Dagbok?

Många gånger har jag haft tanken på att rikta in den här bloggen mot något ämne. Exempelvis mat, träning, musik eller liknande. Det blir aldrig så? Varför? Nja, för jag gillar att skriva om min meningslösa vardag och ibland krydda med något "specialämne". Därför är nog den här bloggen lite mer av en offentlig dagbok, trots att jag långt ifrån skriver om precis allt jag tycker.

Jag vet egentligen inte varför så pass många klickar sig in här? Vad lockar? Det är nog en fråga jag ständigt ställer känns det som. För samtidigt som man ändå har en medelstor skara läsare så ger sig bara ett par stycken till känna. Det är ju trist, samtidigt som jag inte orkar fiska kommentarer (fiskar jag nu kanske? hehe).

Själv läser jag nog mest bloggar som handlar om en sak och som inte är så lik min egen. Ja, jag läser förstås mina vänners bloggar, och de har väl ungefär samma inriktning som min.

Samtidigt som bloggvärlden växer sig starkare så tycker jag det bara blir tristare och tristare innehåll i många bloggar. Även min kanske? Modebloggar t.ex. Man kan läsa fem stycken och alla skriver om samma plagg som är poppis på H&M eller Asos.com för tillfället. Eller inredning - det är samma tips överallt känns det som.

Na. Jag vet inte. Jag kör nog på med min dagboksform ett tag till :-) Ett saligt virrvarr av ointressant dravel! För tydligen återvänder ni till det ändå!

Kommentarer
Postat av: elin

ja det är intressant det där. vad är det som lockar. själv har jag ju bara en liten skara läsara, antagligen bara väner och familj.

2008-01-27 @ 16:15:02
URL: http://enligtelin.blogg.se
Postat av: Erika

Jag gillar dagboksbloggar så länge det är nån jag känner som skriver :-) Däremot tröttnar jag fort på ämnesbloggar, står sällan nåt intressant i sånna bloggar.. :-)

2008-01-27 @ 16:21:42
URL: http://aliva.blogg.se
Postat av: Emma

Erika: beror väl lite på det är som skrivs! :)

2008-01-27 @ 16:50:09

Kommentera inlägget här:

Obs! Vill du beställa en bloggdesign av mig så läs mina villkor under fliken "Beställ design".

Jag tar EJ emot beställningar via kommentarerna på min blogg.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0