Den där vågen ...

Jag är en sådan som har lite svårt att hålla mig - eller vad man ska säga. Jag är otålig. Därför har jag stigit upp på vågen alldeles för ofta den sista tiden. Inte bra. Det är lätt att stirra sig blind på den och bli förtvivlad om jag bara gått ner 2 hekto, eller ve och fasa upp! Alldeles som de där hektona gör skillnad från dag till dag? Inte direkt.

En sak har jag dock kommit till insikt med efter mina kliv upp och ner på vågen de senaste 7 dagarna. Det är att vikten verkligen varierar under en vecka. Ena dagen väger man 5 hekto mer och 2 dagar senare 7 hekto minder osv. Knäppt egentligen - fast ändå inte, det handlar ju om hur mycket man har i kroppen, om man tränat väger man mer osv.

Meeeen. Jag ska tagga ner med vågen i alla fall. Det är inte så bra att väga sig hela tiden, det är lätt att man hamnar i en ond cirkel av för hård kontroll. En gång i veckan räcker!

Kommentarer
Postat av: Katja

en gång i veckan? jag kör en gång på morgonen varje dag typ... eller i alla fall hittils! vi får väl se hur less man blir till slut!

2008-01-24 @ 11:05:06
URL: http://candygal.blogg.se
Postat av: Anna

Jag läste någonstans att det mest idealiska är att
från början inte väga sig förräns efter 2,5 månad för att vikten då har hunnit bli mer stabiliserad när det gäller förlorat vatten och sånt, men det är ju skitsvårt att hålla sig ju.

2008-01-24 @ 13:11:45
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Obs! Vill du beställa en bloggdesign av mig så läs mina villkor under fliken "Beställ design".

Jag tar EJ emot beställningar via kommentarerna på min blogg.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0