Ha!

Jag besegrade latmasken i mig och gav mig ut på en runda. Nog för att jag fick magont efter dryga 1.5 km och fick ta den kortaste vägen hem så var jag i alla fall ut! Det var fan en prestation i sig att fortsätta springa trots att det kändes som magen ville vändas ut och in. Men jag tänkte att om jag fortsätter springa är jag ju hemma snabbare i alla fall... :-P

Distans: 2.3 km
Tid: 7:23 min/km.

Inga snabba tider direkt men jag har inte så mycket att jämföra med heller. Men om jag tänker tillbaka ett år i tiden så tog det ungefär så mycket som 9 minuter för mig att lunka en kilometer. Så det är ju i alla fall en förbättring. Mitt mål då var att kunna jogga 1 km på 7 minuter. Och jag är ju nästan där. Tränar jag bara lite mer frekvent borde det ju inte vara några direkta problem... Borde dessutom kunna pressa ner tiden ytterligare. Det handlar ju bara om sekunder :-P

Kommentarer
Postat av: Jisan

Det klarar du lätt.När jag började kunde jag inte springa mer än 1 km innna jag var död, nu springer jag 5 på medel 5,29min/km. Så det tar sig.

2008-06-25 @ 09:01:44

Kommentera inlägget här:

Obs! Vill du beställa en bloggdesign av mig så läs mina villkor under fliken "Beställ design".

Jag tar EJ emot beställningar via kommentarerna på min blogg.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0