Suck

Jag har ätit för mycket så magen gör ont. Varför gör jag det för? Tycker att jag borde ha lärt mig bättre vid det här laget. Huvudvärken kom dessutom som ett brev på posten när jag drack julmust. Kommer antagligen inte kunna somna sedan heller pga. allt äckelsocker som jag tryckt i mig. Tröstätande kallas det.

Dessutom... i ena studen känns det roligt att fara hem och sådär. Men nu känns det epa igen. Det är alltid samma blandade känslor varje gång. Man ska hatta fram och tillbaka mellan folk för annars blir de besvikna att man inte träffar just dem. Sedan får man mitt upp i allt dåligt samvete och ångrar sig i frågan om att gå ut på juldagen (för det hör ju liksom till) och säger okej eftersom man inte träffar sina barndomsvänner längre. Man vill ju såklart träffa dem men det är komplicerat när man bor på ett ställe där det inte går några bussar under storhelger = man är beroende av att andra ska kunna skjutsa och hämta. Därav nästa punkt:

Familjen blir less för att man far iväg under julhelgen för det är ju faktiskt en helg då man ska vara med familjen och enbart familjen enligt dem. Speciellt då man inte bor i stan längre. Det spelar ingen roll om man är närmare 24 år. Man ska va hemma, helst. Men man gör ju som man vill förstås (säger de med en underton av bitterhet). Men man får stå ut med x antal pikar under dagen samt dagen efter om vilken dålig dotter man är. Skjuts får man men helst inte. Hämtning kan man bara drömma om. Skulle klockan vara över midnatt får man klara sig bäst man vill i princip. Det är samma sak varje år. Men det var lättare att smita undan då man hade lägenheten i stan så man bara kunde trava hem och sova istället för att mecka med folk som ska hämta en alt. tvinga någon att ta in mig i sitt hem över en natt. För det är ju alltid kul att fjäska.

Men men, det kanske löser sig....

Nu ska jag grina en skvätt och sedan gå och lägga mig.

Och ingen jävla snö är det heller!

Kommentarer
Postat av: Lina

Okej, jag vet att du inte gillar lull-lull men en tröstkram får du i alla fall! Vare sig du vill eller inte. :)

2007-12-22 @ 08:09:59
URL: http://linasliv.blogg.se
Postat av: Katja

Ja fan. Julen är härlig ;)

2007-12-22 @ 10:10:56
URL: http://candygal.blogg.se
Postat av: Jenny

Känner igen känslan av att bara vara tvungen att åka runt för att ingen ska bli besviken, ingen som tänker på mig under storhelger..

2008-01-10 @ 19:32:18
URL: http://www.mirandanova.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Obs! Vill du beställa en bloggdesign av mig så läs mina villkor under fliken "Beställ design".

Jag tar EJ emot beställningar via kommentarerna på min blogg.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0