O'boy, vilket vackert väder

Det är faktiskt sjukt fint väder. Sådär soligt så det sticker i ögonen när man är ute, ni vet. Härligt. Borde bege mig utanför dörren en stund idag för att få lite sol i ansiktet.

Det blir i alla fall Powerstrike sedan! Det blir härligt. Slå och sparka ut lite aggression, hehe. Satt igår medan jag fixade bloggen och funderade på delmål i den här viktjakten jag håller på med. I slutet på september bestämde jag mig för att gå ner ca 15 kg till maj/juni ungefär. Lagom till sommaren liksom. Nu är det mars och jag har gått ner 9 kg eftersom jag surt nog gått upp 1 kg på sista tiden. -10 kg var ju en så jämn och fin siffra... :-P. Inget jättestort ras på 5 månader alltså. Men en rätt bra takt. Det känns som jag kommer kunna hålla vikten. Jag höll ju faktiskt vikten ett helt år innan jag började gå ner kilona. Jag vet hur jag ska beté mig för att inte gå upp igen.

Hur som helst, för att nå mitt mål måste jag alltså ner 6 kg till. Frågan är om det går. Så segt som det har varit nu den senaste månaden? Men om jag ligger på rätt hårt så är det ju inte omöjligt! Jag ska gå in för det men försöka att inte bli besviken om jag inte skulle lyckas. Det är ju det som är risken med att sätta upp sådana där mål, man blir ledsen om man "bara" går ner hälften så mycket. Men nej. För går jag bara ner 3 kg till innebär det ändå att jag har gått ner 12 kg. Fatta hur tungt det är!

Ja så får det bli. -6 kg till, låt oss säga 1 juni! Vem vet, det kanske bara rasslar till. ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Obs! Vill du beställa en bloggdesign av mig så läs mina villkor under fliken "Beställ design".

Jag tar EJ emot beställningar via kommentarerna på min blogg.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0