Måndag igen & kesoplättar till frulle

Solen skiner och jag borde verkligen bege mig ut på en liten promenad. Hade tänkt köra spinning ikväll också men lite friskluft behövs ju alltid. Man får ju passa på att gå ut nu när solen tittar fram så sällan. Vår vill jag ha!

Gjorde ny frukost imorse, kesoplättar. Man blir ju lite less på ägg efter ett tag så lite variation är ju inte så dumt. Det blev ingen bild men receptet ser i alla fall ut såhär:

2 personer
2 ägg
3 msk dinkelmjöl
1 liten burk naturell keso
+ valfri smaksättning (jag tog kanel och kardemumma)

Man blandar ihop allt och steker små plättar. Jag stekte på för hög värme så de vart lite väl bruna på ena sidan. Man måste steka dem rätt länge på första sidan för annars är det lite svårt att vända dem. Nästa gång drar jag nog ner värmen ett snäpp med andra ord.

Sedan kan man äta dem med lite frukt eller så. Jag åt dock med liiiite honung. Kanske inte det bästa, men gott var det! Det var lite som att äta plättar och fattiga riddare i ett!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Obs! Vill du beställa en bloggdesign av mig så läs mina villkor under fliken "Beställ design".

Jag tar EJ emot beställningar via kommentarerna på min blogg.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0