Telemarketing

Rakt över gatan där jag bor står en stor kontorsbyggnad. I den är byggnaden så håller ett stort telemarketingföretag till. Jag brukar ibland roa mig med att kika ut genom fönstret på dessa säljare som verkar sitta två-tre stycken i varje rum. Det är kul att se hur folk beter sig när de talar i telefon. En del sitter och väger på stolen, en del pillar naglar, och en rullar fram och tillbaka hela tiden. Ni vet, håller fast sig i skrivbordet och rullar till och från skrivbordet. Alltså, hörs inte det över till kunden?

Ja dessa säljare! Jag undrar vad säljarna som ringer till oss har för sig? Petar de näsan? Kliar de sig på konstiga ställen? Spelar de spel? Kanske man ska ta och fråga nästa gång? Hehe.

Kommentarer
Postat av: Aleya

Alltid kul att iakta folk. Själv undrar jag hur många elaka kommentarer de får varje dag, för ingen blir väl glad när en säljare ringer?

2008-01-27 @ 19:46:53
URL: http://aleya.webblogg.se
Postat av: Lina

Haha!
När jag jobbade som telefonist så brukade vi telefonister driva rätt hårt med varandra, så emellanåt när man hade en kund i örat kunde man fnissa rätt rejält. Kunden blev antingen sur som en ättiksgurka eller fnissade själv och undrade om vi hade roligt på jobbet... ;)

2008-01-28 @ 06:13:16
URL: http://linasliv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Obs! Vill du beställa en bloggdesign av mig så läs mina villkor under fliken "Beställ design".

Jag tar EJ emot beställningar via kommentarerna på min blogg.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0