Java & "A-människorna"

Det är lite töntigt att kalla kaffe för java. Men hur som helst - ikväll har jag hällt i mig kaffe. Vilket är mindre smart när man försöker lägga sig tidigare på kvällarna. Men som Madde sa på MSN så är det rätt svårt att vara en morgonmänniska om man inte är född till det. Men jag ligger nog någonstans mittemellan ändå. Jag är inte uppe hela nätterna och sover till 12 varje dag. Jag kliver ändå upp som senast 9.30 ungefär. Vilket i mångas ögon är sjukt sent att kliva upp på och många tycker att man är lat :-P  I vanliga fall när jag har någon form av rutin så sover jag inte länge alls egentligen.

Men vad gör man, när man allt som oftast inte har några tider att passa eller måste kliva upp när det är svart ute? Lika bra att ta till vara på sovmornarna nu när jag ändå kommer jobba resten av mitt liv, eller åtminstone 40 år...

Förresten det här med A och B-människor.  Är man en sämre människa för att man tillhör "B-laget"?

För det är väl allmänt känt, eller hur, att folk som kliver upp tidigt varje dag och sköter sitt liv till synes prickfritt är bättre människor. De som jobbar hårt, tränar 6 dagar i veckan, kallar frukt för godis, näst intill aldrig kollar på TV på kvällen och lägger sig 22.00 prick eftersom de skall upp lika tidigt dagen efter. Det är så. De platsar i samhällets ekorrhjul.

Men det är knäppt egentligen. Hur man dömer folk. Jag vill vara varken eller även fast jag kanske kastat skit över A-människorna här och nu. Men ärligt talat, de måste ju lära sig att spänna av!



Kommentarer
Postat av: Erika

B-människor rules! ;-)

2007-11-16 @ 11:28:46
URL: http://aliva.blogg.se
Postat av: elin

word! sanningen är ju den att dessa A-människor är de som oftas drabbas av hjärtinfarkter och hemska sjukdomen ALS..så var en b-människa med gott samvete!

2007-11-16 @ 15:16:22
URL: http://enligtelin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Obs! Vill du beställa en bloggdesign av mig så läs mina villkor under fliken "Beställ design".

Jag tar EJ emot beställningar via kommentarerna på min blogg.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0