Tillbaka i min gamla kropp

Som ni vet har jag gått ner större delen av min övervikt under de senaste månaderna. Jag är nästan tillbaka på vikten jag hade innan jag flyttade till Umeå. Det känns bra, mycket bra till och med! Det skiljer kanske något kilo eller så. Jag vet inte exakt.

Motivationen är som bekant inte på topp hos mig för tillfället. Jag tror mycket beror på resan, att jag redan trappat ner och inte orkar vara så duktig som jag borde vara. Jag borde hålla ut ända till slutet (dvs torsdag). Men jag blir lat och tänker att jag kan ta igen det när jag kommer hem. Och det mina vänner, tänker jag göra också. När jag kommer hem ska jag köra på som aldrig förr. Joggingen ska jag ta upp ordentligt och satsa på att orka springa åtminstone 6-7 km innan sommaren än slut. För 5 km-målet har jag ju redan uppnått, tidigare än jag någonsin kunde ana. Vem vet. Jag kanske tar milen innan det är färdigt ;-)

Matmässigt har det ju också varit sådär kan man väl säga. Senast igår åt vi chips och godis. Och innan dess har det blivit en del slarv med för mycket bröd och annan skit. Men det ska det också bli ändring på sedan då jag kommer hem igen.

Under resan kommer jag med största sannolikhet gå upp åtminstone 1 kilo. Säkert mer. Men efter det skall jag sätta ett nytt viktmål hade jag tänkt. Någonstans mellan 5-7 kg lär det hamna på, beroende på viktuppgång eller ej :-P Sedan kommer jag nog vara nöjd skulle jag tro.

Vi ser väl, som jag brukar säga.

Jag provade mina skinnyjeans förra veckan. Jag fick igen dem! Nog för att bilringarna väller över men de gick att knäppa! Det om något borde väl motivera mig till att ta de sista kilona. Så jag kan svassa runt i dem i höst!

Kommentarer
Postat av: Madde

Vad imponerad jag blir! Har har du burit dig åt? Strongt.

2008-05-19 @ 14:12:00
URL: http://visby1986.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Obs! Vill du beställa en bloggdesign av mig så läs mina villkor under fliken "Beställ design".

Jag tar EJ emot beställningar via kommentarerna på min blogg.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0