Omelett

Idag gjorde jag mitt livs första omelett och resultatet blev förvånansvärt bra. Jag hade räknat med lite svordomar och hetsigt humör från min sida men det gick smärtfritt. Nästa gång skall jag steka på lite lägre värme bara så kommer det bli utsökt.

Se så fin den blev



1 portion
Tidåtgång:
ca. 15 minuter

2-3 ägg (beroende på hur stor man vill ha)
2 msk matlagningsgrädde/creme fraiche
1 tomat
Skinka (efter behag)
Fetaost (efter behag)
Salt
Peppar
Basilika

Rör ihop ägg, grädde, salt och peppar. Stek omeletten några minuter. Lägg på fyllningen och krydda med basilika. Stek några minuter till. Stjälp upp på en tallrik och vik ihop.

Kommentarer
Postat av: Erika at school!

Det vart ju kanon det där!
Nu ska jag återgå till studierna.
Och så älskar jag fortfarande din layout!
Bara så du vet :-P

2007-09-28 @ 09:34:18
URL: http://aliva.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Obs! Vill du beställa en bloggdesign av mig så läs mina villkor under fliken "Beställ design".

Jag tar EJ emot beställningar via kommentarerna på min blogg.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0