Nära ögat

Idag var det nära att jag trillade dit rejält. Ingen lust att laga mat. Ja vi vet ju alla (eller i alla fall många av oss) vad det kan resultera i. Jo hämtmat. Visst blev det så också, men istället för att trycka en pizza höll jag huvudet kallt och beställde en kycklingsallad istället. Utan pasta, givetvis. Men skräpmatsdjävulen inom mig fick nästan övertaget där ett tag. Nu känns det riktigt skönt att jag inte föll för frestelsen.

Jag har en benägenhet att ge upp, eller snarare ge efter och tänka att det inte gör så mycket med lite slarv en dag, när jag uppnått bra resultat under veckan. Det är då jag måste vara hård mot mig själv och säga nej. För jag vill ju uppnå ännu bättre resultat utöver det jag redan fixat. Man vill ju inte gå ett steg tillbaka hela tiden när man kommit igång.

Jag tror det jobbiga suger efter det ena och det andra beror på den där veckan vi kvinnor har varje månad, ni vet.

Nej, nu blir det GI-efterrätt istället för meningslöst socker :-)

Kommentarer
Postat av: Katja

Ja. Att ge efter är jäkligt lätt, man är ju så van det! ;)

2008-01-14 @ 22:06:41
URL: http://candygal.blogg.se
Postat av: Katja

du menar två på varje sida? det är vad jag sa i alla fall, så man vrider på bordet och kan sitta mot varandra... Det var planen från början, men tommy är ju van vid att ha hela köket när han lagar mat, så han
blir lite gnällig ;)

2008-01-14 @ 23:14:01
URL: http://candygal.blogg.se
Postat av: Katja

Tant röd! Haha! :P

2008-01-14 @ 23:17:18
URL: http://candygal.blogg.se
Postat av: Anna

Det gäller att bromsa och hålla emot stenhårt när man känner sig sugen och frestad. Ju fler gånger man klarar att hålla emot, desto mindre ska gör det den gången man släpper efter, och då kan man lika gärna njuta av det istället för att förebrå sig. Så tänker jag.

2008-01-15 @ 13:21:53
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Obs! Vill du beställa en bloggdesign av mig så läs mina villkor under fliken "Beställ design".

Jag tar EJ emot beställningar via kommentarerna på min blogg.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0