This is it

Jag har inte mätt kroppen sedan i slutet på april. Mest för att jag slarvat så mycket så jag antar att måtten ökat med någon centimeter. Det känns så i alla fall, även fast det inte märks på kläder och så. Jag gick ju upp i vikt under Greklandsvistelsen men har sedan dess legat ganska stilla, plus/minus något kilo. Viktmässigt ligger jag nu runt -16 kg. Just innan Grekland låg jag ju på -19 kg! Mycket är nog för att jag äter ganska fritt nu. Kolhydraterna flödar här hemma. Och, let's face it - man blir inte smal av Ben and Jerrys, hamburgare och smågodis.

Därför är min plan nu att försöka köra på och se vart det bär. Om en månad skall jag mäta mig igen och se om jag ligger kvar på samma som i april eller om jag minskat ytterligare. Eller om jag ökat ännu mer (förhoppningsvis inte).

Så planen ser ut ungefär såhär:
  • Stegvis minska på kolhydraterna igen. Dock försöka hålla mig till havregrynsgröt på morgonen
  • Hålla igång så mycket jag kan. Fixa cykeln så jag kan cykla till och från jobbet t.ex. Det ger ju i alla fall över 1 mil om dagen. Får hoppas på ett regnfritt juli! ;-)
Kort och koncist, eller hur! Jag vill ta de sista kilona nu. Jag vet ju att jag kan!

Jens skall resa bort till veckan, först en träff med sina kollegor i Stockholm och sedan en sväng till Trollhättan och Göteborg för att hälsa på familj. Bra för mig eftersom jag då kan köra på med "min" mat utan att behöva frestas av hans onyttigheter :-P Då kanske jag lättare kommer upp på banan igen.

Okej. Nu kör vi igen!

Kommentarer
Postat av: Sweet 16´s blogg

ska till grekland med!

2008-06-27 @ 16:40:40
URL: http://sweetlifestyle.se
Postat av: Annika

Mm visst är det lätt att frestat av onyttigheter när man bor/är tillsammans med killen... Äter helt annorlunda när jag är själv! Planen ser bra ut, bara att kämpa på nu då :) Det går säkert bra! Du har ju varit så duktig hittils!:) Ha en bra fredagkväll!

2008-06-27 @ 18:18:18
URL: http://annikafredby.blogg.se/
Postat av: Katja

sommaren är ju för jävlig när man vill va nyttig! Så mycke gott!

2008-06-28 @ 18:53:43
URL: http://candygal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Obs! Vill du beställa en bloggdesign av mig så läs mina villkor under fliken "Beställ design".

Jag tar EJ emot beställningar via kommentarerna på min blogg.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0