Hur gör man?

Fick en kommentar av Johanna som löd:
hejsan kom in på din sida av en slump på VK, blev inspirerad av dig och har läst i din blogg nu lite.. Hoppas du kommer ner där du vill, själv kämpar jag oxå på men sötsuget har kommit tillbaka och nu är det för mycket av den varan.. Hur gör man har du några tips..??

Det här låter säkert riktigt trist men det finns bara en sak som funkar, nämligen tjurskallighet. Man får inte ge efter för sötsuget utan man måste bestämma sig för att låta bli. Efter ett tag brukar det släppa och då går det lättare att inte plocka ner den där chokladbiten i matkorgen på ICA.

Finns en del saker man kan göra under tiden om sötsaksdjävulen pockar på uppmärksamhet. Dricka vatten funkar för en del, grönt te funkar för andra. Vissa borstar tänderna och andra äter något istället för godis. Frukt är lurigt dock eftersom det kan trigga igång suget ännu mer. Så se upp med för mycket frukt! Sysselsätta händerna kan vara en idé också.

Men till syvende och sist så är det bara järnvilja som gäller. Hur tråkigt det än låter. =) Det är ju samma sak som med viktminskningen i stort. Man måste vilja ordentligt annars går det inte.

Kommentarer
Postat av: emmy

Hej, ja just nu är de en dröm för mig oxå, men om man siktar mt himeln kanske man hamnar i grantoppara iaf! haha! Jag kommer titta in här igen o heja på dej! Kram

2008-09-16 @ 20:34:55
URL: http://smaljeans.blogg.se/
Postat av: ..:Sarah:..

hihi ja de ska du va. den är såå fin=)

2008-09-16 @ 23:11:55
URL: http://sarahlinnealarsson.blogg.se/
Postat av: Annika

För mig hjälper det ganska bra att ta ett tuggummi:) Då får man något att tugga på! Men det är nog mest tjurskallighet som du skriver dock. Ja det är en studentlägenhet jag bor i och dessutom på bottenplan. Mitt golv är svinkallt. Får gå o prata med dem om det inte blir bättre snart!

2008-09-17 @ 00:14:15
URL: http://annikafredby.blogg.se/
Postat av: Little Peaché

Sv: Tack! Vad bra att du håller med!



kram

2008-09-17 @ 09:27:31
URL: http://littlepeache.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Obs! Vill du beställa en bloggdesign av mig så läs mina villkor under fliken "Beställ design".

Jag tar EJ emot beställningar via kommentarerna på min blogg.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0