Tur

Var på ytterligare ett nytt ställe idag som sagt. Min arbetsledare var där och gav mig nycklarna. Fick då veta att mitt gamla ställe ska ha stängt i 4 veckor. Så det var ju bara ren tur att jag fick något nytt under de här veckorna!

Jaja då blev det inte så mycket pengar att tala om ändå, men bättre än inget i alla fall!

Ska iväg och äta lunch om en stund... eller som man säger här i Umeå: en stund. Säger man det någon annanstans också. Jag blev helt förvirrad när jens sa på istället för om, från början. Nu har jag börjat säga det själv ibland.



Kommentarer
Postat av: ullis

På en stund, hmm nä inget jag har hört så att jag kan komma ihåg det i alla fall.

Det är lite roligt med andra dialekter och ord sådär. Något jag snabbt snappade upp här i Gävle var att de säger gina istället för gena och det betyder samma sak. Samma sak så säger de att folk är lite händig när de inte är helt hundra i skallen, hmm för mig är händig någon som är duktig helt enkelt. Jaja :o)

2008-06-26 @ 15:37:33
URL: http://itsnowornever.blogg.se/
Postat av: L

Den är från nåt märke man kan köpa på Camilla faktiskt.. kommer inte ihåg vilket det är dock.. kan höra av mig senare om det när jag kommer på det!:)

2008-06-26 @ 16:07:12
URL: http://mowli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Obs! Vill du beställa en bloggdesign av mig så läs mina villkor under fliken "Beställ design".

Jag tar EJ emot beställningar via kommentarerna på min blogg.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0