Träningssug

Nu när hösten är på ingång så blir jag mer och mer sugen att träna. Jag gillar ju mer att gå på olika pass inomhus än att hålla på att traggla i ett joggingspår. Minns ni att jag sa att jag hade 1 mil jogging som mål? Det gick ju sådär ... varit alldeles för lat! Men än är ju inte joggingsäsongen slut. Men jag tvivlar på att jag kommer ta det. Men 5 km är ju inte fy skam det heller, från att inte ha orkat springa mer än 2 minuter i sträck!

Hur som helst blir man ju ännu mer sugen på att träna när man jobbar på Sveriges största gym... Det är så stort och fint där. Alla salar är så fräscha, luftiga och stora. Gymmet är i 3 våningar varav en våning innehåller endast konditionsmaskiner. såhär står det om gymmet t.ex. Nu är det ju ännu mer utbyggt också.

- 1 nytt konditionsrum – totalt 3 konditionsrum
- 15 nya konditionsmaskiner – totalt 80 konditionsenheter
- 800 m2 nytt gym – totalt 2300 m2
- 490 m2 ny yta för funktionell träning

Sen finns det ju allt från simning och klättervägg till beachvolleyboll och en stor kamphall där + alla gruppträningslokaler förstås. Men det kostar ju därefter också om man vill ha tillgång till allt - 5000 kr per år (ca 3700 om man är student). Lite saftigt va? Men å andra sidan - det kostar väl ännu mer att träna på t.ex SATS?

Enl vår arbetsledare får vi inte träna gratis där eftersom vi inte jobbar för själva IKSU utan för städföretaget. Men en PT sa att vi borde ju få använda gymmet och simhallen i alla fall. Borde kolla upp det hur som helst! Kan ju vara kul att i så fall köra lite simning där och testa alla masikner på gymmet... haha!

Kommentarer
Postat av: Katja

3700 per år blir ju bara strax över 300 kr för studenter, det är ju typ var ett autogiro kostar ändå juh!

2008-08-14 @ 20:45:37
Postat av: Karoline

hade jag haft ett "allt" kort på svettis hade det kostat 2800:- / per år (med student rabatt), och då har ju iksu jäkligt mycket bättre utbud! i say GO FOR IT

2008-08-14 @ 21:07:08
URL: http://karoline3.blogspot.com/
Postat av: anna

Grattis till de møjligheterna! ;) Betalar 530 kr/månaden før att få vara på ett typ SATC træningscenter. Nu er det ju Norge men ændå! Det ska vara mænskligt.. hehe

2008-08-15 @ 10:25:06
URL: http://goescrispy.blogg.se/
Postat av: Katja

Ja simma o gymma vore ju inte helt fel om de e gratis :)

2008-08-15 @ 14:51:07
URL: http://candygal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Obs! Vill du beställa en bloggdesign av mig så läs mina villkor under fliken "Beställ design".

Jag tar EJ emot beställningar via kommentarerna på min blogg.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0