Vad är grejen...

... med att klä upp sig till tänderna, på krogen?

Jag satt just och kikade på såna där krogbilder/mingelbilder på Nightlife.se. Alltid lika skoj om man ser någon man känner. Hur som helst möts jag av en miljard bilder på tjejer. Inte direkt ovanligt men över hälften av tjejerna är klädda i små söta cocktailklänningar och platåpumps som till och med "Annika" (Sundsvalls svar på Babsan, hehe) skulle få ont i fötterna av.

Jag säger inte att det är fult, nej det är väl rent av snygga kläder! Men jag ser inte grejen med att strutta runt i en klänning som mer passar på någon finare tillställning än på krogen (av alla ställen). För på krogen knuffas och spills det. Har man otur får man inte sitta på hela kvällen och då kan minsta lilla klack på 3 centimeter göra att man vill gnaga av sig fötterna innan man kommit hem. Då hjälper Scholl party-feet föga.

Nej. Bekvämt ska det vara och hyfsat tåliga kläder så man inte måste grina när den fulla grabben i baren spiller över en när han kommer vinglande med fyra öl i sina nävar. Lagom klack är också att rekomendera så man kan dansa natten lång. Sneakers är ju faktiskt att föredra. Men det passar ju som inte till cocktail-stass!

Så på med jeansen och ett linne från H&M så är kvällen räddad!

Kommentarer
Postat av: Lina

Hahaha, jag var tvungen att skratta - det stämmer ju. Nu är inte jag den som löper på krogen, men såna där bilder ser man ju lite varstans.
När jag gick på krogen (nu låter det som om jag är 50 år) så hade jag nog aldrig högklackat... möjligen lite finare kläder, men aldrig klänning och högklackat. Om dom är SÅ fina på krogen, hur ser dom ut på bröllop, finfina middagar och sånt då? :P

2008-02-26 @ 13:14:25
URL: http://linasliv.blogg.se
Postat av: pasia

jag är inte värsta partytjejen, men om man ska ut och dansa då ska man ju klä upp sig, det är ju det som är det roliga, sminka sig, fixa håret och välja snygga kläder... svenskar är så tråkiga som inte klär upp sig. när ska man annars ha tillfälle att klä upp sig? det är ju inte så att man går på cocktail-partyn eller bröllop var dag.

2008-02-26 @ 13:25:41
URL: http://pasia.webblogg.se
Postat av: Emma

Pasia: Man får väl ordna lite cocktailfester då. Jag har inga problem med att hitta tillfällen att klä upp mig. Krogen är inte ett av dem dock. :)

2008-02-26 @ 14:49:00
URL: http://twentysomething.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Obs! Vill du beställa en bloggdesign av mig så läs mina villkor under fliken "Beställ design".

Jag tar EJ emot beställningar via kommentarerna på min blogg.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0