En liten reseberättelse

Det var ju så fint i förmiddags, nästan varmt dessutom! Förhoppningsvis kommer solen åter till helgen!

Anyway. Resan var som sagt top of the line. Riktigt skönt att komma iväg och bara slappa. Att jag har gått upp närmare 3 kg på en vecka var ju mindre kul, men det får jag ta! Ska väl jobba bort överflödet fram till midsommar eller något!

Vet inte riktigt vad jag skall berätta egentligen. Det blev mest sol och bad. En dag for vi till Limnoupolis, en vattenpark söder om Chania. Lekte runt där hela dagen! På lördagen var vi inne i Chania och kollade lite Eurovision, hehe. Såg inte klart det med Ryssland vann ju tydligen!



Utöver det gjorde vi en utflykt till Gramvousa och Balosstranden. Det var schysst. Man fick klättra en bra bit upp för berget för att komma till ruinen av en gammal fästning där revolutionärer höll till för länge sedan. Ni ser ju hur högt upp vi var på en av bilderna. Grym utsikt! Det var sjukt varmt att ta sig upp vill jag lova. Solen låg på hela tiden men som tur var blåste det ganska kraftigt när man väl var uppe! Ni ser ju mitt hår på bilden då jag sitter på muren, heh. Det var skönt att komma till Balos sedan och svalka sig i lagunvattnet. Se vad klart vattnet är på bilderna!



Utöver det... tjaa.. jag ville fara till Elafonissi men det blev aldrig av. De andra var inte så peppade, tyvärr. Har ätit mycket grekisk sallad och tzatziki. Samt druckit en gäng med öl och ätit allmänt "onyttigt" hela veckan. Men som sagt - Det var skönt och man ska ju inte tänka så mycket när man är på semester! :-) Man hinner ju inte med att göra så himla mycket på en vecka heller. Man vill ju slappa också, inte bara flänga runt överallt. Shoppade lite kryddor, olivolja samt Raki såklart. Fan vad äckligt det är men man måste ju ha ;-) Köpte en parfym på Taxfree också - Nina Ricci - Pretty Nina.

Flygresorna gick också bra för övrigt. Det är ju som ni vet inte något jag gärna gör. På hemresan var det ett gäng luftgropar som gjorde att det killade ganska mycket i magen. Men det gick bra ändå. Hade inte så mycket dödsångest :-P Plus att det var totalt 20 spädbarn ombord av runt 300 passagerare. Ni kan ju tänka er hur det lät när de skrek och grinade i kör. Tur man hade hörlurar säger jag bara ;-)

Min kommentar varje gång vi lättade från marken var dock "Fy fan vad äckligt".


Från Arlanda till Umeå igår

Kommentarer
Postat av: Lina

Det låter som ni har haft en underbar semester & det syns även på dina/era fina bilder! :)

Raki är sjukt äckligt, men ska tydligen vara bra för magen och allt som är bra för magen får man väl tvinga i sig... :P



Jag blir ju inte lite badsugen när man tittar på bilderna med lagunvattnet... oj!



2008-05-30 @ 21:48:40
URL: http://linasliv.blogg.se/
Postat av: Katja

Hehe :) naajs!

reste ni med specat hotell?

2008-05-30 @ 22:27:00
URL: http://candygal.blogg.se/
Postat av: Cec

Vad härligt det ser ut! :D

2008-06-01 @ 17:22:41
URL: http://heartsick.blogg.se/
Postat av: ullis

Underbara bilder :o)

Å du, klart man går upp i vikt under semestern. Då ska man ju äta gott och bara må underbart. Det är du värd och de där kilona arbetar du bort på nolltid.

Hejja Emma!

2008-06-02 @ 14:21:33
URL: http://itsnowornever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Obs! Vill du beställa en bloggdesign av mig så läs mina villkor under fliken "Beställ design".

Jag tar EJ emot beställningar via kommentarerna på min blogg.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0