Förbättring, igen!

Joggade idag som sagt. Och det blev lite längre än sist. 4.56 km närmare bestämt och jag hade en snittfart på 7,8 km/h och en kilometertid på 7:40 min. Inte så pjåkigt tycker jag själv då jag faktiskt inte joggat så många gånger i år, eller någonsin i livet för den delen. 35 minuter tog det i alla fall. Så 5 km kanske skulle ta drygt 40 minuter, om ens det? Får ta någon omväg på något vis så det blir 5 km någon gång.

På slutet sprang jag uppför en backe också, från älven upp till gatan. Kände mig som Rocky då han klarar att springa uppför trappan ni vet. :-P Sedan var jag ganska död och gick sista biten hem. Kanske orkar jag fortsätta jogga någon gång efter den där backen för då skulle det bli bli ganska precis 5 km jogging. Jaja vi får se! Känner mig i alla fall grymt nöjd med dagens prestation.

Nu ska jag duscha, få i mig lite näring och sedan se om jag hinner gå till stan en sväng!

Kommentarer
Postat av: Elin

Hejja Emma! bra jobbat, inget slår känslan av att man gjort ett bra pass!

2008-05-01 @ 16:24:13
URL: http://elinbjorklund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Obs! Vill du beställa en bloggdesign av mig så läs mina villkor under fliken "Beställ design".

Jag tar EJ emot beställningar via kommentarerna på min blogg.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0