Höstjacka?

Jag är på jakt efter en ny jacka. Nackdelen med viktminskning är att allt blir för stort. Visst, det är roligt att köpa nya toppar och grejer som man kan få för en hundring eller två på Gina Tricot. Men jackor är desto dyrare = inte lika roligt att måsta köpa in. För man måste ju ha! Vill ju inte frysa ihjäl i höst.

Alltså, en höstjacka måste jag ha. Grejen är väl att man klarar sig ganska länge med en lite lagom fodrad jacka. Annat var det förr då vinterkläderna åkte på i november. Men det är ju knappt någon kyla nu, så min förhoppning är att hitta en som funkar ett tag.

Vad vill jag ha då? Jo en lite "tuffare" och inte så damig. Det är mycket sådana korta ulljackor med skärp i midjan nu. Men nej. Är ute efter en parkasmodell eller lite "armystuk" - If ypu get the point? Det är min melodi. Jag har en ullkappa redan med sån hög krage så det räcker med den. Den är dessutom tjock så den funkar ju i vinter. Lite stor är den, men inte så jag drunknar, så den får hänga med 1 år till.

Jag får ge mig ut på jakt tror jag. Eller har någon tips? :)

Edit: något sådant här är jag ute efter ungefär, eller något med lite mer fickor osv. Den på bilden kostar dock 2000 kr... Inget för min plånbok alltså.

Kommentarer
Postat av: Karoline

kolla vera moda.

2008-08-27 @ 18:41:25
URL: http://karoline3.blogspot.com/
Postat av: Isabelle

jag hittade en fin jacka på Zara förra hösten, vet dock inte vad den kostade... Svårt det där med jackor!



Lycka till!

2008-08-28 @ 00:15:46
URL: http://autumn-08.blogspot.com/
Postat av: anna

Alltså de "ska ju vara" stora jackor i høst.. Vet du vilja ja menar? lite ballongaktiva. Dessa tror ja inte de gør nått om du køper trots att du går ner i vikt, de ændrar inte utseende så mycke, sitter ju itne helt slickat itll kroppeN! :) Annars ær alltid Vero Moda som øver ett bra hitta jackatips!

2008-08-28 @ 09:01:39
URL: http://goescrispy.blogg.se/
Postat av: S

Jag har sett nåhot liknande på H&M (ungdomsavdelningen) :) kolla där

2008-08-28 @ 11:35:49
Postat av: S

Oj vad stavningen blev skum i något i förra kommentaren jag skrev.. :P

2008-08-28 @ 11:37:09
Postat av: Pokergirl

LaRedoute har en hel del schyssta jackor i sin höstkollektion, till bra pris dessutom!

2008-08-28 @ 18:01:22
URL: http://pokergirl.blogg.se/
Postat av: Pokergirl

Förresten, använd koden 81652 så får du 40% på dyraste varan, vips blev jackan billig!

2008-08-28 @ 18:03:46
URL: http://pokergirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Obs! Vill du beställa en bloggdesign av mig så läs mina villkor under fliken "Beställ design".

Jag tar EJ emot beställningar via kommentarerna på min blogg.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0