Brakmiddag

Igår var Jens bror Anders här hos oss och kockade till hela familjen. Det bjöds på ostron till att börja med, vilket var bland det slemmigaste jag ätit. Inte gott direkt. Föredrar fisk eller andra skaldjur, hehe.

Sedan blev det lite godare mat. Toast med smögenröra, tomater, dill, citron, pepparrot och rödlök. Sedan varmrätt med ugnsbakad torsk, råstekt potatis med purjolök, gurknudlar med ädelost, sparris, mussla, sås på sparris, purjo, grädde och vin.

Fett var det, men gott! Anders är sjukt duktig på att laga mat. Efterrätt blev det också. En slags "slush" med fryst frukt, florsocker, rödvin och citron. Jättegott och svalkande!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Obs! Vill du beställa en bloggdesign av mig så läs mina villkor under fliken "Beställ design".

Jag tar EJ emot beställningar via kommentarerna på min blogg.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0