Frukost, mellanmål eller plockmat

Tyvärr ingen bild. Men något som jag tycker är smart att göra till frukost, eller mellanmål, är rullar med skinka/kalkon och grönsaker. Bara att ta en skinkskiva, lägga dit tunna stavar/remsor av morot, gruka, kål eller vad man vill - rulla ihop och äta! Lätt att ha med sig på t.ex skolan eller jobbet om man blir sugen mellan måltiderna också. Ganska smart grej att ha som plockmat också.

Imorse rullade jag ihop kalkon, en skiva ost och lite gurka och mumsade på till frukost tillsammans med ägg. För ägg, det är det ultimata för oss som kör GI-inspirerad kost!

Kommentarer
Postat av: twices

jag äter ägg varje morgon! Men det är väl mättat fett i det?

2008-03-19 @ 11:54:48
URL: http://www.twices.webblogg.se
Postat av: Emma

Det är mer enkelomättat fett i ägg faktiskt :)

2008-03-19 @ 13:28:27

Kommentera inlägget här:

Obs! Vill du beställa en bloggdesign av mig så läs mina villkor under fliken "Beställ design".

Jag tar EJ emot beställningar via kommentarerna på min blogg.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0