Kläderna kom idag!

Hämtade paketet på ICA innan vi drog för att kolla på fotbollen. Testade för ett tag sedan då jag kom hem. 2 plagg satt bra av det jag beställde.

Klänningen var för lös i midjan (var nå resåraktigt som delade av, ja ni ser på bilden) och över bysten där det var jättemycket tyg över vid armhålorna! Synd! Annars satt den bra över ryggen och längden var bra. Tyvärr tror jag den blir konstig över bysten om man tar en mindre storlek för det var som bara vid armhålorna det var för mycket tyg. Jaja...

Jeansen var alldeles för låga vilket jag borde insett utifrån bilden. Annars var de bra i benen och så!

Tunikan blev för kort på mig och stod ut i ryggen. För liten samtidigt som den var för stor. Men den var skön dock! Men jag hatar fyrkantiga kläder! Alldeles som man har lyckats krympa den i tvätten.

Byxorna satt som en smäck faktiskt! Riktigt sköna och perfekt längd på mig. Snygg till både högklackat och ballerinas! Går att använda som finare men även till vardags!

Linnet satt faktiskt nästan som på modellen, om man tänker längden på axelbanden och själva pösigheten, eller hur man ska förklara. Haha, ja förutom att jag är fetare än henne då ;) Bra passform vid armhålorna också. Inte för långt ner så BHn syns och inte för långt upp så det skaver i armhålorna! Men jag köpte en storlek mindre än vanligt. Annars hade det nog blivit tält av det hela! Samt att den hade blivit för lång. Så om ni ska köpa - köp en strl mindre än vanligt!

Jag ska i alla fall skicka tillbaka de plagg som var epa och ev byta till ett till linne och ev något annat att ha upptill, nåt snyggt till byxorna kanske!

Hade velat ha klänningen på midsommar, men nu måste jag hitta på något annat. Kanske panikshoppa något imorrn (som jag skrev i inlägget under) att ha upptill, till nybyxorna! Något somrigt! Linnet hade jag ju kunnat ha om det inte var så att jag köpte ett svart!

Kommentarer
Postat av: ullis

Tråkigt när kläderna inte blir som man hade tänkt sig. Jag är också sugen på att ha klänning imorgon, ska leta igenom garderoben och se om jag hittar något som känns bra.

2008-06-19 @ 10:47:59
URL: http://itsnowornever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Obs! Vill du beställa en bloggdesign av mig så läs mina villkor under fliken "Beställ design".

Jag tar EJ emot beställningar via kommentarerna på min blogg.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0