Dagens goda gärning!

Idag när vi hämtade Lotten så rensade jag bilen på lite skräp som jag lämnat i den. Slängde det i en papperskorg och döm om min förvåning när jag ser en väska ligga där. Inget konstigt kanske, man kan ju faktiskt slänga gamla väskor. Men jag tog upp den ändå bara för att kolla. Kolla så att det inte var massa värdesaker där. Men det var det. Däri låg körkort, bankomatkort och nycklar + en förpackning med medicin. SMS:ade 118100 så jag fick reda på numret till tjejen som ägde väskan. Tack och lov ett ovanligt namn så jag fick bara en träff! Ringde och berättade att jag hittat hennes väska så vi for förbi hennes hem med den. Hon vart glad! :-)

Det visade sig att hon ställt ifrån sig väskan utanför en lägenhetsdörr och gått in (glömde alltså väskan i trapphuset). När hon sedan kom på att hon glömt den så var den borta! Några snorungar som snott den förstås. Men det enda som var borta var lite pengar så det var ju tur!

Andra gången på bara några månader som jag hittar sådant där. Förra gången var på H&M då jag hittade en plånbok i en jackficka. Varför lägger man sin plånbok i en jacka som man provar är dock frågan? Full med pengar var den också. Ren tur att jag var och strök med handen över plaggen annars hade väl någon tjuvaktig person fått tag i den.


Kommentarer
Postat av: Eva

I den situation jag är nu skulle jag antagligen stjäla om jag hittade pengar.

2008-06-19 @ 16:17:43
URL: http://www.metrobloggen.se/5221lovlie
Postat av: Lina

Bra gjort! :)

2008-06-19 @ 17:00:28
URL: http://linasliv.blogg.se/
Postat av: Annika

Åh vilken tur:) konstigt dock att lägga pengar i en jacka man provar,hehe! Antar utmaningen:) Blivit utmanad av två nu så jag får allt ta och svara på frågorna :)

2008-06-19 @ 18:12:18
URL: http://annikafredby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Obs! Vill du beställa en bloggdesign av mig så läs mina villkor under fliken "Beställ design".

Jag tar EJ emot beställningar via kommentarerna på min blogg.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0