Valentin + jobb

Idag är det den där dagen igen, då man skall bedyra sin kärlek till sina närmaste. Kul tycker en del, komersiellt och onödigt tycker andra. Jag står väl lite mittemellan. Men man behöver ju inte vräka på så mycket bara för att det är en "speciell" dag bara för att. Jag tror att vi ska äta något gott och så bara. Vad jag vet i alla fall! :-)

Förresten så ska jag provjobba på ett extraknäck imorgon. Det är så lååååångt från min utbildning man kan komma och jag skäms nästan, men vad gör man? Lite stålar måste ju in i alla fall. Jag ska börja med något så spännande som städning! Heja! Men som sagt, för tillfället stog det mellan något sådant eller söka jobb som försäljare. Lätt val i det fallet, för min del.

Jag var där i förrgår och snackade med arbetsledaren och hon sa att vi kunde ju börja lite lugnt så jag fick testa. Så nu ska jag börja jobba lite över en timma, tre gånger i veckan för att sedan utöka med fler ställen att städa på om det visar sig att jag är bra på det jag gör. Haha. Vem vet, jag kanske är usel på att städa kontor etc? Men det är ju bara att prova och se vad som händer. Tycker inte det verkar så dumt ändå.

Jag är ju så himla less på att inte ha någon form av inkomst, så bättre lite extrajobb än ingenting alls. Man får ju i alla fall göra lite nytta och få några kronor. Less på att bara gå hemma och drälla också. Och dessutom kanske det blir lättare att söka andra jobb medan man redan har ett "skitjobb"? Sedan om man skulle lyckas få något annat extrajobb eller deltidsjobb så kan man ju ändå kombinera. Jaja, vi ser väl hur det går! Så länge jag inte åker på att städa häktet är jag nöjd... hehe ;-) Men det verkade ju ganska fritt.

Kommentarer
Postat av: Lina

Hoppas att det går bra på extrajobbet!
Jag har extraknäckt någon vecka som städerska på kontor och i industrier, det är mycket att göra och superstressigt - iaf där jag var. Eller så var det min handledare som var stressad och slarvig... ;P
Anyhow, jag tror det kommer gå superbra! En ny erfarenhet är alltid roligt att bära med sig. :)

2008-02-14 @ 13:42:19
URL: http://linasliv.blogg.se
Postat av: Anonym

Jag städade också igår ja! Roooligt! :P

2008-02-15 @ 11:17:00

Kommentera inlägget här:

Obs! Vill du beställa en bloggdesign av mig så läs mina villkor under fliken "Beställ design".

Jag tar EJ emot beställningar via kommentarerna på min blogg.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0