Kokos & limelax med kall sås

Du behöver
Laxfilé
Kokosflingor
Lime
Salt och peppar

Till såsen
Turkisk yoghurt
Flytande honung
Rödlök
Chilifrukt
Salt, peppar och chilipeppar
Lime

Gör såhär:

Börja med såsen
Hacka rödlök och lite chili (ta så mycket du vill beroende på hur starkt du vill ha) och blanda med yoghurten. Salta och peppra och ringla över honung. Smaka av så det inte blir för sött. Pressa i lite lime och smaka av igen så det blir en bra mix av sött och syrligt. Låt det stå i kylen 15 minuter eller så innan servering.

Lägg de tinade laxfiléerna i en ugnsfast form. Salta, peppra och pressa över lite limesaft. Strö på kokos samt rivet limeskal. Tillred i ugnen på 175 grader i ca. 15 minuter.

Servera med ris, bulgur eller en bönsallad. Eller både och!

image70

Kommentarer
Postat av: Linda

Det är mkt svårare än vanlig aerobics, dance är liksom mkt snurrar o svängar o sånt =) Tycker jag iaf! Hur går allt för dig?

2008-02-05 @ 20:42:51
URL: http://www.lindizzi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Obs! Vill du beställa en bloggdesign av mig så läs mina villkor under fliken "Beställ design".

Jag tar EJ emot beställningar via kommentarerna på min blogg.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0