På G

Ja fan vad taggad jag känner mig på att äta nyttigt idag alltså. Frukosten gick bra och till lunchlåda fixade jag ihop lite tonfisk, grönsaker, ägg och keso. Slängde i mig lite nötter nu när jag kom hem så jag klarar mig ju lätt till middagen!

Bara man planerar lite och laddar i förväg går det oftast bra. Står man där med massa skit (t.ex bröd) i skafferiet så är det lätt hänt att man tänker att det inte gör något och trycker två mackor till frukost istället för bättre alternativ ur GI-synpunkt.

Dagens matplan ser ut såhär:
Frukost: Keso + varma bär samt ett kokt ägg
Jobbfika: En kopp svart kaffe
Lunch: Tonfisksallad inkl ägg och keso
Mellanmål: Ca 0,5 dl torrostade jordnötter
Middag: Baconinlindad köttfärslimpa + grönsaker
Kvällsmål: Keso med frukt alt. smoothie

Keso är min bäste vän som ni kanske förstår. Och som ni även ser så svälter jag mig inte direkt :-P

Kommentarer
Postat av: anna

Planering är det ända som fungerar när det gäller matvanor! har man en plan klarar man att hålla den! :)

2008-10-06 @ 15:23:54
URL: http://goescrispy.blogg.se/
Postat av: ullis

Kanonbra tjejen!

Jag känner PRECIS samma sak, jag är så enormt taggad. Tack så mycket by the way ;o)



Till lunch åt jag en jättegod köttfärssås med gul lök och kikärter och fetaost, det var jättegott.

Mums, ett helt nytt recept.

2008-10-06 @ 15:43:55
URL: http://itsnowornever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Obs! Vill du beställa en bloggdesign av mig så läs mina villkor under fliken "Beställ design".

Jag tar EJ emot beställningar via kommentarerna på min blogg.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0