Fläskfilé i sås

4 portioner
Tidåtgång:
ca. 20 minuter

500 gram fläskfilé
Salt & peppar (efter behag)
Basilika (efter behag)
2 vitlöksklyftor
2,5 dl matlagningsgrädde (eller magrare variant om man så önskar)
2 tsk. Dijonsenap
En köttbuljongtärning

Skiva fläskfilén och stek. Salta, peppra och strö över lite basilika när köttet är genomstekt. Vispa ihop grädde, senap och vitlöken som du hackat/pressat. Häll blandningen över köttet och smula över buljongtärningen. Rör om. Låt koka ihop några minuter. Klart!

Servera med vad du önskar. Exempelvis, ris/bulgur, potatis eller ugnsrostade grönsaker.

Snabbt & lätt! :-)

Kommentarer
Postat av: tinkerbellan

jag har oxå haft fläskfile i dag..

2007-09-25 @ 18:14:16
URL: http://www.tinkerbellan.webblogg.se
Postat av: Linda

Yes det receptet ÄR gott, testat =)

2007-09-26 @ 10:17:21
URL: http://www.lindizzi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Obs! Vill du beställa en bloggdesign av mig så läs mina villkor under fliken "Beställ design".

Jag tar EJ emot beställningar via kommentarerna på min blogg.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0