Allergi och annat som smolkar min bägare

Jag är allergisk, mot en hel massa egentligen. Men just nu är det pollenallergi som ligger etta på listan över fördjävliga åkommor. Tack och lov finns det tabletter som lindrar besvären. Men det hindrar inte mig från att nysa som en idiot eller somna mitt på dagen. Man blir nämligen trött av sådan där medicin. Mitt ena öga har varit fucked upp i några dagar nu också. Vet inte riktigt om det beror på allergi eller något annat. Idag kan jag äntligen blinka utan att det sticker som knivar i ögonvrån.

Förutom allergi så har jag också gått och sabbat min ena fot. I förrgår kunde jag inte gå, igår gick det sådär och idag var jag, tjurig som jag är, ute och promenerade en halvtimma med stavar. Jag vet inte om jag skulle ha gjort det. Det ömmar en del i foten. Och mina spinningplaner får jag nog lägga på hyllan. Jag som hade tänkt vara exemplariskt duktig med spinningen nu innan det blir sommaruppehåll. Fan.

Men det är ju givetvis inte värt att slita sönder foten ännu mer så jag tror jag håller mig hemma trots allt. Förmodligen kommer det gå över rätt fort också, bara jag inte anstränger den hela tiden. Men jag vill ju så gärna träna nu när jag fått upp ångan... Men men. Nästa vecka kommer jag gå till och från jobbet, så då vill jag gärna att min fot skall vara bra. Så jag haltar mig väl fram tills dess.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Men vad har du lyckats göra med foten? Vila den någon dag och träna mer senare. :) Hoppas du snart slipper nysandet! :) Tycker personligen de borde uppfinna piller som man _inte_ blir trött av.

2007-05-24 @ 17:42:24
Postat av: Emma

Jenny: Jag har joggat... hähä. Sprang till viss del på asfalt och så tror jag det var för att jag knytit skorna dåligt!

2007-05-24 @ 21:22:09
Postat av: Lindizzi

Havetohave....grymt bra sida de! =) Thanx

2007-05-25 @ 10:31:41

Kommentera inlägget här:

Obs! Vill du beställa en bloggdesign av mig så läs mina villkor under fliken "Beställ design".

Jag tar EJ emot beställningar via kommentarerna på min blogg.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0