Frukt- och gröntkonsumtion

Kan väl inte påstå att jag varit skitbra på att äta grönsaker och frukt i mina dagar. Visst, grönsaker till maten äter man ju hyfsat ofta i alla fall men frukt, nja. Mest beror det på att jag inte tål äpplen och andra stenfrukter. Det har varit lite tråkigt att alltid ha med sig en banan i väskan liksom. Man ledsnar ganska fort på smaken. Nu har jag dock upptäckt att jag kan äta en viss päronsort vilket gör det hela lite mer spännande, så att säga. Äpplen kan jag fortfarande inte äta och kommer förmodligen aldrig kunna. Trist!

Idag tycker jag att jag lyckats ganska bra med min konsumtion, hittills. Fruktkorgen på jobbet hjälper ju till i alla fall!

  • Jordgubbar i morgonsmoothie
  • 2 clementiner
  • 1 banan
  • 1 päron
  • 1 morot
  • + sallad till maten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Obs! Vill du beställa en bloggdesign av mig så läs mina villkor under fliken "Beställ design".

Jag tar EJ emot beställningar via kommentarerna på min blogg.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0