Missunsamhet

Jag blir så trött. Det är ju ett känt faktum att större bloggare tjänar pengar på sina små dagböcker där de delar med sig av sitt liv, mode eller vad det nu kan vara de skriver om. Givetvis är det avundsjuka individer där med jämna mellanrum. De lämnar elaka kommentarer, de kritiserar utseenden, stavfel etc och påpekar hur värdelös bloggaren är. Ändå återkommer de. Det går inte ihop för mig. Är det en blogg jag verkligen inte gillar så läser jag den väl inte tio gånger om dagen.

Visst, det händer att jag kikar in på den ibland bara för att störa mig lite. Det ska jag inte sticka under stolen med. Men jag lämnar inte elaka kommentarer om att bloggaren borde plastikoperera sig eller gnäller på att bloggaren tjänar pengar på sin verksamhet. För just det sistnämnda verkar vara väldigt populärt tydligen. Jag läste just hos bloggkommentatorerna där de skriver om Stina-Lee's besökare och deras kommentarer kring hennes inkomst via bloggen.

Jag kan inte förstå hur folk kan störa sig på att någon tjänar annonspengar på sin blogg? Vad är det som är så hemskt? Vissa menar kanske på att bloggaren då är köpt, att han eller hon marknadsför saker de inte skulle köpa själva osv. Ibland är det säkert så, det tror jag nog. Att man får sig en bra deal och går ut med reklam i bloggen som man annars inte skulle göra. Men i det stora hela tror jag inte att det är så ändå. Men även om det är så, så orkar jag inte bry mig. Låt folk tjäna pengar för sjutton!

Hade jag haft möjlighet skulle jag lätt tjäna pengar via bloggen. Skulle inte tveka en sekund. Förresten är det inte så svårt, det är bara att signa ett konto på Tradedoubler så är man igång. Om folk sedan klickar på ens annonser och köper något så har man ju tjänat några kronor.

Vidare så är ju bloggaren i fråga patetisk som tjänar pengar. Det är ju hemskt  som sagt. Och när denne inte vill gå ut med exakt summa så är den ännu mer patetisk i princip.

Hallå folk! Det är INTERNET. På 99% av alla sajter finns det reklam som bringar in pengar för sajtägaren i fråga. Till och med på ens egen "gratisblogg" så finns det reklam så blogg.se kan tjäna pengar. Annars skulle väl verktyget knappast vara gratis för oss användare.

Vad som är patetiskt, enligt mig, är att folk orkar lägga ner så stort engagemang på att ta reda på hur mycket stackars tjugoåringar tjänar på sitt skrivande. Om ni är så förbannat nyfikna på folks månadsinkomst, så ring till skatteverket vettja! Mycket mindre tidskrävande än att sitta och gnälla på en blogg hundra gånger.

Kommentarer
Postat av: miss xl

Wow här var det fint! :)

Folk läser bloggarena för de VILL irriteras. Verkar vara samma fenomen som melodifestivalen. Jag tittar varje år fast jag hatar det... Måste tjata och gnata över artisterna. Varför slutar jag bara inte se om jag blir så upprörd? Konstigt det där...

2008-03-04 @ 12:17:07
URL: http://xl.webblogg.se
Postat av: Katja

Totally fucking agree! :)

2008-03-04 @ 12:49:45
URL: http://candygal.blogg.se
Postat av: Anonym

Har du sett det här??

http://bloggkommentatorerna.blogg.se/1207130844_modevisningslunch.html#comment

2008-04-03 @ 02:43:41

Kommentera inlägget här:

Obs! Vill du beställa en bloggdesign av mig så läs mina villkor under fliken "Beställ design".

Jag tar EJ emot beställningar via kommentarerna på min blogg.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0