Folk älskar att bli irriterade

Kvällens blogganalys
Återigen förundras jag över svenska folkets förmåga till att irritera sig på andra. Jag är inget undantag utan har själv spytt galla över folk och fä för mig själv här hemma på kammarn! Samtidigt tycker jag det är superkul att läsa bloggar som provocerar andra människor så pass att de bara måste tjafsa emot och således mata provokatören ännu mer.

Ett exempel är denna blogg - Hertiginnan Anne. Hon provocerar så många med sina uttalanden så det hela blir grymt komiskt. Jag har förkovrat mig i ett gäng kommentarer nu under kvällen. Det roliga är att när folk inte kommer på några vettiga argument kommer förolämpningar som berör bloggarens utseende som ett brev på posten. Alternativt bloggarens förmåga till att skriva. Det är en klassiker!

Hertiginnan själv är ju som sagt inte sen med att häva ur sig sina åsikter om saker och ting, både i sina inlägg och kommentarer hos sig själv och andra. Därav folks aversion emot henne förstås. Så det är som sagt grymt underhållande att se hur hon plockar fram ilskan hos (främst) bloggtjejerna där ute. De smattrar ilsket med fingrarna på sina tangentbord samtidigt som Anne förnöjt skrockar varje gång hon kollar av besöksstatistiken på sin blogg.

Eller har jag fel? ;-)


Kommentarer
Postat av: Caroline

Ja du har så rätt så, det är mycket avundsjuka och många ovänner här ute i bloggvärlden.

2008-06-02 @ 08:19:28
URL: http://svanemar.blogg.se/
Postat av: Hertiginnan

Till en person skrev jag:

Hoppas din vän du jämt talar om på bloggen kan föra upp en kvast i ditt arlse.

Det resulterade i 7 kommentarer från personens sida hur fet och ful jag var. Folk är så lättprovocerade medan jag garvar arslet av mig.



Jag lägger in ett inlägg om dig i min blogg

2008-06-02 @ 10:27:09
URL: http://veckomagasinet.se
Postat av: ullis

Det är humor på hög nivå.

Folk är så sjukt avundsjuka, du har väl hört att den svenska avundsjukan är värst.

Jag fattar inte att de orkar :o)

2008-06-02 @ 14:26:46
URL: http://itsnowornever.blogg.se/
Postat av: Karin

Fast det är väl inte direkt en svensk företeelse? Svenskar är lugna jämfört med hur människor i andra kulturer bråkar och tjafsar med varandra...



För övrigt tycker jag bara att hon är stenlöjlig och har typ IQ som en snigel, vilket märks ganska tydligt när man läser hennes blogg.

2008-06-02 @ 16:37:24
URL: http://rueframboise.blogg.se/
Postat av: Dolce Mavi

Hertiginnan, vet vad hon ska skriva och hon lyckas varje gång att få någon bli galen på henne hehe =) Men samtidigt, något liknande som du skrev är ju ett faktum på att hennes läsare blir allt mer fler och fler.. =)



Jag Diggar henne på högsta grad =)

2008-06-03 @ 05:37:11
URL: http://www.dolcemavi.blogspot.com
Postat av: sara osman

så sant, haha ;)

2008-06-03 @ 07:59:25
URL: http://saraosmans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Obs! Vill du beställa en bloggdesign av mig så läs mina villkor under fliken "Beställ design".

Jag tar EJ emot beställningar via kommentarerna på min blogg.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0