Stackars stora bloggare

För det första, jag vägrar kalla kvinnliga bloggare för bloggerskor, det låter så förbannat töntigt.

Till dagens ämne:

Jag blir så trött varje gång jag läser kommentarer hos någon av de större bloggarna. Givetvis kan jag inte hålla igen käften utan måste själv gnälla i min egna blogg.Hur som helst - är det inte gnäll för att de tjänar pengar på sin blogg så är det gnäll för att de inte uppdaterar tillräckligt eller tjatar för mycket om samma ämne. Eller inte svarar på alla 200 kommentarer. Det kan fanken inte vara lätt att göra alla 10.000 krävande tonåringar till lags hela tiden. Man skulle väl få vika sig dubbel för att göra alla till viljes. Och det går ju inte. Det är ju bara att inse.

Det här med pengar igen. Vem skulle inte vilja tjäna pengar på att skriva dagbok offentligt. Inte många som skulle tacka nej till det skulle jag tippa på. Speciellt inte de som sitter och ifrågasätter i vart och vartannat inlägg om bloggaren tjänar något eller inte. Sedan det där med att det gnälls på att bloggaren ifråga tjatar om ett visst ämne. Låt det bara vara då! Ja, det kan vara irriterande att läsa om samma sak flera gånger. Men skit i just den bloggen i 2-3 dagar då så slipper man ju antagligen upprepningarna. Det är ju ingen som tvingar en att knappra in adressen till just den webbsidan. Fattar inte grejen med att störa sig på en sån sak. Och om man nu måste häva ur sig om hur mycket man stör sig, kan man väl åtminstone säga det lite schysst, om man nu gillar bloggen. Annars är det väl bara att surfa vidare?

Å andra sidan är det väl så, att man vill störa sig. Man vill irriteras och vara arg en stund för annars skulle man ju inte fortsätta läsa.

Sådär. Nu har jag gnällt av mig för den här gången. Skönt ;-P

Kommentarer
Postat av: Kurdishflower

Skön blogg!

Mvh

2008-03-27 @ 23:23:48
URL: http://kurdishflower.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Obs! Vill du beställa en bloggdesign av mig så läs mina villkor under fliken "Beställ design".

Jag tar EJ emot beställningar via kommentarerna på min blogg.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0