Cancer, kolhydrater och lightprodukter

En ny studie visar på att snabba kolhydrater ger ökad risk för bröstcancer. Ni kan själva klicka er vidare till studien från min länk. Jag vet inte... men jag håller mig nog till de långsamma kollisarna om jag skall äta några överhuvudtaget.

En annan mer glädjande sak är väl att svenska folket äntligen börjar inse nackdelarna med lightprodukterna! Läs artikeln här! Visst är mina läsare också så pass smarta att ni inte äter light i stor utsträckning mer? ;-) Tänk vad mycket skit ni får i er via tillsatserna. Och inte smakar det gott heller. Jag menar, varför tror ni light är just light. Just det - kemikalier.

Jag själv är väl ett gott exempel på att fett inte är farligt med tanke på min viktnedgång när jag bytte ut light mot fetare produkter. En annan grej jag har märkt med ny kost är nämligen att jag är mindre allergisk. Knäppt va, men glad är jag för det.

Kommentarer
Postat av: miss xl

ja det är jättebra att fler folk börjar innse det även om vissa (de flesta) fortfarande envisas i gammla banor... rätt frustrerande!

2008-05-11 @ 13:52:16
URL: http://xl.webblogg.se/
Postat av: C

Den enda lightprodukt jag använder är Fun Light. Jag älskar deras Wild Berries.

2008-05-11 @ 14:09:08
URL: http://heartsick.blogg.se/
Postat av: Linda

Hej hopp! Du som e bra på webblayout...hur kommer det sig att nu när jag har ny header på bloggen så hamnar vänstermenyn med bild, arkiverade inlägg osv längst ned på sidan, ist för högst upp? Så ser det iaf ut för mig, medan det för en annan är precis som vanligt dvs att profilbilden och rubriker på gamla inlägg är längst upp. Nu är det ett långt vitt fält liksom och sedan kommer bild och rubriker.. Hmm...hoppas du kanske har lust att hjälpa?/vet?!

2008-05-11 @ 15:06:45
URL: http://lindizzi.blogg.se/
Postat av: Linda

hehe det är ett helvete med pollen :P Är du också sen med medecinen varje år?

2008-05-11 @ 15:32:21
URL: http://kinkz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Obs! Vill du beställa en bloggdesign av mig så läs mina villkor under fliken "Beställ design".

Jag tar EJ emot beställningar via kommentarerna på min blogg.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0