Dag 2

Hah! Vilket lökigt jobb jag har skaffat mig alltså. Eller, det blir väl mer att göra sedan när man är mer "inne" i det + att det blir en del på sommaren när mer folk skall ändra adresser etc. Just nu går jag jut mest runt som en prao-elev och ställer dumma frågor hela tiden, hehe. Men resten av personalen verkar ju inte direkt jobba ihjäl sig heller.

Dagen börjar 08.00 med någon slags samling där folket slappar med kaffe i ungefär en kvart. Sedan jobbar man till 9.30 då det är gemensam fika (beredskap på telefonen ändå såklart). Sedan går "min halva" på lunch klockan 11, en timma. Sedan jobbar man på till halv tre-tre då det är gemensam eftermiddagsfika/kaffe. Inte speciellt slitsamt som sagt. Sedan går man hem kl. 16 på sommaren dessutom. Nice.

På Sundsvalls Tidning slet man ju nästan ihjäl sig mellan rasterna för att telefonen ringde så förbannat. Det är en sak om man bara har telefon och kan göra allt via den och datorn. Om man jobbar i kundtjänst alltså. Men när man samtidigt har deadlines på annonser och annat som skall göras blir det lite stressigt. Jag tog säkert närmare 100 samtal på ST var och varannan dag då jag jobbade där + gjorde privatannonser och kyrkliga annonser. Nu vet jag inte hur det är, folk har säkert fattar mer att de kan göra de flesta ändringarna via Internet. Men då var ju fan folk helt galna :-P

Nu mat.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hoppas du inte får långtråkigt på jobbet när det är sådär lite att göra... ;)

2007-05-29 @ 21:05:54
URL: http://nenys.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Obs! Vill du beställa en bloggdesign av mig så läs mina villkor under fliken "Beställ design".

Jag tar EJ emot beställningar via kommentarerna på min blogg.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0