Stackars Ebba

Ebba Von Sydow har enligt Expressen blivit dödshotad etc. i sin blogg. Jag har inte läst några kommentarer där eftersom jag starkt bojkottar den bloggen av olika anledningar. Har dock läst den för längesedan. Så jag vet att 99% som står där är skit enligt min mening.

Men det är ganska intressant hur Expressen får det till att det i princip är Magnus Betnérs fel. Jag har som ni kan se nedan haft klippet i min blogg, och jag vet inte... Förstår inte folk att det är ett skämt?

Nog för att Magnus har en poäng om det här med Ebba. Det är ju faktiskt sant. Hon "tvingar" ju på ungdomar det ena dyra plagget efter det andra. Och som sagt, det hade varit andra bullar om det hade gällt kvinnor på kanske 30+ som tjänar lön och inte lever på studiebidrag. Ebbas stil är en livsstil. Man skall vara smal, rik, ha den senaste färgen på mysbyxorna. Klart det blir ännu jävligare för 15åringarna än vad det redan är.

Offentliga personer kan göra så mycket annat för att påverka unga hjärnor. Inte fylla dem med gulligt fluff och Juicy-overaller som kostar en miljard. Är inte en H&M-overall egentligen lika skön?

Rubriken: TV-stjärnans hat mot Ebba

Men allvarligt talat?! Han är ju komiker. Har inte komiker skojjat om offentliga personer sedan urminnes tider kanske? Nog för att Betnér är ganska skarp och kanske osmaklig enligt vissa så har han fan rätt. Även om han drar det till sin spets så har han rätt.

För som han säger: Det går bra att skämta om alkisarna på gatan men inte om Kikki Danielsson.

Vad jag vet så är både a-lagaren på navet och Kikki människor som kan bli lika ledsna om det nu skulle vara så.

Det går bra för komiker runt om i världen att skämta om Mohammed och muslimer. Men man får inte säga något om judar för då är man nazist.

Jajävlar...

Men till saken. Det är klart det inte är rätt med dödshot och annat. Men att kvällsblaskorna drar det till sin spets genom att låta det så långt att det är en komikers uttalande i ett skämt-program på SVT som är roten till det onda? Nä Annie Hellström och Expressen. Det håller jag inte riktigt med om.

Det behövs fler Magnus Betnér som faktiskt reflekterar över samhället och som också kan skämta om det. Kan man inte nå genom till folket genom seriösa krönikor och annat får man väl skämta om det. Det är ju uppenbarligen ett vinnande koncept!

Tack Magnus för att du uttnyttjar ditt kändisskap till att försöka göra lite skillnad här i världen.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Visst man ska inte hota och bete sig allmänt illa. Men det är ju inte Betnér som skrivit hoten till Ebba. Istället har han ju, som du säger, använt henne i sin stå-upp-komik. Den människa som inte kan tänka själv och påstår att det är Betnérs fel att folk hatar Ebba är inte så lite korkad.
Att hata är visserligen starkt. Jag bara ogillar hennes klädråd och blogg, så jag gör som du, väljer att inte läsa. Skit är ändå bara skit.

2007-05-29 @ 10:40:55
Postat av: Elin

Exakt så tycker jag med! Faan vilket bra inlägg!

2007-05-29 @ 10:47:39
URL: http://www.modette.se/Ella
Postat av: Annelie

Inte så konstigt hur Expressens artikel vinklades med tanke på att Ebba jobbat där tidigare... Objektiv journalistik? I don't think so.

2007-05-29 @ 12:35:50
Postat av: klara

Så jävla bra inlägg! Jag kunde inte ha sagt det bättre själv! Magnus Betnér slår verkligen huvet på spiken mer än EN gång. Och då tycker han ändå inte alltid som jag (men ofta hihi)

2007-05-31 @ 22:43:21
URL: http://kurvigheter.blogspot.com
Postat av: Jojje B

Typiskt kvällsblaske journalistik, lyfter saker ur sitt sammanhang för att skapa rubriker och sälja lösnummer. Vi får inte glömma att marknadskrafterna styr och vi svenskar är så satans dumma att när dom har dylika rubriker skjuter lösnummersförsäljningen iväg som fan. Betnér har så vansinnigt rätt och du Emma har skrivit en klockrent inlägg. Creds för det!

2007-06-01 @ 21:16:46
URL: http://jojjeb.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Obs! Vill du beställa en bloggdesign av mig så läs mina villkor under fliken "Beställ design".

Jag tar EJ emot beställningar via kommentarerna på min blogg.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0