Indisk kycklinggryta

4 portionerimage77
4 kycklingfiléer
1 gul lök
1 vitlöksklyfta
1 litet blomkålsstånd (eller ta fryst)
olivolja
1 msk curry
2 tsk spiskummin
1 burk krossade tomater
8 dl kyckling- eller grönsaksbuldjong
1 dl rostade solrosfrön

Tillbehör: Grekisk eller turkisk yoghurt

Tillagning

Skär kycklingen i små bitar. Hacka lök och vitlök samt bryt blomkålen i lagom stora bitar. Bryn kycklingen i lite olivolja så de får färg. Tillsätt all lök, curry och spiskummin och rör om. Häll i krossade tomater samt buljongen och låt koka ca 15 minuter. Lägg sedan i blomkålen och låt det koka ytterligare 2 minuter

Strö över solrosfrön och servera med en klick youghurt

Tips: Var lite försiktig med buljongen. Häll på lite i taget för att se hur vattnigt det blir. Man vill ju inte att det ska bli soppa!

Kommentarer
Postat av: maria

Såg riktigt smarrigt ut :)

2008-02-28 @ 12:06:35
URL: http://marialundqvist.webblogg.se
Postat av: Linda

ÅÅH! Ser jättegott ut. MmmmMm. själv håller jag på att gå ner i vikt... får smaka det sen :P checka gärna in min -13 KG Viktminskninsblogg om du pallar :)
Kram, Linda

2008-03-05 @ 11:16:03
URL: http://sommarn2008.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Obs! Vill du beställa en bloggdesign av mig så läs mina villkor under fliken "Beställ design".

Jag tar EJ emot beställningar via kommentarerna på min blogg.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0