Smutsiga rökande grannar

Grannsämja snackas det om här. Jag kan nämna en sak jag stör mig på som fan när det gäller våra grannar - rökningen. De under oss, och de snett under oss samt snubben bredvid röker (om än ganska sällan) på balkongen. De andra blossar väl flera gånger om dagen i alla fall. Vi är med andra ord omringade av rökare. Och det stinker satan. Speciellt när de sitter samtidigt där ute och puffar. På vintern främst luktar det ända in och jag misstänker att de röker inne så det far runt i ventilationen. Det luktar så pass starkt att man kan tro att det är vi som rökt i vår lägenhet.

Så om mina kära grannar läser så hoppas jag ni tar åt er och röker lite mindre på balkongen åtminstone.

Förutom att jag tycker rökare är smutsiga (just för att de drar i sig massa gift, har äckliga fingrar och luktar snusk) så bryr jag mig inte så mycket om dem, om de håller sig på avstånd när de tänder en cigg vill säga.

En sak som förvånade lite var dock att de som bråkar mest är mellan 15-29 år. Jag tycker de flesta i min ålder (24-25 år) är ganska softa ändå. Men de som klagar mest är mellan 30-40. Det låter rimligt. Stressade barnfamiljer som blir tokiga när man skrapar lite med en stol efter 21.00.

Stör ni er på grannarna? ;-)

Kommentarer
Postat av: Wysteriia

Svar: Han var riktigt grym :D



Mina grannar märks knappt av :P

2008-07-09 @ 18:20:51
URL: http://wysteriiasblogg.se
Postat av: annika

Håller med om förra inlägget, bara att ta sig i kragen och ta sig iväg när det gäller träningen! Alla har tid! Jag kan också störa mig massor på rökande grannar. Fy vad det luktar, borde vara olagligt att röka inomhus! Annat jag kan störa mig på när det gäller mina grannar är "buspåringningar" runt 3-4 tiden på natten. Bor ju i studentbostäder, där är det ofta fest. Mycket störande om man ska upp tidigt! Hoppas du haft en bra dag!

2008-07-09 @ 18:20:52
URL: http://annikafredby.blogg.se/
Postat av: Sofia g

Grannar som röker är nog det värsta som finns... hur kunde man förr sitta på en restaurang eller krog där folk rökte.. det är för mig helt obegripligt idag...



Hoppas de slutar snart... annars får du kanske pika lite genom att slänga in ett paket nikotinplåster i deras brevlåda...hihi..

2008-07-09 @ 19:08:02
URL: http://sofiaoniklas.blogg.se/
Postat av: Petronella

Hey! :) Jo nattåget finns och det har jag planer att ta. Det stora problemet är hur jag ska ta mig till nattåget. Antingen går det från Vännäs eller Östersund, och det är minst 22 mil åt nåt håll. Men vi får se, hörde att strejken inte gällde bussarna neråt östersund. :D

2008-07-09 @ 19:08:52
URL: http://www.tandpetan.blogspot.com
Postat av: Karoline

haha, bara när dom är packade mitt i veckan och jag åste gå upp röva-tidigt dagen efter ;P annars är ju tvättstugna en klassiker..

2008-07-09 @ 19:38:40
URL: http://karoline3.blogspot.com/
Postat av: Lina

Förut störde jag mig som fan på grannen under, men hon har flyttat nu... :D Men den nya grannen är en ung tjej (18 år) som röker i tid och otid, har fest i tid och otid och är lite jobbig ibland. Men men, än har jag inte ringt på och klagat. ;)

Dom andra grannarna är dock finfina!

2008-07-09 @ 20:36:42
URL: http://linasliv.blogg.se/
Postat av: Elin

Själv stör jag mig som sjutton på grannen bredvid. Hans största idol är uppenbarligen Charlotte Perelli, i alla fall om man skall dömma av hur högt han spelade den, nämnligen så högt så att man trodde att vi spelade den direkt från våran egna stereo. Kunde med andra ord sjunga med i låten utan problem. Sedan är det inte ovanligt att han sätter på musik mitt i nätterna. Har inget emot att man spelar musik på eftermiddagar och fredag/lördag kvällar men när man sätter på musik två på morgonen en torsdagnatt? Vissa jobbar faktiskt :P Hehe. Tror dock att han har fått en del klagomål då det har vart rätt tyst om honom ett tag nu. Men skall väl inte säga för mkt för då börjar han säkerligen igen....

2008-07-09 @ 23:16:11
Postat av: Gad Prick

Det är INTE förbjudet att röka. Det har domstolen fastställt. Det jag undrar över är VARFÖR väljer man att bo i ett hyreshus om man inte tål andra männioskors ovanor?

2008-07-09 @ 23:25:28
URL: http://www.metrobloggen.se/inaktiv
Postat av: Marlene

Mina grannar röker också, riktigt äckligt när man ligger o andas in kall, frisk luft.. så får man stänga bara för dom! Blä!

2008-07-11 @ 09:09:14
URL: http://marlaaan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Obs! Vill du beställa en bloggdesign av mig så läs mina villkor under fliken "Beställ design".

Jag tar EJ emot beställningar via kommentarerna på min blogg.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0