"Arbetsintervju"

Jag var på en slags intervju idag för ett jobb jag har sökt. Hon berättade om vad företaget gör och visade massa papper. Och det verkar visserligen helt okej... men det var så yrt. Det sprang folk ut och in hela tiden där vi satt och hon frågade ingenting om mig. Antingen tyckte hon inte att jag gav tillräckligt bra första intryck så hon bemödade sig inte ens att fråga saker om mig eller varför jag sökt jobbet, eller så gör de ungefär likadant med alla.

Jag vet inte. Det känns väl varken bra eller dåligt! Det kan gå hur som helst. Fast jag satt nog mest och såg dum ut och försökte skratta lite jag med medan någon yr kvinna sprang ut och in hela tiden.  Jag frågade lite om lön och sådär, men det ville hon inte säga förrän i nästa steg av rekryteringen. Men de ville inte ha någon överkvalificerad i alla fall. Antagligen för att de inte vill betala ut så mycket i lön ... Förvisso kräver jag inte så mycket nu, huvudsaken jag får en inkomst. Men vad ska man lägga sig på om de frågar en. Det vet jag inte.

Dock verkar de ju i alla fall ha skoj där så det skulle säkert vara roliga människor att jobba med. Men som sagt, jag gick därifrån ganska förvirrad! Haha.

Aja, vi ser väl.

Kommentarer
Postat av: Emma

Kanske är bra att de visar sin yra sida redan nu, då är man ju iaf beredd. Hemskt nrä de visar en perfekt fasad utåt men innåt är det ett smärre helvete.

2008-02-26 @ 15:18:26
URL: http://emmawee.blogg.se
Postat av: Petronella

Njäe inte riktigt, jag är ifrån Storuman. Men jag gatt flytta till Umeå för att gå gymnasiet, och bodde då på Teg och tränade på Träna. :) Dom hade nog powerstrike där då men provade det aldrig.. :/ Men oh my gosh vad jag känner igen dig på bilden.. En fråga till om det är ok, du gick möjligtvis inte på Midgård?

2008-02-26 @ 19:05:47
URL: http://www.xtravaganza.blogspot.com
Postat av: Evasleva

jag har varit på några intervjuer under senaste tiden. Jag har också tänkt på att de inte frågar någonting om mig som person, bara om arbetserfarenheter. Jag skulle tycka att det var intressant att veta vad den jag ev ska jobba med gör på fritiden och om den har familj etc. Men vad vet jag?

2008-02-27 @ 11:22:16
URL: http://www.letarbalans.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Obs! Vill du beställa en bloggdesign av mig så läs mina villkor under fliken "Beställ design".

Jag tar EJ emot beställningar via kommentarerna på min blogg.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0