Ganska skönt ändå

... att jag skippade gatufesten och stannade hemma!

Idag skulle vi fara ut till Mio Möbler för att kika om de hade något vettigt på REA, målet var en tv-bänk. Men icke. De har minsann stängt på lördagar. Hur går det ihop egentligen. Borde inte lördag vara en dag då massor med folk vill handla? Sjukt.

Missnöjd över att det var stängt och med regnet piskandes i ansiktet traskade vi in på Godishuset och köpte massa godis istället. Sedan tog vi bussen hem igen. Fick åka gratis trots att vi inte hittade biljetterna. Busschauffören kände igen oss! Dock körde hon som om hon var bakfull (eller kanske full?) både dot och hem.

Resten av dagen har spenderats framför tv och dator, patetiskt nog. Men ändå rätt skönt. Har ingen ork att jäkta iväg på massa evenemang när det är sådant här tråkigt väder. Vi delade på en pizza till middag och såg en film. Vad den hette har jag redan glömt. Men den var rätt bra, haha!

Imorgon måste jag försöka mig på någon träning eller åtminstone röra mig på ett eller annat sätt. Hoppas det inte kommer ösregna. Då kan man ju ta sig ut på en liten promenad i alla fall!

Nästa vecka blir jag även gräsänka. Jens skall iväg på begravning på fredagen och sedan vidare ner till Göteborg några dagar. Tråkigt att vara ensam i drygt en vecka, men men. Jag får väl försöka roa mig själv bäst jag kan.

Nu svider ögonen.

Nattmössa på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Obs! Vill du beställa en bloggdesign av mig så läs mina villkor under fliken "Beställ design".

Jag tar EJ emot beställningar via kommentarerna på min blogg.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0