Helgen är här!

Och jag inledde den med städning. Bland det bästa som finns måste vara att slå sig ner i soffan på fredagkvällen och ha ett rent hem. Då slipper man tänka på det på ett tag igen. Nu har jag inte varit så ambitiös att jag storstädat, tyvärr. Men köket och sovrummet fick sig i alla fall en omgång. Nu väntar jag på att den självgående dammsugaren skall göra sitt i hallen :-P Får se om jag ids dammsuga och svabba golvet i vardagsrummet med.

Och allt detta gör jag för att slippa plugga. Jag har i alla fall läst 30 sidor om förvaltningsrätt i veckan. Det måste ju vara värt nåt i alla fall... eller så inte. Men som sagt, man kan ju ta igen det i helgen! Om jag snabbspolar igenom alla föreläsningarna så har jag väl lite koll i alla fall?

I övrigt, vad händer? Får se om det blir lugn hemmakväll både ikväll och imorgon, eller om det kanske bli ett glas vin eller två. Det skulle ju faktiskt sitta fint när jag varit så gott som ren sedan i september. Jag funderar också på att inhandla gardiner (som den hemmafru jag ger sken av att vara), både till sovrum och vardagsrum. Variation förnöjer som det som fint brukar heta.

Så, vad ska ni göra i helgen?

Kommentarer
Postat av: Madde

Ha släktingar på besök ikväll och bjuda på tunnbrödwraps (svenglish eller vad?) med kräftstjärtar! Och gå på hårdrocksspinning imorgon :D Vilken helg! Men först fredagsstäda som du ;)

2007-10-19 @ 15:14:31

Kommentera inlägget här:

Obs! Vill du beställa en bloggdesign av mig så läs mina villkor under fliken "Beställ design".

Jag tar EJ emot beställningar via kommentarerna på min blogg.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0