Fejk eller på riktigt?

Vad tror ni om den här bloggen? Gör han det där på riktigt eller är det bara fejk för att marknadsföra piller som sägs hjälpa till vid viktminskning? Kanske lite både och? Ja givetvis vill de marknadsföra sina produkter, men är de helt ärliga i fråga om effkten, är frågan.

I alla fall, jag läste igenom och kände bara (om det är på riktigt): Näe, vad håller karln på med? Han trycker pizza efter pizza och kompenserar med att trycka i sig massvis med tabletter för att inte gå upp i vikt av sin flottiga kost. Hur vore det att bara skippa pizzorna och subwaymackorna. Då trillar nog kilona av ändå.

Personligen tycker jag det känns som att de vill lura in människor på hans tänk där.

Bara jag tar mina VitalSlim så kan jag äta pizza, semlor och baguetter. Bara jag äter mina piller så gör det inget att maten jag stoppar in i munnen innehåller massa skit, för jag går ju ner i vikt ändå. Resten är skitsamma.

Och är man desperat - klart man går på det! Om man testat allt så är det inte så konstigt om man väljer att betala för det.

Men... ett abonnemang på det där kostar 999 kr per halvår. Nästan 2000 per år alltså. Köp ett träningskort för de pengarna istället så kanske ni får lite muskler på köpet!

Ähhh!

Kommentarer
Postat av: Lina

Det måste ju vara knark i dom där pillren eftersom han kan äta fet, söt och onyttig mat.
Jag tror inte på sådana piller och eftersom jag själv vet hur RIKTIGA piller fungerar så är det nog bluff. Eller ja, det MÅSTE vara bluff.
Som du skriver - lägg pengarna på träningskort.
Eller köp dig ett par sjyssta dojor och ut i vårsolen och gå av dig fläsket! :D

2008-02-20 @ 18:56:31
URL: http://linasliv.blogg.se
Postat av: Emma

Lina: Jag läste vad det var i: Nåt kaktus-jox som skulle göra så fettet bara flöööög genom kroppen utan att fastna.. jo tjena ;) Jag tror jag håller mig till min metod isf :P

2008-02-20 @ 20:11:54
URL: http://twentysomething.webblogg.se
Postat av: Lasse

Läser man bloggen kanske man märker att jag inte skriver någonstans att medlet är något mirakelmedel - utan jag använder det som ett komplement till träning och försök till bättre kosthållning. Jag ville bara testa om pillrena gör någon effekt.
(tror inte ens att jag har nämnt kosttillskottet i ett enda inlägg de senaste 5-6 veckorna.)

Allt är dock sanningsenligt i bloggen (förutom att jag faktiskt äter fler kebaber än vad jag har velat erkänna)

Jag håller med om att en balanserad kost och träning är bästa sättet att gå ner i vikt (vilket jag även poängterat på flera ställen i min blogg) men eftersom jag "fuskar" med kosten ville jag gärna testa något hjälpmedel.

Anledningen jag känner att jag måste försvara mig är för att 1. bloggen är helt sanningsenlig, 2. jag har aldrig försökt framställa kosttillskottet som ett mirakelmedel.

2008-04-03 @ 10:01:46
URL: http://www2.vitalas.com/blogg/

Kommentera inlägget här:

Obs! Vill du beställa en bloggdesign av mig så läs mina villkor under fliken "Beställ design".

Jag tar EJ emot beställningar via kommentarerna på min blogg.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0