrationsplatta del 2

Idag började tanterna gagga om vibrationsplattan som skall introduceras imorgon i gymmet. Tydligen får inte kvinnor sitta på plattan sade Tolou varpå hela arbetslaget började asgarva så det ekade i hela receptionen. Ja ni kan ju räkna ut själva, höhö... Fast det var inte av den anledningen man inte får sitta på den, men varför vet ingen... än.

Nu skall vi fara till Ersboda och handla mat och sprit inför helgen. Undra om de har Staropramen Dark?

Kollade i skrivande stund och enligt systembolaget.se skall det finnas över 200 flaskor. Jippie! Ett par sådana får det bli, och så nåt survin så man håller en jämn fylla under hela kvällen.


   


Hor-skor

Det här är då vad jag brukar kalla för hor-skor. Om någon vill köpa dessa finner ni dem påwww. have2have.se. Inget jag skulle kunna (eller vilja) stappla runt i direkt, haha! Men det är ju inne nu... har jag hört!

"Läcker högklackad platåsandalett i svart lack från Pleaser" är produktbreskrivningen.
Ja jävlar!

Det pirrar

Det pirrar i hela kroppen efter dagens 40 minuter långa spinningpass. Alldeles som att blodet kokar. Men det var skönt samtidigt som det var jobbigt. Skönt att inte ha tappat så mycket som jag trodde och skönt att foten inte gjorde ett dugg ont. Röven därmot, gjorde ondare än ondast då jag blev tilldelad en av de gamla cyklarna med stenhård sadel. När jag klev av kändes det fortfarande som sadeln satt fast mellan benen!

Bokade även in mig på torsdag, kan ju vara bra sådär innan midsommarfirandet på fredag liksom. Kanske kan jag klämma in en lite promenad på fredag innan vi far ut till Sillviken också. Vill ju inte förstöra min svit med dagliga promenader på veckodagarna bara för att det är Midsommarafton! Ser så fint ut i träningsdagboken med gula fält istället för vita!

Förresten, läste på VK Inside att de skall ställa en slags vibrationstränings-grej i gymmet där. Det måste man ju testa. Se hur fläsket fladdrar åt alla håll och kanter liksom.

Incubus - Drive

Passande


Jajävlar

Idag känner jag mig fan sjukt trött. Så pass att jag snoozade minst 45 minuter. Jag fattar inte, varför vänjer jag mig aldrig? Hoppas att jag aldrig får ett jobb som innebär att jag måste kliva upp tidigare än halv sju. Det kommer fanimej vara döden! Haha!

Ikväll har jag bokat in spinning för första gången på evigheter. Undra hur det kommer att gå...

Nåja, lite mascara på det här så.

Ugly

Nu har jag attacksett säsong 1 av Ugly Betty. Var ju tvungen att ta tag i det där när alla andra säger att det är så bra ;-) Men nu vet jag inte vad jag skall roa mig med resten av sommaren. Tips någon? (Inte Grey's).

Buffe

Ah, det var längesedan man var ut och åt på restaurang känns det som. Eller inte överdrivet längesen men ett par veckor i alla fall! Ikväll blir det tacobuffé på Droskan. Ingenting slår ju Bite Lines men man tager vad man haver här i Umeå. Dock värker min skalle lite, men det går kanske över efter man fått i sig mat.

Alla mina kläder känns för fula även fast jag har en del nytt. Irriterande. Den där garderobsstädningen måste jag nog ta tag i imorgon! Blä ...

Helg om 4 timmar.

Tiden går extremt långsamt idag. Det kändes som det tog 100 år till lunch (lunchtimmen däremot gick fort). Och nu är det fyra timmar kvar tills man får gå hem. Vi är överbemannade idag med så de flesta sitter mest och väntar på samtal. Jag och Josefin var dock på ÖB idag och tittade lite. Tolou hade ju köpt smarta dörrhängare för 19 kronor som jag också var tvungen att inhandla. Bra att ha för att hänga upp handdukar och morgonrock på! Hål i väggen slipper man också.

Känner även att jag suttit framför datorn alldeles för mycket den senaste veckan. Skall trappa ner lite med bloggläsandet och forumskrivandet. :-P Lika bra att inse att folk inte uppdaterar sina bloggar en gång i timmen så det är ju som ganska onödigt att klicka in 20 gånger om dan!

Helg som sagt. Men inget planerat. Borde organisera om min lilla garderob bland annat... men hur kul är det? Midsommar i Sillviken näste helg. Det blir nog precis lika bra som förra året!

Nej, man kanske skulle ta och låtsasjobba lite?

Gäsp

Trött. Jag blir alltid tröttare på mornarna ju längre in på veckan det blir. Bara en dag kvar som jag måste upp tidigt. På lördag ska jag sova läääänge.

Cheerio

Stackars studenter!

Givetvis så öser regnet ner idag. Stackars de som tar studenten säger jag bara. Hur kul är det att stå i fin klänning och bara ben på ett lastbilsflak när det blåser och regnar? Uscha. Nog för att det var blåsigt på våran student, men vi hade ju tur ändå!

Jajävlar, idag har man inte heller gjort många knop. Löst korsord, haha! Fan vad sjukt stor skillnad det är på ST (som det var då jag jobbade där, nu vet jag ju inte...) och VK. Men jag gnäller inte. Tjänar ju pengar ändå, hähä.


Skolavslutning

Idag hade högstadiet skolavslutning tror jag. Kanske gymnasiet med? Studenterna går i alla fall ut imorgon här i stan. Var på Hemköp nyss och handlade en sallad att ta med på jobbet imorgon. Det var evenemang utan dess like på torget och runt omkring. Konsert och allt. Jag minns inte att det fanns sådant i Sundsvall när vi gick i högstadiet? Eller? Minns att det var något ståhej ett år i gymnasiet, men jag vet inte om det var arrangerat för skolavslutningen eller om det sammanföll med något annat. Ganska bra egentligen att fixa nåt för skolavslutningen för då samlar man ju alla ungdomarna på ett ställe. Istället för att de skall hänga på andra ställen. Klart många gör det med, men ändå!

Men nog var det några onyktra där ändå. Smygdrack öl bakom hörnen och rökte. Såg en grabb som var kortare än mig tom (jag är 167 cm) som stog och rökte. Tycker att alla kidsen ser så unga ut nu men han kan inte ha varit äldre än 14. Fattar inte att det fortfarande anses fränt att röka i dagens läge. Blä...

Nu ska jag koka ägg och äta mackor samt se på Ugly Betty!

Slappt

Idag händer det inte speciellt mycket här på jobbet. Jag har gjort grattis-bilder och adressändringar och nu är det slut i jobblådan. Det man kan göra är att stirra på telefonen och vänta på att den skall ringa. Vilket den inte heller gör speciellt ofta. Skönt på ett sätt. Men tiden går ju så långsamt! Om en timma är det väl åtminstone eftermiddagskaffe! :)


Badkläder

Beställde förresten en sådan här tanktini i förrgår. Den har fått både ris och ros så vi får väl se om den passar på mig! Baddräkt går bort för mig och bikini känns så blottande för tillfället. Så en sådan där modell kanske kommer kännas bra? Jag minns att jag hade ett badlinne en gång för flera år sedan när det var inne :-P Lila och grönblått var det! Haha.


Bild: Ellos.se

Mulet och myntsamlande

Idag blir det minsann ingen middag på balkongen i eftermiddagssolen. Himlen är grå och jag kände några regndroppar när jag gick hem från jobbet. Nu vräker det ner så det var tur att man hann innan det började. Lite småskönt med regn ändå, huden får vila lite.

Fick även ett nytt Master Card idag med posten. Med både magnetremsa och chip, som tydligen skall vara säkrare enligt Länsförsäkringar. Snyggare än det gamla var det ju i allafall, och det är ju huvudsaken ;-)

Igår räknade jag även alla enkronor och femtioöringar som vi samlat på oss i sådana där Pringlesburkar här hemma. De är förträffliga att samla mynt i. Stötte även på några femmor och en ensam tia i samlingen (fantastiskt). Hur som helst är det början på en liten resekassa. Den ligger nu på hela 680 kronor :-P Men min tanke är att samla tior och femmor från och med nu så har man kanske några hundra kronor till i fickpengar om det nu skulle bli någon utlandsresa när jag slutat jobba. Jag tycker Cypern eller Grekland verkar mest lockande för tillfället! Det är några stycken på jobbet som varit utomlands och man blir ju en aning sugen!

Dags att inta lite middag kanske? Något med kyckling blir det idag!

Cheerio


Börja om från början?

Nu sitter jag här, ombytt och klar. Väntar på att min mobil skall laddas lite så jag kan ta tid medan jag är ute och motionerar. Tänkte göra ett nyttt försök till jogging idag och se vad som händer med foten. Den känns ju faktiskt OK nu så det borde inte vara några problem egentligen.

Har mer ångest över att jag förmodligen har tappat det mesta på de här veckorna och inte kommer orka springa så långt. Men det visar sig väl antar jag! Det är ju bara att göra sitt bästa. Om inte annat får jag väl gå större delen utav sträckan då, inte fy skam med promenad heller.

Cheerio

Update: Som jag trodde så kände jag av foten en aning så jag tog det väldigt lungt. Vill inte direkt få tillbaka den där smärtan igen! Det blev i alla fall en sträcka på lite över 3 kilometer och jag gick ju mest. Det fick räcka för denna gång. Svetten rann utefter ryggen eftersom solen gassade. Nu sitter jag med fläkten riktad mot mig och har hällt i mig massor med vatten. Skönt ändå att förhoppningsvis vara igång igen med lite motionsaktiviteter.

Saturday in the park

Eller inte riktigt. Men på stan skall vi i alla fall! Målet är ett par shorts till Jens, diverse grejor från apoteket, nagellack + remover till mig samt att jag skulle vilja ha en kjol. Har egentligen ingen kjol jag gillar att använda. En är för stor, en annan är för lång och en tredje är bara tråkig. Idag har jag på mig den som är för stor... :-P Kommer få gå och dra upp den flera gånger tippar jag på! Men det var den enda rena.

Lägenheten är stekhet även. Katterna ligger utslagna och persiennerna är neddragna för att stänga ute värmen så mycket som möjligt. Tack och lov att vi har en fläkt säger jag bara. Den var väl värd sina 900 kr. Idag känner jag för en kall sallad till middag. Och iskallt mineralvatten i mängder!

Cheerio

Rosa igen

Jag ritade en dödskalle, det är ju liksom min grej, och gjorde en ny layout. Spartansk denna med, men skitsamma :-) Rosa återkommer jag till ständigt! Nu orkar jag inte ändra den nåt mer på ett tag!

Nu är jag spytrött. Dags att lägga igen ögonen.

Cheerio

Helg, igen!

Känns som det är tisdag idag men jag blev glatt "överraskad" när jag kom på att det var fredag! I helgen blir det nog lugna gatan, eventuellt att det blir något slags evenemang med Erika imorgon. Vi får se vad som sker :-)

Idag har jag svarat i telefon som aldrig förr på jobbet. Gick hur bra som helst trots att det var många "knepiga" fall. Utöver det har jag inte så mycket att berätta. Igår kände jag mig så pass bra i foten att vi gick en promenad på ca 3,5 kilometer, runt broarna. Ingen smärta idag heller så jag hoppas att det är över för alltid nu :-P

Kanske man kan snöra på sig springskorna igen!

Nu skall jag vila lite, och dricka vatten. Har lite vätskebrist tror jag!

Sup och svälj, trevlig hälj

Dödskallestövlar!

Dessa måste införskaffas
Då kan till och med jag gå i gummistövlar.


Bild: Have2have

Lycka

Lycka är att vakna på morgonen, gå till jobbet och sedan komma på sig själv med att man inte haltade ett endaste dugg på hela vägen, eller kände smärta. På hemvägen blev det lite spänningar i vaden, men det gick bra. Kanske så pass bra att jag kan stava en liten sväng ikväll. Joggingen får vänta lite till. Gruvar mig redan för att ha tappat allt!

Först skall jag fylla min kurrande mage med köttfärssås och spagetti!

Det sticker i min hud idag. Jävla utslag. Ozonskiktet är tunt i år skriver VK, DN och Aftonbladet. Kanske bäst att inhandla solskydd snarast. Cancer vill man ju inte gärna dra på sig i onödan.

Hellre blek och frisk är solarietorkad och cancersjuk!

Dessutom blir man rynkig som fan av solarium och/eller för mycket sol. Sug på den ni alla extrema solbadare! När ni är 35 kommer ni se ut som 55 ;-) Medan jag kommer ha fin och jämt babyhy. Mwahaha.

Cheerio

Så går det.

Såhär blir man om man har känslig hud och sitter i solen mer än 30 minuter utan solskydd.
Se och lär pipel... se och lär.


Ben & Jerry's

Ren och skär njutning.


Även kurviga tjejer kan ha skärp i midjan.

På något vis vill jag vara med och bidra till "modet" och visa att inte bara smala människor kan klä sig snyggt. Därför väljer jag att exponera mig lite då och då. Sedan får folk tycka vad fasen de vill, om jag är ful eller snygg. Det ger jag blanka fasen i.

Det finns andra människor där ute som kan behöva se lite andra kroppsformer än raka, plattbröstade typer som de ändå inte kan identifiera sig med. Det behövs lite mer kurviga, tjocka, mulliga (kalla det vad ni vill) modebloggar där ute. Det här är ingen modeblogg direkt, men lite kan man ju bjuda på! Bara för att att dra sitt strå till stacken.

Och sedan kanske jag inte klär mig efter de senaste trenderna heller. Jag är ingen expert på kläder direkt utan försöker mest hänga med så gott jag kan.


Bild nr 1:
Gul tubklänning: Ellos
Svart lackskärp: Ellos

Bild nr 2:
Grått brottarlinne: Gina Tricot (kikar fram)
Svart farfarströja: H&M
Grå bomullsväst: H&M
Blå jeans med bootcut: H&M
Halsband: Glitter, tror jag, haha!

Värme!

Åh så härligt det är med sommarvärme! Jag vill bo i ett land utan snö och kyla! Idag tror jag att jag skall roa mig med att sitta på balkongen och läsa! Varför hitta på så mycket saker när man kan ta det lungt och slappa! Imorrn är det ju trots allt jobb igen!

Dagens låt: Bob Marley - Sun is shining

Internationell

Tycker det är lite roligt att ju mer insatt man blir i någonting desto mer flashig vill man vara med vissa ord. Just nu roar jag mig med att läsa träningsbloggar bland annat. På kort tid har vissa börjat skriva exempelvis cardioträning, istället för konditionsträning. Det är kul att se hur folk förändras, hehe. Varför gör man det? Vill man att det skall se ut som man kan mer eller är man helt enkelt bara så inne i det? Vette fan!

Jag vet att jag själv kan ha svårt att hitta vissa svenska ord ibland (eller riktiga ord för huvudtaget), bara för att man är så skadad av att läsa t.ex modebloggar. Där säger de hood istället för huvtröja. Strumpisar istället för strumpbyxor, panties istället för trosor. Och inte att förglömma: heels istället för högklackat.

Låter det bättre bara för att det är på engelska eller tillfluffat genom att sätta ändelsen "is" på ordet? Låter det inte lite fjantigt när man skriver strumpisar? Haha, jo det gör fan det om det inte är en 7:åring som säger det.

Haha ja jävlar, det är roligt att läsa ibland! Jag skriver säkert något konstigt/fjantigt själv utan att tänka på det. Kommer bara inte på det för tillfället!

Cheerio!

Sol!

Ytterligare en dag med sol :-) Idag ska vi grilla hamburgare! Gött, kanske slinker ner en öl också, vem vet! Har varit företagsam och varit iväg på banken också och bland annat löst in min lön som jag fick för 4 dagar nu i maj. Hela 2500 kr mer på kontot.  Fantastiskt rik känner jag mig... verkligen. Skall vara snål nu som satan så man kanske har råd med en sista minuten-resa i höst. Tyvärr dyker det ju ständigt upp nya grejer man vill ha :-P

Anyway. Imorrn blir det nog slappt hela dagen, så skönt. Skall ägna mig åt läsning och lite mer solning :-) Men jag måste vara försiktig. Har redan fått några fina blemmor på bröstet som ett tecken på att huden inte gillar solen så värst mycket. Ser ut som jag har acne, men det är ju pga. solen!

Så här löjlig ser jag ut i mina solglasögon! De är asstora och jävligt töntiga. Men alla har ju, så jag måste ju vara med i matchen ;-)



Jävulskt blek och het även!

Punchline.

Haha!

- Man bara grinar och undrar varför man inte blev lärare istället.

Spännande

Idag hann vi bara jobba drygt en timma innan brandlarmet bestämde sig för att börja tjuta. I samlad trupp vandrade vi ut på parkeringen medan vi passerade rökfyllda trapphus. Sedan stod vi där på parkeringen och svettades i morgonsolen. Brandmännen hivade ut "sårade människor" och utförde första hjälpen.

Brandövning på VK handlade det hela om. Det blev dock väldigt autentiskt med röken och allt. Sedan att man slapp jobba i 20 minuter var ju inte helt fel... ;-)

Nu mat. Grillade spett med pärsallad!

Monday morning.

Så pass trött att jag snoozade till 6.45 istället för att kliva upp halv. Men jag hinner gott och väl ändå. Håret står visserligen åt alla håll, men jag orkar inte platta och fixa det idag. Denna vecka blir förmodligen den bästa veckan på hela mitt vikariat. Slutar 12 imorgon och är ledig på onsdag! 3,5 dagars jobb.

Och varmt skall det bli hela veckan också, mellan 20-25 grader enligt TV4 Vädret! Hoppas det blir så, för då kan man äta middag på balkongen och sola lite i eftermiddagssolen. Och nu är det redan 16 grader varmt ute. Tror inte jag behöver någon jacka idag! :-)

Cheerio!

Epa?

Nu verkar bloggen vara epa igen och lägger inte ut mina inlägg även fast det står att de är publicerade. Knäppt ...

(Men nu blev det såklart ett inlägg bara för att jag uppdaterade ytterligare en gång)

Målgång

den 14:e maj tog jag mig an en utmaning, att gå/jogga/stava mig fram tills jag kommit upp i 5 mil. Det har jag nu gjort. Med dagens promenad på 3 km landar jag på 52,3 km. Hade satt stoppdatum den 14:e juni, men det gick ju utan problem att klara målet innan det. Hade antagligen gått i mål tidigare om jag hade kunnat röra mig mer förrförra veckan (foten...). Men jag är ändå nöjd. Jag som är värdelös på att ta mig ut på promenader!

Nu får jag ju massa motion gratis tack vare att jag går till jobbet så nu får jag väl försöka ta mig an någon ny utmaning. Kanske att promenera/jogga 10 mil i månaden i sommar? Det kan ju inte vara så svårt att ta sig upp i och med att jag måste gå ungefär 8 mil i månaden till och från jobbet. 2 mil utöver det bör man ju klara lätt som en plätt. Kanske lite för enkelt dock. Vi får se vad det blir!

Nu vill jag bara kunna köra igång med joggingen igen. Blir väl snarare att man får börja om!

Sunny days

Idag for vi till Mariedal och kollade efter balkongmöbler. Det slutade med ett par stapelbara caféstolar från Rusta, haha! Sedan gav Patrik oss ett bord som man kan hänga på räcket. Så det var ju snällt. Eftermiddagen tillbringades på balkongen med glass.

Fler tyckte uppenbarligen att det var skönt:



Lägg märke till hur han strategiskt placerat sig med magen i "solfläcken". Knäppa katt. Men ack så älskvärd.

Ikväll skulle vi egentligen på fest, men jag somnade och sov till 19.00 och sedan var jag för slö och opeppad på att supa. Yens var snäll nog att stanna hemma med mig :-)

Såg på film istället, The Prestige. Rätt bra, fast lite flummig och svårt att förstå allt utan undertexter. Dags att sova en skvätt.

Fridens

Brakmiddag

Igår var Jens bror Anders här hos oss och kockade till hela familjen. Det bjöds på ostron till att börja med, vilket var bland det slemmigaste jag ätit. Inte gott direkt. Föredrar fisk eller andra skaldjur, hehe.

Sedan blev det lite godare mat. Toast med smögenröra, tomater, dill, citron, pepparrot och rödlök. Sedan varmrätt med ugnsbakad torsk, råstekt potatis med purjolök, gurknudlar med ädelost, sparris, mussla, sås på sparris, purjo, grädde och vin.

Fett var det, men gott! Anders är sjukt duktig på att laga mat. Efterrätt blev det också. En slags "slush" med fryst frukt, florsocker, rödvin och citron. Jättegott och svalkande!



Jajävlar

Haha, exakt så här är det.


Vilken bloggtyp är du?

Spelevinkbloggare

Spelevinkbloggare
Du skämtar och driver med det mesta. Du har livlig fantasi och älskar att spetsa dina inlägg med överdrifter och rena osanningar. Din största passion är att göra dig lustig på andras bekostnad. Du har egentligen inget liv, men vill ändå ge sken av att du ständigt är på topp, alltid har nära till ett skratt och att din tillvaro är som Lustiga Huset.
How do you compare?
Take this test! | Tests from Testriffic

RSS 2.0