Lite lite minus!

Vägde mig idag, trots brakmiddagen igår vägde jag relativt lite! Mindre än förra veckan! =) Minns inte exakt vad jag gått ner sen dess för det har gått så mycket upp och ner. Men total viktminskning är i alla fall -21.5 kg. Så något hekto eller två har det väl blivit.

Och mina vänner. En milstople är nådd. Nu ligger jag inom ramarna för normalt BMI, även fast det är den absolut högsta siffran, 25. Trodde fan aldrig den dagen skulle komma då jag började med ett BMI på ca 32.

Torsdag.

Har jobbat som vanligt. Sedan har inte mycket hänt. Råkade svämma över badrummet nyss när jag duschade så nu har jag jävlats med att få undan allt vatten. Ni förstår, vårt badrum lutar lite (ja hela huset) och idiotiskt nog har de inte gjort så att avrinningen går mot själva golvbrunnen. Utan ner till hörnet vid dörren... Varför? Ja säg det. Dessutom har vi några konstiga lister på golvet som skall stoppa att det rinner dit. Nu har de lossnat så man kan duscha max 2 min utan att det börjar rinna... Vi har ringt och felanmält men det har ju blivit ignorerat... jaja får ringa igen.

Anyway... ikväll skall vi ut och äta middag med vänner och fira en 30årsdag. Imorgon jobbar jag kväll...stor suck och på söndag ska jag... ja gissa... JOBBA. Okej, jag tog på mig det frivilligt. Men det känns som man vill ställa upp när man ska vara ledig i 2 veckor sen! Bra att det var från 06-12.30 i alla fall och inget eftermiddagspass. Blir ju lite extrapengar igen och det är ju välkommet.

Nu ska jag softa lite och sedan göra mig i ordning för middagen =)

Det går... sådär

Har fan inget fokus till viktminskningen just nu. Nu när den borde vara som bäst! Brasilien om 5 veckor liksom... Hade ju planerat att väga minst 3 kg mindre vid det här laget, än vad jag gör nu. Jaja. Så kan det gå

Går i alla fall ok med maten på veckorna, sen sabbar jag för mig själv på helgerna. Är inte lika diciplinerad som förra vintern då det i princip gick på räls.

Träning = icke existerande. Fattar inte varför... kom av mig där innan göteborgsresan. Måste finna lust igen... MÅSTE! Som tur är rör jag mig ju väldigt mycket hela dagarna + att det blir lite promenader hit och dit mellan jobbställena. Men det är för lite. Måste ju svettas lite också! :-P Ska se om det blir något till helgen kanske.

På fredag jobbar jag kväll dock... suck. Så kommer säkert vara död på lördagmorgon. Annars är lördagar en ultimat träningsdag. Man känner sig ju rätt nyttig :)

Nej, måste bli någon ordning... vet bara inte hur jag ska orka. Kommer väl vara en säl på stranden där i Sydamerika... haha. :P

Sovrummet

Såhär blev det. Har inte inrett någonting ännu för jag vet inte hur vi ska möblera riktigt... Måste tänka på saken =) Måste skaffa något passande tyg att hänga upp också så det inte blir fettfläckar på väggen där sängen ska stå.

Fondväggen kanske ser svart ut för en del? Men den är mörkbrun!


Before


Under tiden





Efter!

Just ja!

Från nästa vecka ska jag förresten börja arbeta 5 dagar i veckan istället för 4. Beror på att vi inte har någon ersättare till den som skall sluta (läs: fått sparken) än. Har vi tur kanske det inte blir någon ersättare utan att vi får fortsätta att jobba fulla veckor istället. Det skulle ju betyda bättre lön och det är inte dumt. Kommer fortfarande inte jobba heltid men dock 75% ungefär

Nu ska jag traska till Bågen för att hämta ut mina kläder som jag beställt. Känns konstigt att shoppa sommarkläder när det är minusgrader ute... haha!

Hears!

Vaccinerad och redo!

Nu är jag redo för avresa till Brasiliens varma stränder! =) Tog ju 100 år att göra det på sjukhuset kan jag ju säga.. De hade drop in från 8.30 till 9.30. Bara att få lämna in sin blankett med information tog 45 minuter minst. Sedan fick vi vänta nästan lika länge... Drygt. Sticken var över på 2 sekunder i alla fall. Ett i vardera arm.

Pokergirl frågade om gula febern. Ja de rekomenderar att man tar mot gula febern nu eftersom de hade ett utrbrott av det i våras. Man löper ingen risk att få det i Natal-området egentligen, men det är mest för att man inte ska fastna i tullen vid inresa. Det hade ju varit trist att inte få komma in i landet bara för att man inte har lilla gula boken med sig :-P

Imorse blev jag även väckt 6.30 och var tvungen att jobba en sväng så jag har nästan nyss kommit hem! Skall börja greja i sovrummet hade jag tänkt... så det blir klart någon gång. Segt att dammsuga bara ... Vill ha nya gardiner också så det blir fint! =)

Cheerio!

Färdig!

Nu är jag färdig med projektet... Och det blev faktiskt bra. Det var något så spännande att jag målade om sovrummet. Så du, Lina (Emmeline) hade rätt ;-P Inget mer avancerat än så.

Ska möblera och städa ur imorgon så får ni väl se bilder sen :-)

Nu ska jag slå mig ner med ett avsnitt av Desperate housewifes och sen blir det väl till att sova. Skall åka till NUS imorgon och vaccinera mig mot Gula febern etc. Mycket trevligt... inte.

Cheerio

Trött

Söndag. Har grejat hela dagen så nu är jag helt färdig... Ätit massa skit också som jag inte ska äta så det är väl lika bra att inse att man är en människa med dålig diciplin. Men men, måndag imorrn och det är lika med nyttigt leverne som vanligt. Håller mig ju ganska bra på veckorna i alla fall. Måste träna till veckan också.. så det blir någon ordning!

Nu ska jag tvätta fötterna (haha) och sedan sova! :-P

Nyfiken i en strut

Ja två av er var i alla fall nyfikna ;-)

Men imorrn lär ni nog få veta. Om jag blir klar det vill säga. Det är inget husköp eller större köp förhuvudtaget. Men vi kan väl kalla projektet "4 nyanser av brunt". HAHA.

Nu sova. Imorrn jobbar jag vidare! ;)

Saturday

Lördag och nu skall vi åka iväg och se om vårt projekt kan ta form. ;-P Antar att ni väntar med spänning, eller? :P

See ya!

Äntligen!!

Fan vad skönt att vara ledig. Den här veckan har känts jobbig eftersom den började dåligt med tågförseningen osv. Men det gick bra ändå och nu är jag fan värd en ledig helg.

Har lite projekt på G eventuellt, mer om det framöver =)

Har betalat alla räkningar etc nu också och lagt lite på sparkontot. Ekade så tomt där efter att man betalat resan :-P Nu ska jag lägga mig i soffan!

Trevlig fredag!

Det känns OK

Har gått helt okej i veckan med maten. Har inte tränat något vilket är fy skäms... Men har känt mig så konstigt utpumpad. Haft lite yrsel osv. Brukar få det ibland och jag tror det beror på mitt extremt låga blodtryck, i alla fall delvis. Har haft såhär så länge jag kan minnas. Men det är ingen fara... det brukar gå över efter en dag eller två.

Är tillbaka på banan helt enkelt och det känns riktigt bra! Orkar jag hålla ut tills den 3:e december? Det återstår väl att se. Men jag hoppas på ytterligare minus tills dess. Skulle kännas så bra! Men då krävs ju förstås träning ... :-P

En dag kvar innan helg

Fasen vad jag längtar tills imorgon eftermiddag. Då jag får slänga av mig arbetskläderna och sjunka ner i soffan. LÖN är det ju dessutom så det kan inte bli bättre.

Jag beställde massa fyndvaror från Ellos förut. Provade mina sommarkläder och insåg att mycket var lite stort. Så om jag skulle gå ner mer i vikt fram tills resan kommer det nästan ramla av och det är ju synd. Fick närmare 10 plagg för under femhundringen! Shorts, trekvartsbyxor, 4 linnen, en klänning, en t-shirt och så var det något mer som jag glömt nu :-P

Nu ska jag äta lite rester sedan igår till middag, sedan ska vi storhandla... Suck... Men det måste ju göras.

En tröja åtminstone

Blev inte mycket shoppat alls i Göteborg. Var mest samma överallt. Gick en sväng på Cubus, Zara, Topshop och sådant som inte finns hemma. Men jag vet inte... Kollade på strl Large på Zara och det såg fanimej ut som barntröjor. Topshop hade inget som lockade heller. Synd! Köpte en tröja från en butik som heter Pepper, verkade sälja Vero Moda och Vila-kläder mest (?). Men jag blev nöjd med den i alla fall. Blir bra till några fräna tights och mina hooker-boots :P

Ser kanske inte svinsnygg ut på bilden, men det är så svårt att fotografera svarta kläder... Ska ha en långärmad tröja under också... för annars ser man rakt in till BHn :-P

Klicka för att förstora

Snart är det helg igen!

Fan vad veckan har gått fort. Tyckte nyss det var måndag. 2 arbetsdagar kvar och sedan är det helg igen!! Och på fredag är det ju lön, äntligen! Jag har dock rätt mycket pengar över. Men den här månaden måste man ju vaccinera sig och hålla på så då lär det ju gå någon tusenlapp skulle jag tippa.

Vägde mig imorse förresten... det var inte så farligt som jag trodde. +0.7 ungefär. Men nu är jag back on track igen så det där försvinner nog inom några dagar. Det brukar ju göra det!

Resan betald!

Nu har vi betalat resan. Så nu är det bara till att samla ihop lite fickpengar också. Tur man ska till ett billigt land och inget jäkla euro-land där man knappt har råd att äta :-P

Det är 6 veckor kvar nu... jag längtaaaaaaaaaaaaaar.



Praia do Amor

Hemma!

Nu är jag hemma igen. Eller vi kom ju igår men tack vare att vi fick sitta i tåget 4.5 timmar extra så hann jag inte mer än innanför dörren igår innan jag var tvungen att åka och jobba igen. Därav inget bloggande. Det var något elfel längs vägen så vi stod söder om Vännäs från 6 på morgonen till 11 ungefär. Svindrygt var det...

Jobbade som en idiot igår. Var asmycket att göra så jag somnade som en klubbad säl när jag väl kom hem.

Med maten gick det inte bra kan jag ju säga. Vägrar ställa mig på vågen, hahahaha! Får skylla mig själv men idag börjar jag med mitt boot camp igen så det ska nog lösa sig tills vi ska resa iväg.

Nu ska jag proppa i mig några ägg och sedan dra iväg till jobbet... igen.

Jippie igen!

Ställde mig på vågen förut och den visade fasen ännu mindre än i förrgår! Känns sjuukt bra. Måste vara mensvikten som släppt mig ur sina klor. Total viktnedgång sedan förra måndagen: -1.5 kg! Så det känns bra. Gick ju upp lite under mina slarviga veckor så är ju tillbaka på det jag vägde vid septembervägningen. Eller jag väger några hekto mindre än då men det gör ju inte så stor skillnad... Tråkigt att man inte gått ner något på 1 månad, men men... får försöka slita hårt i november. SKA nå mitt Brasilienmål! Och det är ungefär 3 kg bort.

Får väl se vad det blir efter den här helgen. Räknar i princip med att öka men hoppas på att det inte blir allt för mycket i alla fall.

Nu ska jag plocka ihop det sista, köpa kameraväska, äta och sedan sätta mig på tåget!

Vi hörs kanske i helgen, annars på måndag! =)

Cheerio!

Vem gör vad

Blev utmanad av Linda!

1. Vem tvättar?
Båda två

2. Vem diskar?
Diskmaskin ist the shit. Sånt som inte diskas i maskin försöker vi båda fixa undan

3. Vem dammsuger & skurar?
Båda, men jag skurar mer ofta... har bättre teknik ;-)

4. Vem dammtorkar?
Båda

5. Vem tar hand om uppsättning av hyllor osv?
Jens. Jag är talanglös när det gäller sånt...

6. Vem sköter om bilen osv?
Det enda vi har gjort med den hittills är väl att tvätta den, haha. Men det är väl mest Jens som håller på. Hans bil dessutom.

7. Vem stryker kläderna?
Vem stryker kläder nuförtiden? Hjälps åt att stryka om det är något som behöver strykas = stryker när det skall användas

8. Vem rengör avlopp osv?
Jens :P

9. Vem storhandlar?
Åker alltid tillsammans

10. Vem kastar grovsopor, tidningar osv?
Vi har inte ens någon sortering i vårt kvarter så det blir mest att man slänger allt i samma. Men vi pantar osv när vi storhandlar. Man tar med sig grejer "på vägen" liksom

Helg!!

Härligt, nu är helgen här. Men det blir ingen vila än. Har en del grejer att fixa.
  • Packa (har inte bestämt än vad jag ska ha med... smart...)
  • Städa undan
  • Fara och köpa en kameraväska + mer kattmat
Ingen panik ännu men lika bra att få det gjort så fort som möjligt. Håller på att ladda kamerabatteriet nu med. Tur jag kom ihåg det, annars hade man ju suttit där med noll batteri! Inte smart.

Nu har jag fixat Emmys design också! Kika in =)

Vinnare

Vinnare av designtävlingen denna gång blev Emmy!

Tjabba!

Hello bloggläsare :P

VIlken lång dag det har varit... kom hem för cirka en timme sedan och väntar på att maten skall bli klar! Måste bestämma vad för kläder man skall ha med sig imorgon också etc. Jobbigt det där. Alltid samma problem, sen när jag väl är där så ångrar jag mig alltid... haha.

Skall dra vinnaren i senaste bloggdesigntävlingen sen ikväll också! Måste bara få i mig lite mat först.... hungrar ihjäl

2 arbetsdagar kvar

Nu är det inte länge kvar till helg igen, haha! ;-) Ska bli så skönt att åka iväg lite också... Roligt att inte bara vara hemma varenda helg. Idag ska jag köpa mig en kameraväska hade jag tänkt. Får bli någon hyfsat billig. Tips någon?

Nej nu måste jag rappa på lite så jag inte blir sen!

Hörs ikväll!

Resultat

Jo, jag vägde mig ju imorse och har lyckats gå ner 1 kg under veckan som gått. Känns bra! Trots alkoholen i lördags så därför är jag riktigt nöjd!

Ska bli intressant att se hur jag lyckas den här veckan alltså... men Göteborgsresan och allt. Känns lite oroande... men det är ju bara jag själv som kan stoppa in mat i käften på mig. Så jag har bara mig själv att skylla om det blir ett stort plus på vågen till nästa vecka :-P

Har inte gått någon promand än heller. Tänkte slå två flugor i en smäll och promenera till jobbet sen istället! Smart va! :-P

Vill inte...

Fan vad jag inte har lust att jobba ikväll!! Det är alltid så stressigt i början på veckan. Asmycket folk överallt och extra jobbigt att måsta gå in i herrarnas dusch och skrapa sockludd. Usch. Börjar bli trött på att se massa kön överallt, haha! =)

Sov skitlänge idag eftersom jag sov så dåligt natten till igår. Så jag är väl utvilad i alla fall. Skall äta lite nu och sedan gå en promenad. Så jag får röra mig lite den här veckan åtminstone!

Hörs senare! =)

Latmask...

Blev ingen träning idag. Fastnade med lite annat här hemma. Får aningen dåligt samvete fast jag vet att jag inte behöver ha det eftersom jag rör mig så mycket på dagarna ändå. Men, men. Onsdag då. Då måste jag ta mig iväg så det blir i alla fall 1 pass den här veckan!!

Nu ska jag ta mig lite kvällsfika är tanken!

Hello

Skönt att den här dagen är över. Var så trött och grinig på jobbet idag att det var tur att jag var ensam mest hela tiden. Hade väl bitit skallen av någon annars, haha. Skyller på mensen :-P

Har plockat undan lite här hemma nu och skall slå mig ner framför TVn en stund innan middagen! Jens skall fixa mat idag =)

Imorrn ska jag väga mig hade jag tänkt. Svårt att väga sig tidigt på morgonen för jag tycker alltid man väger mer då än om man väger sig vid 9-10tiden!

Zzzz

Jag är trött idag. På riktigt. Fi fan.... Kommer bli en lång dag....

En dum grej ...

Har inte gjort någon matlista för veckan kom jag på. Det är inte bra för min viktminskning. Riskerar att bli alldeles för mycket slarv då! Skall göra en lista för måndag-torsdag imorgon hade jag tänkt. Har lite "ångest" över det faktum att vi skall vara borta en helg också. Orkar inte sitta och tacka nej till den mat som bjuds där nere och förklara massa. Men det löser sig nog. Det gör det alltid på ett eller annat sätt!

Skall försöka gå på något träningspass imorgon och på onsdag så jag hinner med två i alla fall. På tisdag jobbar jag kväll så det blir ingen powerstrike. Lite synd, men sånt är livet.

Måste sova nu egentligen eftersom jag skall upp 4:30 imorgon. Men jag känner mig inte tillräckligt trött så jag vet inte om det är någon idé att lägga sig riktigt än. Kommer väl bara vrida mig runt, runt. Har ingen läslampa vid sängen nu heller så jag kan inte läsa och fördriva tiden på det viset...

Jaja... vilka problem man kan ha... (doh!)

Helgen snart till ända

Veckorna går rätt fort, men helgerna går tammefan med ljusets hastighet. Måndag imorgon igen och det betyder ju jobb. Dock är jag ju ledig på fredag så det blir tredagarshelg igen! =) Något att se framemot eftersom vi som sagt skall fara till GBG.

Skall slå mig ner i soffan och kika på tv/film nu. Och tycka synd om mig själv som har mensvärken från helvetet :-P

Har bloggen strulat för fler än mig idag förresten?

Party igår, soffläge idag.

Blev lite fest igår. Men inte så jättefarligt med alkohol faktiskt. Tyvärr så åt jag lite snacks eftersom vettet går ur när alkoholen går in. Men imorse visade vågen på mindre vikt än på hela veckan så det gjorde antagligen inget. Eller så kommer bakslaget imorgon ;-P

Jag tränade aldrig någonting igår heller, det var synd. Men idag blir det i alla fall en promenad för att hämta hem bilen så det får räcka med den idag. Träning är ju ändå meningslöst dagen efter man har druckit.

Nu ska jag pilla i mig mat för första gången idag och sedan ska jag lägga mig under täcket igen :-P

Designtävling nummer 6



Nu kan de som vill tävla om den här designen!
Om du vill vara med anger du det specifikt i kommentarerna till detta inlägg!

Tävlingen pågår till och med onsdag 15/10 klockan 18.00

De som kan vara med och tävla är ni med bloggar hos blogg.se/webblogg.se samt blogger/blogspot!

För att kika närmare på designen hos BLOGG.SE klicka här
Och för BLOGSPOT klicka här

Regn ...

Ja det känns inte så aktuellt med en promenad idag måste jag säga. Så hurtig är jag tyvärr inte att jag sliter med mig paraplyet och går ändå. Funderar på att köra lite styrke här hemma istället. I torsdags gjorde jag lite armövningar så funderar på att ta bröst, mage och rygg idag.

Igår gick det väldigt bra förresten. På bordet stod det framdukat både ostbågar, godis, chips och dip. Men jag åt min lilla Marabou Premium som jag köpte (30 gram) och så torrostade jordnötter. Blev väl kanske lite väl mycket nötter istället, men inte så man åt en hel påse själv! Kändes skönt att jag stod emot allt det andra i alla fall!!

Nu skall jag börja dagen med 2 kokta ägg i alla fall! Och keso till... hahaha!

Yes!

Kläderna från Haléns kom idag!! Dödskallebikinin satt faktiskt okej trots att det är en trekants-BH. Sitter såklart inte som på en som har svinfasta rattar i storlek 75B men helt klart acceptabelt för mig som har DD-kupa och som gått ner 20 kg. Lika bra att inse att brösten inte är vad de en gång var...Trosorna var lite stora men eventuellt kanske man kan sy in dem lite... om inte annat kan man ju bara ha ett par röda eller svarta till. Funkar ju också. Det blir en keeper i alla fall som modebloggarna skulle säga, hahaha.

Den andra bikinin blir det till att skicka tillbaka. Alldeles för stor runt om och det känns inte värt att sy in den då den satt halvbra.

Beställde en tröja också när jag ändå höll på. Den var precis lagom så den behåller jag också. Har så dåligt med vanliga tröjor. Lite less på koftor med knappar... hade inte en enda långärmad tröja som var okej. Så den här kändes som ett bra köp för en billig slant!

Nu ska jag sova. Imorrn blir det promenad om det inte är fulväder!

PS. Mirrors var en äcklig film. Se den om ni gillar blod, annars inte :-P

Filmkväll + dagens intag.

Blir inte att jag orkar lägga ut någn bloggdesigntävling ikväll. Skall åka bort och se på film hos några kompisar snart nämligen. Blir Mirrors hade vi tänkt! Kommer väl mest att sitta med händerna framför ansiktet och inte våga se!

Vi skall handla snacks på vägen också. Och idag känner jag ett sjukt sug... dels för att man brukar "festa till det" på helgen men också för jävla PMS:en... Tror jag skall unna mig en sån där liten Marabou Premium-choklad. Är väl typ 2 rutor eller något... Sen kanske man kan köpa med sig någon god frukt. Får se! Kommer väl sluta med att jag svullar en hel själv! Näe... så får det inte bli! :-P

Idag såg maten ut som nedan i alla fall. Blev aningen tunt med tanke på att jag har tränat också men det skadar väl inte om man råkar slarva någon dag sådär skulle jag tro! Blir så konstigt om jag äter frukost vid 10 också. Idag blev det ju så och sedan blev det lunch redan klockan 12. Sedan håller man sig ju mätt rätt länge på den och är inte speciellt sugen vid mellanmålsdax. Men jag åt en frukt ändå.

Frukost: Gigantisk banan med keso och kanel + te (lite frukost pga lunch tätt inpå)
Lunch: Tonfisk med grönaker + ägg
Mellanmål: Apelsin
Middag: Färsbiffar med ugnsbakade grönsaker och dijoncreme
Kvällsmål: Mörk choklad + frukt (?)

Om någon undrar vad jag dricker så blir det vatten främst samt kaffe och te. Ingenting annat! Jucier och sådant funkar icke.  Kan väl också tillägga att när jag skriver "grönsaker" så är det inte bara sallad, tomat och gurka utan ganska matig sallad. Ofta med bönor etc samt olja i.

Snart spin!

Känner hur skönt det skall bli att svettas! Har dammsugit alla rum här hemma också så nu är det lite mindre damm överallt. Blir snabbt rätt dammigt när man har 3 katter som hårar och kutar omkring. Plus att man själv också kliver runt i det. Behöver väl egentligen dammsuga flera gånger i veckan, men lets face it - det ids jag inte när det är vad jag sysslar med varje dag på jobbet. Det är som inte det första man prioriterar att göra när man kommer hem!

Efter träningen ska jag hem, äta och lägga mig i soffan för att göra det som Vincent gör på bilden nedan. Det blir skönt det! Sen kanske jag lägger ut en bloggdesign som ni får tävla om. Har en på lager som färgmässigt funkar såhär i hösttider. Ska först se om jag kan få den att funka hos blogspot med, så fler har chansen. Ingen layoutar ju för blogspot tycker jag!

Cheerio!

Kitten!

Ni måste bara kolla in den här söta tjockisen =)


Icke!

Gick jag upp tidigt och jobbade idag? Icke sa nicke! Haha! Fan vad lat jag är alltså!! Men det är ju så skönt att sova... eller hur? ;-) Skall peta i mig något ätbart först sen ska jag göra bort det där. Ska på spinning i eftermiddag med Erika också. Hoppas inte hennes inflammerade tand gör ont bara... kanske inte så skoj att träna då...

Helg nu alltså, fasen vad skönt! Och nästa vecka blir ju också 3-dagars eftersom vi åker till GBG på torsdagkväll. Fixade ledigt från lilla jobbstället också! Från IKSU bytte jag så jag inte förlorar en hel dags lön. Monica tar min lediga dag och jag hennes!

Nej nu måste jag rappa på lite så man blir klar någon gång.

Vad händer i helgen då? Vet inte riktigt vad vi skall hitta på som vanligt, men det brukar lösa sig! Här skiner solen i alla fall än så länge. Är lite varannan dag här nu. Igår regnade det och var pissigt ...


Göteborg nästa helg

Om en vecka åker vi till Göteborg. Främst för att besöka Jens bror som blivit pappa för ca 2 veckor sedan. Men vi tänkte även hinna med en vända i stan etc.

tipsa mig nu Göteborgsbor. Vilka butiker får jag inte missa :-P Tänkte även spana på bikini även där så ge mig gärna några tips. Helst där det finns ganska stora BH-storlekar men annat kan ju också funka förstås. Beror på modell! =)

6 timmar kvar, sedan helg!

6 arbetstimmar kvar sedan tar jag helg! Nice nice.

Fick en kommentar om att jag äter lite och om jag blir mätt. Visste att den skulle komma förr eller senare ;-) Men ja, jag blir mätt och nej jag äter inte speciellt lite om man ser till kaloriintaget. Sedan så går det ju inte att vräka i sig massor om man vill gå ner i vikt. Det är ju en annan sak om man vill stå still, då skulle jag definitivt äta mer. Och det kommer jag ju göra sen också då jag lägger på lite fullkornsris osv i kosten.

Nu ska jag äta frulle. 2 kokta ägg, keso och te :-P

Ta ta!

Home at last

Äntligen hemma! Gick bra idag men kändes ändå smådrygt... som varje kväll man jobbar. Men det är tur det bara är 1 gång i veckan i alla fall.

Ska äta lite och kolla vidare på Generation fett på 3:an. Sedan blir det säng! 

Kvällsjobb

Ja då var det dags för veckans kvällspass. Det är så tråkigt! Man är helt ensam från företaget så man har ingen att sitta och fika med etc. Hoppas tiden går fort...

Blir en rätt usel matdag idag också antagligen. Eller ja, det får bli resten av kycklingsalladen från igår helt enkelt. Kommer antagligen äta det både till lunch och middag. Mellis får jag ta på bussen från ena jobbstället till det andra.

Såhär lär det se ut:

Frukost: Stekta ägg + grönsaker
Lunch: Currykycklingsallad
Mellanmål: Någon frukt eller två på vägen till jobbet
Middag (på jobbet): Currykycklingsallad
Kvällsfika: Keso med bär

Vågen var snäll idag i alla fall, nu känns det som jag är i fas igen. Får se vad jag kommer väga nästa vecka! Kommer säkert bli ett bra resultat om jag fortsätter i den här takten! =)

Nu ska jag fixa frukosten. Sov länge idag och skönt var det!

Vilket pass!

Körde stenhårt idag igen och svetten rann kan jag lova! Så härligt att komma hem, duscha och sätta sig för att softa i myskläder! Skall fika lite nu och se på serier.

Appropå att svettas förresten ... Förut när jag knappt rörde på mig så svettades jag lätt under t.ex armarna osv. Nu när jag börjar bli relativt tränad så svettas jag inte alls lika mycket när jag inte tränar. Däremot när jag väl motionerar svettas jag kopiösa mängder. Det gillas! Svettas hellre under träning än till vardags, så att säga!


Tisdag = träning!

Blir Powerstrike den här tisdagen med. Härligt att känna den brännande känslan i axlarna när man klappar till slagsäcken med full kraft!

Har gått bra med maten även idag. Kristian hade bakat kanelbullar men jag lyckades motstå så det kändes bra! Har berättat att jag inte äter något bröd etc så då trugar tjatar inte de andra inte på att man ska ta.

Dagens matplan:
Frukost: Keso med bär + ägg (igen)
Jobbfika: Te + en banan
Lunch: Köttfärslimpa med gräddsås + grönsaker från igår
Mellanmål: Ca 0.5 dl torrostade jordnötter samt 1 ägg
Middag: Currykycklingsallad
Kvällsfika: Smoothie med proteinpulver + en apelsin

Igår åt jag inget kvällsfika eftersom jag lyckades somna ungefär i samma veva som jag tänkte tanken på att gå ut i köket. Gick och lade mig istället! Men idag måste jag äta eftersom jag ska träna. Man behöver ju lite påfyllning då man kommer hem!

Bättre sent än aldrig, som det brukar heta!

Såhär ser min "nya" frisyr ut när jag fixat den. Var ju ett tag sen jag klippte mig men rotade fram en bild. Till vardags har jag ju mest uppsatt eftersom det är mest praktiskt när man jobbar. Därav har jag inte orkat fotografera någon bild på håret. Och som ni ser (ni som minns hur less jag var) så är det ju långt ifrån sån här lugg. Jag är fortfarande lite bitter :-P Får se längre fram om jag går och ber någon klippa den som jag vill... TIlls vidare får jag väl stå ut. Håret är struligare än vad det ser ut, men eftersom hon klippte ur det så lite så går det inte att få till det exakt sådär som jag vill!

Om någon undrar så ja det är min riktiga hårfärg och ja, jag vet att jag ser ut som en galen yxmördare i blicken samt nej jag kan fan inte le på bild (förutom min profilbild här på bloggen)

Till något annat så blev köttfärslimpan god! Gjorde även en tjock och härlig gräddsås till så det satt fint det! Mätta och stinna blev vi i alla fall. Jens käkade potatis till och jag gjorde bara lite blandsallad toppat med fetaost! Tänkte koka grönsaker också men glömde det. Körde även 20 minuter på crosstrainern medan jag väntade på att maten skulle bli klar!


Nu var jag väl duktig med att lägga upp bilder?

Rotat i postorderns fyndhörna

Gick in på Haléns för 100:e gången för att spana på bikinis. Klickade in på fyndhörnan och hittade en som skulle passa min stil som handen i handsken. 99 kr endast! 44/46 blir kanske för stort på underkroppen men upptill kan den passa om jag har tur! Chansen är väl inte överhängande men man kan ju alltid hoppas! Om inte annat är det väl bara att skicka tillbaka. Kanske man kan sy in underdelen om överdelen passar? Överdelen är väl dock det största problemet.

Beställde även denna för den nätta summan 79 kr :P Samma sak här, tveksamt om överdelen är stor nog, men vi ser väl som sagt. Drömmen vore ju om båda skulle passa!

Vet inte hur lång tid Haléns brukar ta på sig, men hoppas det går rätt snabbt i alla fall =)

På G

Ja fan vad taggad jag känner mig på att äta nyttigt idag alltså. Frukosten gick bra och till lunchlåda fixade jag ihop lite tonfisk, grönsaker, ägg och keso. Slängde i mig lite nötter nu när jag kom hem så jag klarar mig ju lätt till middagen!

Bara man planerar lite och laddar i förväg går det oftast bra. Står man där med massa skit (t.ex bröd) i skafferiet så är det lätt hänt att man tänker att det inte gör något och trycker två mackor till frukost istället för bättre alternativ ur GI-synpunkt.

Dagens matplan ser ut såhär:
Frukost: Keso + varma bär samt ett kokt ägg
Jobbfika: En kopp svart kaffe
Lunch: Tonfisksallad inkl ägg och keso
Mellanmål: Ca 0,5 dl torrostade jordnötter
Middag: Baconinlindad köttfärslimpa + grönsaker
Kvällsmål: Keso med frukt alt. smoothie

Keso är min bäste vän som ni kanske förstår. Och som ni även ser så svälter jag mig inte direkt :-P

Rent och fint

Nu känns det fint här hemma! Har gått an här hemma sedan klockan ett! Så skönt att städa sånt som inte syns också, t.ex bakom spisen där det var grisigt. Tur att man inte är som dem i Rent Hus i alla fall så skiten inte sitter stenhårt fast. Lite oftare städar man ju som tur är, haha!  Gjorde en miniutrensning ala Skipper i skafferiet och kylen också. Kändes bra att hiva iväg massa skit som man inte bör äta :-P

Orkade inte fara och träna nu. Ville äta och känna lugnet ett tag istället. Ny jobbvecka imorgon och hela GI-grejen sparkar ju igång igen så jag hinner nog vara nyttig =) Känner mig taggad nu på att köra hårt! Hoppas det håller i sig! Måste läsa lite mer hälso och viktbloggar så man blir peppad!

Nu ska jag spela lite Sims 2, hehe.

Söndag - storstäd och matplanering

Idag kommer dagen bestå av att städa. Köket skall rengöras in i minsta vrå. Skafferiet skall rensas och torkas, spisen skall fram osv. Har även suttit och gjort en matsedel för veckan som kommer. Bara GI-rätter så nu ska det bli ordning och reda igen! Det bästa med GI är ju att de som vill äta "normalt" kan göra det ändå. Det är bara att koka upp lite ris eller pasta till den som vill ha (i det här fallet Jens).

Skall bege oss mot affären snart till att börja med sedan är det jag som är städhitler hela långa eftermiddagen :-P Ska se om jag hinner gå på Body Pump vid 17.30 också. Ska i alla fall försöka! Kanske är helt slut efter städningen sedan. Man brukar ju kunna bli rätt less :-P

Filmen igår var helt okej förresten. Mycket action så gillar man det skall man absolut se den! Har sett bättre filmer men också sämre så sevärd var den helt klart!

Eagle Eye

Ska iväg på bio om en timme och tänkte se Eagle Eye. Tycker trailern verkar spännande. Får väl avge en recension sedan. Blir inte så ofta att vi går på bio. Jag minns i högstadiet och gymnasiet, då gick man ju ofta på bio! Berodde kanske på att man hade modem då... he he...

Idé!

Jag har flera gånger svurit över att reklamen här på bloggen ligger skitmycket åt vänster i förhållande till innehållstexten osv. Sett det på andra bloggar också. Förut uppstod problemet bara i explorer 6.0 för mig men nu verkar det vara tvärtom, att det ser ok ut i explorer och som skit i firefox.

Testade massa grejer och frågade blogg.se om/hur man kunde ändra reklamens placering på sidan och de svarade att man inte kunde det. As if, klart de kan men de orkar väl inte...

Nu har jag i alla fall kommit på att man bara ändrar i #content. Från text-align: left till center/relative. Så är problemet förhoppningsvis löst!

Eller?

Update: Okej... det blev lite epa om man ändrade content sådär märkte jag. Kommentarer etc blev också centrerade... men det ändrar man ju lätt om det skulle bli problem!

Regn & rusk

Ja man kan väl konstatera att kylan är här för att stanna i alla fall. 5 grader varmt (kallt!) ute idag men vi gick en sväng ändå. Tog några foton också med kameran inplastad i en påse!

Sova är skönt det.

Ja hörni jag sov länge idag. När klockan ringde vid 8 så stängde jag av den med tanken att jag inte behövde jobba idag. Därför missade jag spinningen... Irriterande!! Får trampa lite på crosstrainern och styrketräna lite istället kanske.

Inatt drömde jag om flygresor. Att vi var tvungna att flyga från Umeå till Arlanda och sedan från Arlanda till Jönköping (av alla ställen) innan vi kunde ta utrikesflyget till Brasilien. Haha, så knäppt. Biljetten bestod även av ett sånt rosa kvitto man får när man betalat biobiljetter... hahaha! Så jävla sjukt. Man satt även med ryggen mot flygplansväggen när man skulle lyfta. Ja jävlar...

Jaja, nu får det väl bli någon nytta gjord här hemma!

Vilken givande fredagkväll!

Eller kanske inte. Kom hem vid 17 och åt mat en stund senare. Sedan somnade jag som en klubbad säl i soffan och sov ända till 21.30. Jens han tränade minsann och sådant medan jag låg där och sussade. Jaja, hade väl inte gjort något speciellt ändå så det gjorde väl inte så mycket.

Imorrn ska jag tvinga upp mig själv för att gå på spinning klockan 10 och sedan får vi se vad som sker. Kanske bio på kvällen!

Vad sysslar ni bloggläsare med i helgen då? Nåt kul? :-P

Bara timmar kvar ...

Snart är det helg igen! Veckorna går som sagt i rasande tempo. Inte mig emot... Idag tänkte jag kliva upp och ta lilla stället före IKSU, men jag orkade inte... var helt död när jag försökte kliva upp så jag fortsatte sova i 1,5 timme till. Men det känns som jag hade kunnat fortsätta sova till 11 idag... är astrött av någon anledning. Igårkväll på jobbet var jag också det. På rasten hade jag lätt kunnat somna halvliggande över bordet i fikarummet.

Nåja nu ska jag fika lite och sedan är det dags att bege sig!

Cheerio!

Lätt som en plätt

Se så söta mina syltkakor blev. Bättre än bullarna, hehe. Tar med mig en påse sådana med. De som blev okej vill säga, för de smakar ju inte äckligt men blev inte perfekta som sagt...

Nu ska jag strax bege mig mot jobb!

Torsdag

Snart är veckan slut igen. Fasen så fort det går tycker jag! Har i alla fall gjort mördeg nu som står i kylen så snart ska det bli syltkakor!

Det var riktigt skönt att sova idag kan jag lova. Man blir så slut i huvudet och kroppen när man stiger upp halv 5 på mornarna... speciellt när man som mig inte kan somna tidigare än 23 (oftast inte före 00). Blir för lite sömn.

Skulle även behövt träna idag känner jag. Men skitsamma, på lördag har jag bokat in spinning i alla fall. Kanske kör något på söndag med, vem vet. Beror lite på vad vi ska göra i helgen.

Har bestämt mig nu för att satsa hårt igen från och med nästa vecka och se hur väl jag lyckas på 8 veckor. På 2 månader måste jag ju kunna tighta till kroppen en aning i alla fall. Planerar man lite såhär i förväg för att man ska köra igång hinner man ju förbereda sig och inhandla all mat man måste ha osv. Det är nästan A och O, att man bara har mat man "får" äta hemma och slänger ut all skit.

God damn it

Måste bara skriva ett sista inlägg för idag. Har ni sett den här trenden. Fan vad sjukt!! Jag kommer att tänka på sådana här varelser av någon anledning... undra varför?

Men jag kan tala om att Posh minsann inte var först. Kolla in Marina Schiptjenko från BWO här. Riktiga klövar klampade hon runt i under Melodifestivalen! ;-)

Ger mig ICKE

Nu har jag bestämt mig för att göra ett nytt bakförsök. Men imorgon, nu är jag för tärd för att ens tänka på mjöl, bakpulver och annan skit hahaha. I alla fall - syltkakor är mitt nästa mission. Det är inte svårt och går snabbt. Ska slänga ihop degen på morgonen och medan den kyls lite så handlar jag sylt. Sen är det bara att slänga in i ugnen. Blir det inte bra tänker jag köpa en påse bullar på ICA och slänga fram på fikabordet, haha!

Grejen är väl den att jag är rätt bra på att baka i vanliga fall, men idag har ju inte direkt varit min bästa dag. Varit lite av en sourpuss igen. Det är ju roligare att vara en happypuss, haha. Så imorrn tror jag på en bättre dag. ;-)

Såg på den här dokumentären om världens fetaste man idag. Vilken cirkus alltså! Min första tanke var att det var en "apa i bur" som folk gillar att roa sig åt...

Jag blir ingen bullmamma

Jag misslyckades med mina bullar kan jag säga. Skulle göra amerikanska kanelbullar av ena halvan och vanliga av andra deghalvan. Ja det gick väl bra tills dess att jag hade i för stora bitar i varje form så det jäste över etc etc. Vilket idiotiskt misstag, hur lyckas man göra så?! Det var de amerikanska förövrigt.... med massa fyllning i som även rann över!

Den andra plåten glömde jag ha pärlsocker på plus att de vart aningen övergräddade = torra. Den tredje plåten blev väl den bästa... men frågan är om de är lika torra som plåt nummer 2. Kan hända eftersom jag hade missbedömt hur mycket smör jag hade kvar så jag smetade på det lilla som fanns... Den plåten blev bara 5 stycken dessutom....

Kul. Får nog baka nån annan kaka eller muffins tills på fredag. Och äta mina misslyckade bulljävlar själv!

Nästa gång blir det BARA vanliga bullar + mandelmassa i (som jag givetvis inte heller hade den här gången...)

Misär.

Ännu en dag till ända

Nästan i alla fall! Skall ge mig på att baka bullar tills på fredag. Vi har fredagsfika på jobbet nämligen, dessutom är det ju kanelbullens dag på lördag! Och en gång i veckan kan man väl få "svulla" lite. Kommer väl provsmaka en idag med förstås... men jaja. Skulle ju börja om idag med low carb tänkte jag men har fasen inte motivationen!! Störande, men kanske nästa vecka! Huvudsaken jag inte går tillbaka och svullar chips ocg godis flera dagar i veckan så kan jag nog vara rätt lugn.

Känner mig inte så stressad, vet att jag kan plocka några kilo till innan resan, och även om jag nu inte skulle göra det så är det väl inte hela världen. Pallade jag att ligga på stranden 20 kg tyngre än nu så fixar jag det nog den här gången med :-P Fast det hade ju varit kul att vara riktigt slimmad. "Slimmad" med mina mått mätt alltså vilet innebär att inte låren ginds mot varandra... typ, hahaha!

Regnigt och pissigt väder idag, verkligen höstrusk... suck. Men det hör väl till förstås ...

Nej nu blir det ombyte och sedan ska jag skriva upp vad jag måste handla till bullbaket!

RSS 2.0