Joggaren

Bara för attspinna vidare på mitt förra inlägg. Det här långa citatet tål att upprepas, om och om igen!

"Joggarna är verkligen De Sista Dagarnas Heliga och huvudrollsinnehavare i en mjuk apokalyps. Ingenting kan mer frammana världens slut än en man som springer ensam rakt fram på en strand, förpackad i tonerna från sin Walkman, inmurad i det ensamma offrandet av sin energi, likgiltig också för en katastrof eftersom han inte väntar sin ödeläggelse från någon annan än sig själv, från en uttömmning av energin ur en kropp han själv anser vara onödig.

De primitiva människorna begick självmord genom att simma ut till havs ända tills deras krafter tog slut, joggaren tar livet av sig genom att springa fram och tillbaka på stranden. Hans ögon vilt stirrande, saliven rinnande ut munnen på honom; hejda honom inte, han skulle slå dig, eller fortsätta dansa framför dig som en besatt..."

- Jean Baudrillard

Kommentarer
Postat av: elin

hahaha väcker minnen det hät=)

2008-02-15 @ 10:00:54
URL: http://enligtelin.blogg.se
Postat av: Katja

Sv. Ja, gilla vissa saker kommer man alltid göra. men de e fan inte lika gott länge. Skönt att sötsugen börjar försvinna iaf! Det blir mycket frukt nu istället, även om de innehåller socker äre nog bra mycke bättre än karra!

2008-02-15 @ 11:25:03
URL: http://candygal.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Obs! Vill du beställa en bloggdesign av mig så läs mina villkor under fliken "Beställ design".

Jag tar EJ emot beställningar via kommentarerna på min blogg.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0