Upp före tuppen

Ja imorgon blir det ju tidigt igen alltså. Hade varit så skönt att få vara ledig, men innan man vet ordet av så är det väl den 3:e december och vi sitter på planet till Sydamerika!! Fattar fortfarande inte att jag faktiskt ska dit! Kommer tjata i tre månader, hehe.

Gjorde faktiskt ganska goda biffar idag också! Blir ett "recept" här:

Soltorkade tomater
Fetaost
1-2 ägg (beroende på hur mycket köttfärs man har)
ca 0.5 dl ströbröd (också beroende på hur mycket färs)
Nötfärs/blandfärs
salt och peppar
En pressad vitlöksklyfta

Mixa soltorkade tomater och sedan fetaosten så det tillsammans blir lite "smetigt". Blanda ner det i köttfärsen och tillsätt ägg + ströbröd och blanda till en jämn massa. Krydda på en höft. Stek sen på medelvärme! Man kan ju hacka/mixa några tomater lite mindre också så man får större bitar i biffarna.

Jag åt med en bönsallad + att jag blandade ut lite fransk senap i creme fraiche och hade som sås! Jens åt potatis till.

Mums! :-)

Nu ska jag sova!

Kommentarer
Postat av: Lina

Mumma, det låter supergott!

Ska testa någon gång, älskar soltorkade tomater... sjukt gott. :)

2008-08-19 @ 07:38:30
URL: http://linasliv.blogg.se/
Postat av: anna

Læt jættegott! och Sydamerika? WHAT THE HELL? VART I SYDAMERIKA? min størsta drøm ær le beach i brasilien... ska ta mig råd till de så fort som ja kan.. =)

2008-08-19 @ 09:37:29
URL: http://goescrispy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Obs! Vill du beställa en bloggdesign av mig så läs mina villkor under fliken "Beställ design".

Jag tar EJ emot beställningar via kommentarerna på min blogg.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0