Sun is shining

Och det är kallt! Riktig vinter med andra ord. Känner verkligen att jag är på bättringsvägen nu. Känner mig peppad att få börja med träningen igen och bränna massa energi (och fett!). Men jag ska skynda långsamt. Ikväll blir det som sagt en promenad och känns det bra lär jag nog gå en imorgon med.

Känner mig i alla fall nöjd över att jag inte svävat ut helt och hållet med mat och snask nu när jag varit sjuk. Det är lätt hänt i min värld att jag tycker lite för synd om mig själv och tänker att det inte gör nåt om jag äter godis fred-sönd. Men icke!

Jag har funderat lite på hur det kommer kännas när jag väl når mitt mål. Kommer det kännas tomt på nåt vis att inte ha något att kämpa för länge? I och för sig börjar ju en ny kamp då - att lära sig hålla vikten. Men det tror jag att jag kan, bara jag motionerar lagom mycket.

Jag funderar också på när jag kommer nå mitt mål. Man kanske borde sätta upp ett datum om när man ska väga x kilo mindre. Men jag är lite rätt att bli besviken om jag inte klarar det. Risk för att falla tillbaka i gamla vanor med andra ord. Så jag tar det väl lite eftersom. Jag har ju kommit en bit på vägen, men det är minst lika långt kvar så det kommer ju ta ett tag. Det sker inte på en månad eller två.

Jaja! Nog med dravel. Det löser sig så småning om! :-)

Kommentarer
Postat av: Katja

Sv: näe, jag vet... Men man ska ju läsa i princip allt ändå och ändå fattar man ju typ inget ;)

2008-01-31 @ 12:14:15
URL: http://candygal.blogg.se
Postat av: Jisan

Men du, hur mkt ska du gå ner totalt? Jag tycker det är bra att sätta delmål, jag har tex minus 5 kilo till Aruba å dit åker jag vecka 11...

2008-01-31 @ 14:58:35
URL: http://jeezez.blogspot.com
Postat av: Anna

jag tror att man kan sakna att kämpa mot ett kroppsligt fysiskt mål (det gjorde i allafall jag när jag gick ner rejält i vikt första gången), men då får man sätta upp andra mål för sig själv och sin kropp istället, som olika styrke och konditionsmål, ett speciellt lopp eller att orka lyfta så mycket mer på gymmet eller likande, gör ju att man håller sig i form också.

2008-01-31 @ 16:01:32

Kommentera inlägget här:

Obs! Vill du beställa en bloggdesign av mig så läs mina villkor under fliken "Beställ design".

Jag tar EJ emot beställningar via kommentarerna på min blogg.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0