Folk älskar att stressa (?)

Folk stressar så förbannat hela tiden. Till ingen nytta. Speciellt i situationer man inte kan påverka eller i biltraffik. Det är tur att inte jag kör bil, för jag hade nog slängt mig på tutan varje gång folk felar i trafiken. Rondeller är ett bra exempel där bilister bara måste tränga sig före så de hinner ut från rondellen 5 sekunder snabbare.

En annan plats för stress är givetvis matbutiker. Folk suckar när man står och väljer 10 sekunder för länge vid påläggsdisken och tränger sig förbi för att rafsa åt sig sitt paket med skinka och ila iväg med sin vagn. Nog för att det kan vara störande om flera människor står ivägen med sina kundvagnar när man vill komma förbi, men man kan väl säga "ursäkta" i så fall istället för att bara stå och glo in i någons nacke och tro att den ser? Lär er öppna käften.

Kön till kassan är ett annat fenomen. Folk blir så förbannat stressade om man inte skyndar sig att skjuta fram sin varukorg tillräckligt snabbt när kön går framåt. De nästan knuffar på en med kundvagnarna eller "sparkar" in sin korg i hälarna på en. Väl framme vid rullbandet står de redo med varorna i nävarna så de snabbt som fan kan lägga på sina varor på bandet så fort man lägger avskiljepinnen där. Lägger man inte på den tillräckligt snabbt så suckar de ljudligt och häver sig över ens egna varor och rycker irriterat åt sig pinnen.

Det är ingen idé att försöka fråga kassören om något om man har en stressad människa bakom sig. Då ser man hur svetten börjar bryta fram på personen bakom och att han/hon önskade att hon tagit en annan kö istället. För i den kön kanske det tagit 20 sekunder snabbare att komma ut till bilen så man hinner gena och idiotköra i rondellen utanför. Så man är hemma ca 1 minut tidigare.

Bråttomt, bråttomt!

Kommentarer
Postat av: Lina

Hahahaha, som jag känner igen mig i dina tankar! Har tänkt EXAKT likadant själv så många gånger. Det är bara det att jag tappar både humör & tålamod emellanåt, så en del människor har jag faktiskt gjort en del dumma saker mot... :D Men va fan, vad gör det om 100 år och jag bryr mig inte om andra uppfattar mig som en bitterfitta. Om folk slutade att stressa & flåsa mig i nacken så skulle jag inte bli en bitterfitta... easy as a pancake!



Dom värsta stressarna i matbutiker är pensionärer tycker jag; främst dom med rollatorer (rullatorer?) - en del kapar ju av hälsenan på en med den... :( (Fast när jag blir gammal & skrynklig gör jag säkert likadant själv, muahahahaha).

2008-06-13 @ 13:37:46
URL: http://linasliv.blogg.se/
Postat av: Katja

Ja, det är ost! Och nej jag dippade inte den ;)

2008-06-13 @ 14:48:35
URL: http://candygal.blogg.se/
Postat av: Karoline

haha, jag håller med! men det där med avskiljningspinnen tycker jag är lite störigt.. det känns som det är folkvett att man lägger en sån efter sin egen skit :P

2008-06-13 @ 14:51:59
URL: http://karoline3.blogspot.com/
Postat av: Erika

Jag uppfattas nog som stressig i mataffären, men det är bara för att jag tycker att det är sååååå himla tråkigt att stå i kö. Tacka fasen att man blir effektiv när man väl är framme vid kassan! Pinnen lägger jag alltid upp efter att jag lagt upp min sista vara, tycker det hör till.

Sen vad gäller trafiken... Jag blir mest förbannad på de som kör extremt fort och de som kör extremt långsamt (typ 60 på motorvägen... grr). Inte för att jag har bråttom, men det stör trafikrytmen. Att sitta och bromsa och gasa om vartannat är irriterande, och dessutom slösar man mer bränsle då ;-)

Rondeller.. hoho. Kan inte folk lära sig att använda blinkers?!

2008-06-13 @ 17:09:33
URL: http://aliva.blogg.se/
Postat av: emelie

hahaha, så sant det du skriver, så väldigt väldigt sant ;p och så sorgligt, haha!

2008-06-14 @ 15:15:35
URL: http://ehmelie.blogg.se/
Postat av: Nergfol

Men avskiljningspinnen är viktig att lägga dit. Det finns inget som är mer störande än folk som inte gör det. Men visst, man behöver ju inte stress ihjäl sig!

2010-05-26 @ 17:30:40
URL: http://nergfol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Obs! Vill du beställa en bloggdesign av mig så läs mina villkor under fliken "Beställ design".

Jag tar EJ emot beställningar via kommentarerna på min blogg.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0